Auteur Topic: Schrijfgerei  (683347 keer gelezen)

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Re: Schrijfgerei
Reactie #660 Gepost op: 31 augustus 2012 - 16:14:00
Nee, dat wordt weggooien, Janus.

Janus,

Begin een met de pen in een bakje met warm water te leggen en het warme water in het reservoir te pompen.

Meestal volstaat dit zeker als de inkt nog stroperig is en niet keihard uitgedroogd.

Paar keer voltrekken met warm water en leegdraaien.

Volstaat het niet dn doe je een heel klein beetje huishoudazijn in het water echt een paar druppels en herhaal je deze stappen.

Het vulsysyteem reinigt zich dan prima en je haalt de gewenste kleur inkt voor het nieuwe vullen.

Mocht dit niet genoeg zijn heb ik nog wel een paar tips.

Overigens fijn dat het een oude Mont Blanc is. Die zijn nog dicht en lekken niet, die van na 1985 zijn niet zo best meer.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #661 Gepost op: 31 augustus 2012 - 16:29:24
- Nu we het toch over schrijfgerei hebben - 

Mijn ouweheer heeft in zijn rommelige werkkamer ergens een zwart met gouden meisterstück liggen waar ik altijd op hint als ik de pen zie, maar verder dan de grap 'dat ik nog even moet wachten tot ie de pijp uit is' komt de beste man niet. Een zonde, want hij wil hem zelf niet gebruiken. Onlangs onderstaande set van hem gekregen om de akte mee te tekenen. 'Een MontBlanc kan je op je buik schrijven' waren zijn woorden. Een familiekwaal, die slechte grappen.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #662 Gepost op: 31 augustus 2012 - 16:57:23
zijnde volgepropt met nare farmaceutenpennen waardoor veel kwijtraakgebeuren wil ik toch nog een keer de klassieke cross in sterling.

live and let die

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #663 Gepost op: 31 augustus 2012 - 17:05:16
..................................

Tekenen van een akte, doe je niet met een ballpoint.

Mensen die (aktes) tekenen met een ballpoint, sehr fragenwürdig, ofwel uiterst dubieus.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schrijfgerei
Reactie #664 Gepost op: 31 augustus 2012 - 17:48:43
Ik ben links, Wiki. Troll mislukt.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #665 Gepost op: 31 augustus 2012 - 17:50:46
Ik teken mijn brieven, dagvaardingen, verzoek-, bezwaar-, beroep- en klaagschriften en de andere meuk gewoon met mijn Bic-pennetje. Die overigens telkens weer gejat wordt.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #666 Gepost op: 31 augustus 2012 - 17:55:18
Janus,

Begin een met de pen in een bakje met warm water te leggen en het warme water in het reservoir te pompen.

Meestal volstaat dit zeker als de inkt nog stroperig is en niet keihard uitgedroogd.

Paar keer voltrekken met warm water en leegdraaien.

Volstaat het niet dn doe je een heel klein beetje huishoudazijn in het water echt een paar druppels en herhaal je deze stappen.

Het vulsysyteem reinigt zich dan prima en je haalt de gewenste kleur inkt voor het nieuwe vullen.

Mocht dit niet genoeg zijn heb ik nog wel een paar tips.

Overigens fijn dat het een oude Mont Blanc is. Die zijn nog dicht en lekken niet, die van na 1985 zijn niet zo best meer.

[...] oude Mont Blanc Meisterstück balpen [..]

Kuch
The man with style, is the man who can smile

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #667 Gepost op: 31 augustus 2012 - 17:59:39
zijnde volgepropt met nare farmaceutenpennen waardoor veel kwijtraakgebeuren wil ik toch nog een keer de klassieke cross in sterling.

Deze? Op de achtergrond de onvolprezen Parker Duofold, veul sjieker dan dat nieuw geld geweld van Mont Blanc  ;-)

[attachment deleted by admin]
The man with style, is the man who can smile

guest45

• Gast
Reactie #668 Gepost op: 31 augustus 2012 - 18:05:42
Strak maar wel dun, als je wat langer wilt schrijven ga je dat voelen.
[ Leone modus ] Ja ik merk al dat ik er een lamy hand van krijg [ /Leone modus ]
hihi

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #669 Gepost op: 31 augustus 2012 - 19:09:49

Mijn ouweheer heeft in zijn rommelige werkkamer ergens een zwart met gouden meisterstück liggen waar ik altijd op hint als ik de pen zie, maar verder dan de grap 'dat ik nog even moet wachten tot ie de pijp uit is' komt de beste man niet. Een zonde, want hij wil hem zelf niet gebruiken. Onlangs onderstaande set van hem gekregen om de akte mee te tekenen. 'Een MontBlanc kan je op je buik schrijven' waren zijn woorden. Een familiekwaal, die slechte grappen.

Indische humor...

Charlie

• Gast
Reactie #670 Gepost op: 31 augustus 2012 - 22:41:09

Oi, die heb ik ook! Fijne pennetjes, al vind ik de potlood-versie lekkerder schrijven.

Tekenen van een akte, doe je niet met een ballpoint.

Mensen die (aktes) tekenen met een ballpoint, sehr fragenwürdig, ofwel uiterst dubieus.

Blah blah blah.

Moet je toch eens langs een notariskantoor of advocatenkantoor gaan, want het merendeel schrijf/ondertekend daar gewoon met een bedrijfsbalpen en niet met een vulpen. Dit laat onverlet dat met een vulpen ondertekenen natuurlijk wel veel zwieriger is.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #671 Gepost op: 01 september 2012 - 02:42:54
Gelieve aktes te ondertekenen met zuurvrije inkt...

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #672 Gepost op: 01 september 2012 - 08:50:49

http://i.imgur.com/UJflb.jpg

Toch mag ik jouw vader nu al.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #673 Gepost op: 01 september 2012 - 11:28:21
Vulpen heeft zeker de voorkeur bij officiële documenten. Rollerbal kan ook prima. Balpen bij afwezigheid van eerste twee... Kwestie van stijl, zou er geen inhoudelijk waardeoordeel aan willen hangen, hoogstens een oordeel over iemands persoonlijke stijl.

Ik blijf trouwens de Cross pennetjes leuk vinden. Dun, strak en tijdloos ontwerp. In sterling ook een fraaie keuze.
Potlood is inderdaad een onderschatte pen. Heerlijk voor onderstrepingen in documenten en boeken. Ik geef dit de voorkeur boven kleurtjes en markers. Was tijdens mijn studie niet anders. Ik vond al die kleurcoderingen in bundels en een waaier aan tabjes altijd schattige knutselwerkjes van meisjes maar geen prettige manier van werken.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #674 Gepost op: 02 oktober 2012 - 12:02:25

Ik ben intens jaloers op deze man zijn handschriften.