Auteur Topic: Schrijfgerei  (683349 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schrijfgerei
Reactie #675 Gepost op: 02 oktober 2012 - 12:26:06
Erg mooi om te zien ja.

Charlie

• Gast
Reactie #676 Gepost op: 02 oktober 2012 - 12:27:31
Heb net even uitgeprobeerd, maar die heeft wel een hele flexibele vulpenpunt. Ik kan dat niet met mijn MB hoor, die is daar veel te stug voor. Ik zou het wel leuk vinden als ik 'em flexibeler kon laten maken, alleen ik heb geen idee hoe en waar...

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #677 Gepost op: 02 oktober 2012 - 12:28:27
Ik ben nu ook jaloers...

Gelukkig kan ik mezelf nog enigszins geruststellen met het feit dat ik tweehandig ben.
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Charlie

• Gast
Reactie #678 Gepost op: 02 oktober 2012 - 12:36:52
Heel moeilijk is het niet met een flexibele vulpenpunt hoor. Het is geen kalligrafie, he.

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #679 Gepost op: 02 oktober 2012 - 12:43:16
Meh dan nog, ik schrijft te klein, te compact en in een hoek van 45 graden, ik gebruik mijn vulpennen bijna nooit dat word onleesbaar, alles kalk ik neer met potlood.

Het bespaart wel ruimte in notitieboekjes, schriften etc...  :mrgreen:

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #680 Gepost op: 02 oktober 2012 - 12:48:11
Het lijkt me fantastisch om zo te kunnen schrijven. Mijn handschrift is slordig, rommelig en verre van consistent. Ik begin rustig, maar halverwege de zin wordt het steeds slordiger en kleiner. Het is bijna rustgevend om deze man bezig te zien.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #681 Gepost op: 02 oktober 2012 - 12:51:31
Hij is erg trefzeker. Geen gepiel; schrijven, werken bijna. En lekker spetteren : ).

Symme

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #682 Gepost op: 02 oktober 2012 - 13:18:16
Ik heb een goed leesbaar handschrift, maar dit is bijna kunst. Pen-art.
Boys have swag, men have style, gentlemen have character.

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #683 Gepost op: 22 november 2012 - 05:28:59
Meh dan nog, ik schrijft te klein, te compact en in een hoek van 45 graden, ik gebruik mijn vulpennen bijna nooit dat word onleesbaar, alles kalk ik neer met potlood.

Het bespaart wel ruimte in notitieboekjes, schriften etc...  :mrgreen:

Hier alleen dan niet zo scheef, de rest klopt wel:

*Moleskine Cahier van 19 x 25cm, ja het is echt mini mijn handschrift.*
Laatst bewerkt op: 22 november 2012 - 23:13:10 door Laurens

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #684 Gepost op: 22 november 2012 - 12:57:09
Dat is bijna kunst man. Maar wel mini mini ja als de afmeting van de Moleskine 9 x 14 is.

Aanvullend op eerdere discussie: ik werd er gisteren door de archiefbaas op gewezen dat documenten etc. allemaal ondertekend moeten worden met de Bic van de zaak. Niet met vulpen -> niet archiefwaardig (en nu gaat iemand mij vertellen dat er ook archiefwaardige vulpen inkt is).
Om veel te schrijven hoef je geen dagboek bij te houden. Ik schrijf veel op het werk. Gebruik een Moleskine (met mn naam in de kaft) die naar elk overleg etc. meegaat en waar ik mn aantekeningen altijd bij de hand heb. Ook wel eens geprobeerd het via de iPad te gaan doen maar Moleskine wint.
Laatst bewerkt op: 22 november 2012 - 13:00:35 door Victor Baarn
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

E.J.

• Gebruiker
  • Niets boven nieuw.
    • Bekijk profiel
Reactie #685 Gepost op: 22 november 2012 - 13:12:47
Dat is bijna kunst man. Maar wel mini mini ja als de afmeting van de Moleskine 9 x 14 is.

Aanvullend op eerdere discussie: ik werd er gisteren door de archiefbaas op gewezen dat documenten etc. allemaal ondertekend moeten worden met de Bic van de zaak. Niet met vulpen -> niet archiefwaardig (en nu gaat iemand mij vertellen dat er ook archiefwaardige vulpen inkt is).
Om veel te schrijven hoef je geen dagboek bij te houden. Ik schrijf veel op het werk. Gebruik een Moleskine (met mn naam in de kaft) die naar elk overleg etc. meegaat en waar ik mn aantekeningen altijd bij de hand heb. Ook wel eens geprobeerd het via de iPad te gaan doen maar Moleskine wint.

Eén boekje waar je alles in opschrijft, dat werkt gewoon.

Archiefwaardig, hoe werkt dat?  :lol:
Met bijkans beschamend gemak te plagiėren te parodiėren en via enigerlei andere vormen van ordinair jatwerk te exporteren.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #686 Gepost op: 22 november 2012 - 13:17:54
Ik schrijf veel op het werk. Gebruik een Moleskine (met mn naam in de kaft) die naar elk overleg etc. meegaat en waar ik mn aantekeningen altijd bij de hand heb. Ook wel eens geprobeerd het via de iPad te gaan doen maar Moleskine wint.

Ik zit in dubio. Als ik het niet opschrijf is er een kans dat ik het vergeet, maar zodra ik het heb opgeschreven herinner ik het me levendig, waardoor ik eigenlijk mijn notities niet meer hoef in te kijken.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #687 Gepost op: 22 november 2012 - 13:23:33
@E.J. Vulpeninkt vervaagt in de loop der jaren (hangt van inkt af) en loopt vrijwel zeker uit bij nat worden. Om handtekening te zetten gebruiken ze pennen die aan een bepaald keurmerk voldoen. Bic pen voldoet daaraan meen ik. Die handtekening staat er over 100 jaar nog, ook als de dijk 3 keer is doorgebroken in die tijd.

@Bill. Laats mn mailbox zitten schonen en kwam mails van jaren terug tegen uit de categorie 'moet je nou eens horen wat ik gisteren meemaakte...'. Die gebeurtenissen die ik beschreef kon ik me soms totaal niet meer herinneren maar wel leuk om terug te lezen.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Schrijfgerei
Reactie #688 Gepost op: 22 november 2012 - 13:28:46

En dit zijn dan nog aantekeningen dan schrijf ik altijd 'groot' en snel, als ik de tijd ervoor neem dan wordt het microscopisch klein, maar ja zolang ik het nog kan lezen. ;)

Overigens gebruik ik ook een moleskinnetje waarin alles gaat dat ik belangrijk vind, en dan heb ik nog een aparte ietwat grotere voor tekeningen

E.J.

• Gebruiker
  • Niets boven nieuw.
    • Bekijk profiel
Reactie #689 Gepost op: 22 november 2012 - 13:29:23
@E.J. Vulpeninkt vervaagt in de loop der jaren (hangt van inkt af) en loopt vrijwel zeker uit bij nat worden. Om handtekening te zetten gebruiken ze pennen die aan een bepaald keurmerk voldoen. Bic pen voldoet daaraan meen ik. Die handtekening staat er over 100 jaar nog, ook als de dijk 3 keer is doorgebroken in die tijd.

Ah, helder.

Het enterprise content management mag wel wat moderner (digitaal) dan  :P
Met bijkans beschamend gemak te plagiėren te parodiėren en via enigerlei andere vormen van ordinair jatwerk te exporteren.