Auteur Topic: Pakken algemeen  (680158 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #285 Gepost op: 12 september 2009 - 18:51:36
Is het trouwens wel unconstructed (zonder binnenwerk*) of gewoon half- of kwartgevoerd?

*) Als ik het goed begrijp.

digler

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #286 Gepost op: 12 september 2009 - 19:22:54
Het jasje is voor een deel gevoerd. Een s-nummer heb ik niet kunnen ontdekken. Het pak heeft verder geen zomerse uitstraling, de kleur is donkerblauw en het materiaal is wol (en voor een klein deel mohair). Alleen het rug-gedeelte is dus niet gevoerd, de armen en aan de voor-zijde wel. Ik wil er wel een foto van op het forum plaatsen, alleen moet ik even uitvinden hoe dat werkt..

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #287 Gepost op: 12 september 2009 - 19:53:13
Het jasje is voor een deel gevoerd. Een s-nummer heb ik niet kunnen ontdekken. Het pak heeft verder geen zomerse uitstraling, de kleur is donkerblauw en het materiaal is wol (en voor een klein deel mohair). Alleen het rug-gedeelte is dus niet gevoerd, de armen en aan de voor-zijde wel. Ik wil er wel een foto van op het forum plaatsen, alleen moet ik even uitvinden hoe dat werkt..

Hier vind je een topic over het plaatsen van foto's.

Dat de rug niet gevoerd is, zou mij in elk geval niet beletten om het pak te dragen. Klinkt goed, trouwens; ben benieuwd naar de foto's.

digler

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #288 Gepost op: 12 september 2009 - 21:12:44
Hier de foto's:

Mediaman

• Gast
Pakken algemeen
Reactie #289 Gepost op: 12 september 2009 - 22:37:00
Kan prima gedragen worden in zomer en winter zo te zien.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #290 Gepost op: 12 september 2009 - 22:37:54
Lijkt wel een blazersuit zo. Gewoon hoornen knopen, neem ik aan....

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #291 Gepost op: 12 september 2009 - 22:42:32
Bedankt voor de foto's, digler. Wat groter (zeg 700 pixels breed) zou mooi zijn.

Zijn dat knopen van corozo? (Zie: http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,2312.msg221930.html#msg221930.)

Edit: zie ook Daedalus' vraag.

digler

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #292 Gepost op: 12 september 2009 - 23:08:34
Wat het merk van de knopen is kan ik niet zeggen (staat geen merk op). Ze lijken wel heel veel op de knopen van corozo idd. De extra knopen zitten iig in een mooi zakje van caruso. Maar conclusie over mijn pak is dus dat het geen zomer pak is, maar 'gewoon' een pak? Komt het overigens vaak bij Italian made (napolitaans) pakken voor dat ze niet geheel op de rug gevoerd zijn?

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #293 Gepost op: 12 september 2009 - 23:09:42
Wat het merk van de knopen is kan ik niet zeggen (staat geen merk op). Ze lijken wel heel veel op de knopen van corozo idd. De extra knopen zitten iig in een mooi zakje van caruso. Maar conclusie over mijn pak is dus dat het geen zomer pak is, maar 'gewoon' een pak? Komt het overigens vaak bij Italian made (napolitaans) pakken voor dat ze niet geheel op de rug gevoerd zijn?

Ja, en dat vind ik redelijk zomers.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #294 Gepost op: 12 september 2009 - 23:16:06

Ik bedoelde het materiaal corozo. Dat ken ik niet van Caruso. Isaïa heeft het volgens mij standaard in zijn mtm-knopenpakket, maar Caruso niet, voor zover ik weet.
Laatst bewerkt op: 12 september 2009 - 23:20:21 door Carwo

Alberts

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #295 Gepost op: 13 september 2009 - 10:16:38
Ik weet in ieder geval dat er in de nieuwe wintercollectie van Caruso ook een pak zit die ongevoerd is. Dus het komt meer voor.
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #296 Gepost op: 13 september 2009 - 11:05:59
Ik weet in ieder geval dat er in de nieuwe wintercollectie van Caruso ook een pak zit die ongevoerd is. Dus het komt meer voor.

Zware stof?

Alberts

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #297 Gepost op: 13 september 2009 - 11:39:56
Wel redelijk ja.
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?

Mediaman

• Gast
Pakken algemeen
Reactie #298 Gepost op: 26 september 2009 - 13:24:09
Een nieuwe loot aan de 'maatpakken' - stam, zowel mannen als vrouwen, gemaakt in Tsjechië, vanaf € 449,- MtM.

http://www.annamanouck-olivierthomes.nl/p/21/179/-/c40/home

Dit jasje vind ik er op de gestylede foto wel netjes uitzien: http://www.annamanouck-olivierthomes.nl/p/22/157/-/c35/galerij

Ik ken de commercieel directeur uit het verleden, dus als er meer info gewenst is, zal dat wel lukken denk ik. Ik maak GEEN reclame voor een bekende, zo goed ken ik hem nou ook weer niet.

Laatst bewerkt op: 26 september 2009 - 13:26:11 door Mediaman

Henry Winter

• Bekijk profiel
Pakken algemeen
Reactie #299 Gepost op: 19 oktober 2009 - 16:45:06
Ik kan nu bij Oger via mijn werk gebruik maken van de volgende aanbieding;

Twee Corporate Incentive pakken, voor de heren EUR 499 en voor de dames EUR 489.
Of twee Oger Travelling Tailor maatpakken voor EUR 799.

Het Corporate Incentive Suit waarbij er een keuze is uit 12 verschillende stoffen en designs, allemaal in een prachtige super 120-kwaliteit. En het mooiste is misschien nog wel de prijs: voor de heren
EUR 299 en voor de dames EUR 278.
Het Oger Travelling Tailor maatpak, hierbij wordt maatwerk persoonlijker dan ooit. Er wordt een pak op maat gemaakt (alleen voor heren) waarbij rekening gehouden wordt met de persoonlijke wensen van de drager. Er is keuze uit een zeer uitgebreid palet aan exclusieve stoffen en voeringen. Ook de prijsstelling die hiervoor gehanteerd wordt, is zeer scherp: EUR 498.

Alle prijzen zijn inclusief b.t.w. en vermaakkosten.

-----

Is dit wat? Zo ja, waar moet ik op letten, wat voor vragen moet ik stellen?