Auteur Topic: Pakken algemeen  (680137 keer gelezen)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #345 Gepost op: 02 januari 2010 - 17:12:31
Laat je niet stangen,Leone. ;)
Dat gaat ook niet gebeuren hoor!   :wink:
Mijn vrouw waagt al jaren [vergeefse] pogingen. :lol:
Laatst bewerkt op: 02 januari 2010 - 17:14:29 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #346 Gepost op: 08 januari 2010 - 09:00:22
[Mede] onder invloed van de heren op dit forum ben ik in overleg met mijn vrouw gegaan en besloten toch eens buiten de McGregor vijver te gaan vissen voor de aanschaf van een aantal "non werkpakken", want hiervoor voldoen de McGregors meer dan voldoende inclusief positieve respons uit de omgeving.
De vraag voor is echter waar moet ik op letten qua model e.d. [een pin stripe vind ik wel prettig] 2 knopen of 3 cq. een combi hiervan? 2 rijen of 1? kiezen voor kwetsbare S180 of gewoon lager? geen of 1 of toch 2 vents onder aan de rug? ronde of rechte voorpanden? tsjonge wanneer je er over nadenkt is de keuze enorm. :)
Laatst bewerkt op: 08 januari 2010 - 10:58:38 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #347 Gepost op: 08 januari 2010 - 09:15:13
Haha - terug bij af, Leone! Erg dapper.

Wat als we het op een andere manier benaderen: uiteraard uitgaande van jouw eigen stijl, welke bijdragen uit bijvoorbeeld WDDHV kunnen jouw goedkeuring wegdragen? Dan kunnen we op basis hiervan, de uitverkorenen in het bijzonder, het beste met je meedenken.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #348 Gepost op: 08 januari 2010 - 09:57:50
In elk geval zijsplitten en geen S180. Over supernummers hoef je helemaal niet na te denken; je moet naar de stof kijken en eraan voelen. Voelt de stof goed, vind je de kleur mooi en kun je die goed combineren met wat je al in de kast hebt hangen, vind je de stofuitstraling mooi, bevalt de structuur en eventueel het patroon je, past de stof bij de 'functie' (werk, vrije tijd, feest) van het pak enzovoort. En daarvoor nog, heel belangrijk: voor welk(e) seizoen(en) is het pak?
(En een krijtstreep is veel mooier dan een puntjesstreep.)

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #349 Gepost op: 08 januari 2010 - 11:43:18
Haha - terug bij af, Leone! Erg dapper.
Wat als we het op een andere manier benaderen: uiteraard uitgaande van jouw eigen stijl, welke bijdragen uit bijvoorbeeld WDDHV kunnen jouw goedkeuring wegdragen? Dan kunnen we op basis hiervan, de uitverkorenen in het bijzonder, het beste met je meedenken.
Zo even uit het hoofd zit Carwo redelijk in lijn met mijn smaak: niet te getailleerd en niet te formeel maar licht klassiek.
Denk aan een grove[re] wollen sportsjacket [grijs/bruin?] en een wat formeler pinstripe wollen colbert/jasje [donker blauw/grijs/zwart?] als combinaties bij donker blauw/antraciet/zwart/grijze broeken, volledige pakken of kostuums wellicht even niet na zojuist 2x McGregor pinstripe kostuums te hebben aangeschaft.
Ik zie tegenwoordig meer 3 knoops dan 2 knoops maar dit geeft gesloten wat mij betreft een wat "harnas" gevoel/aanzien en bij het sluiten met 1 knoop "trekken" de jasjes visueel behoorlijk aan de knoop/stof, wellicht een kwestie van wennen?
Laatst bewerkt op: 08 januari 2010 - 16:21:36 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #350 Gepost op: 08 januari 2010 - 13:50:10
Moet het een pak zijn of een combinatie? Ik zou bijvoorbeeld eens kijken naar de collectie van Dugdale (sp?). Ik heb namelijk een paar weken geneusd in het boek van Dugdale dat de heren van Vanita Tailors hadden liggen (zie ook het blog, staat een foto van een gaaf jasje) en dat was mooi. Scabal en Dormeuil zijn ook erg mooi. Hebben een hoop bruintinten in verschillende designs.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #351 Gepost op: 08 januari 2010 - 13:53:15
Dugdale, kan ook bij Menco Nieuwenhuis. ;)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #352 Gepost op: 08 januari 2010 - 13:54:42
Prima. Ik heb alleen nooit door het boek bij Menco gebladerd. Geen idee of er verschil is!

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #353 Gepost op: 08 januari 2010 - 13:59:51
Ik zou eerst een specifieker beeld van de stof zien te krijgen en dan pas eventueel naar een specifiek stoffenhuis gaan kijken. De kans is groot dat wat je in je hoofd hebt, bij veel stoffenhuizen in de collectie zit.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #354 Gepost op: 08 januari 2010 - 14:00:15
Info. louter voor de volledigheid.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #355 Gepost op: 08 januari 2010 - 16:26:38
Ik ben binnenkort in een aantal grote steden in Duitsland, wellicht is het een optie een middagje vrij te plannen en op zoek te gaan naar zaken met de betere merken en stofjes te gaan voelen? :wink:
Mijn vrouw is helemaal weg van de grovere stof van Brioni en de verfijnde stof van Kiton [zelf trouwens ook] maar daar hangt dan ook wel een fors prijskaartje aan. :cry:
Eerst maar een wat plezier beleven aan kijken en tasten voor een lekker stofje. :-D
Ik hou me overigens wel aanbevolen voor stof,model en uitvoering suggesties etc.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #356 Gepost op: 08 januari 2010 - 16:32:18
Hoeft toch niet meteen Brioni of Kiton te zijn?
R.Caruso, Isaďa, Zegna en Canali bijvoorbeeld hebben ook mooie stoffen in hun collectie.

En sartoriaal verantwoorde zaken in Duitsland...,
betaal je meteen de hoofdprijs.
Laatst bewerkt op: 08 januari 2010 - 16:34:06 door Bogart

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #357 Gepost op: 08 januari 2010 - 16:47:10
Ik zou helemaal niet naar het 'merk' kijken. Zoek gewoon een mooie stof die qua dessin je smaak is en dan heb je uiteindelijk wel verschillende stoffenhuizen en stofsoorten in het dessin of soortgelijke dessins. De winkel kan je dit bijv heel goed laten zien / voelen en aanraden. De stoffenhuizen hebben de algemenere stoffen allemaal wel in de collectie. (Bijv. Menco Nieuwenshuis)

Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #358 Gepost op: 08 januari 2010 - 19:24:35
Hoeft toch niet meteen Brioni of Kiton te zijn?
R.Caruso, Isaďa, Zegna en Canali bijvoorbeeld hebben ook mooie stoffen in hun collectie.
En sartoriaal verantwoorde zaken in Duitsland...,
betaal je meteen de hoofdprijs.
Dit was slechts bedoeld teneinde een vergelijking met de kleding van mijn vrouw te kunnen maken, terwijl m.i. juist deze merken vooral in de mannenwereld naam hebben gemaakt, of vergis ik mij hierin?
Het merk maakt mij dan ook niet zo veel uit wanneer de stof goed [aan]voeld en ze mooie motieven hebben, maar dan weet je wel dat je echt goed spul hebt in geval van bv. Kiton, Brioni en Loro Piana en uit de markt begrepen dat Caruso, Isaia, Zegna en Canali iets minder zijn [maar geen idee waar dit op gebaseerd is]?! :-k
Is Duitsland zoveel duurder dan Nederland qua sartoriaal verantwoorde zaken? ik heb hier geen enkele ervaring in/mee en had het idee dat men daar meer keuze zal hebben qua diversiteit van merken [stof]? :-k
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #359 Gepost op: 08 januari 2010 - 19:48:31
Brioni en Kiton zijn natuurlijk gehyped, de stoffen zullen niet meer of minder zijn dan die van mijn aangehaalde voorbeelden.
Isaďa bijv. is echt top. Zou daar liever van iets hebben dan van Kiton of Brioni.