Auteur Topic: Horloges  (6760512 keer gelezen)

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #11580 Gepost op: 30 december 2011 - 08:11:30
Het horloge topic, ook wel -het ontmasker- topic :mrgreen:
//

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11581 Gepost op: 30 december 2011 - 08:18:39
Mannen laten we terug gaan naar het onderwerp; horloges.
Dit gaat toch nergens over op zo'n aardig forum als dit.

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #11582 Gepost op: 30 december 2011 - 10:39:35
Of Bachus 1 of twee dezelfde Van der Klaauw Horloges bezit  :wink:, of wellicht geen? Het kan mij echt niet boeien.

Wat Bachus over de kwaliteit Van der Klaauw zegt is waar. Voor Bachus is het een onderscheidend horloge en hij heeft het recht zijn smaak te etaleren.

Dat er anderen zijn die daarover een andere mening hebben is ook weer het goed recht van die ander(en). Het gaat in mijn optiek wat ver om het met Chinees prutswerk te vergelijken. Echter ook ebosch heeft recht op deze mening, als een Van der Klaauw horloge op ebosch een dergelijke indruk maakt, dan is dat zo.

In relatie tot de opmerking van Ebosch is het wel grappig dat een delegatielid met horloge kennis die mij vergezelde destijds in Kazachstan opmerkte. Citaat; "Het verbaast mij dat door "babyoliegarg" een Ingersoll wordt gedragen". De Van der Klaauw om de pols van "babyoliegarg" werd dus aangezien voor een Ingersoll en die kosten ongeveer < € 250,--. Hiermee is wel bevestigd dat de uitstraling van een Christiaan van der Klaauw voor sommigen wellicht niet overeenstemt met de kostprijs, dat ondanks de prachtige techniek en het vakmanschap. Overigens niks mis met Ingersoll een merk met uitstekende prijs kwaliteit verhouding.

Onderstaand een plaatje van een Ingersoll omdat het merk hier nooit wordt genoemd.
De onderstaande Ingersoll Richmond vind je al voor rond de € 230,-- en heeft als tikkend hart een automaat kaliber 735 met maar liefst 35 stenen.
Het staat wel ver af van een Van der Klaauw, althans in mijn optiek.

[attachment deleted by admin]
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #11583 Gepost op: 30 december 2011 - 10:44:23
Ik heb de uitstraling natuurlijk iets gedramatiseerd en natuurlijk zal zo'n horloge niet in de buurt komen van een 100euro horloge.

Ik ben het echter volledig met Amadeus eens met betrekking tot de nieuw geld uitstraling. Wie daar dan wel of niet toe behoord mag een ieder voor zichzelf uitmaken.

Echter liggen bij de bijenkorf voor bedragen tussen de 500 en 1000 euro horloges met een soortgelijke uitstraling. En als echte proleet wil je natuurlijk niet dat iemand denkt dat je horloge slechts 1000 euro was..

Emilio

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #11584 Gepost op: 30 december 2011 - 10:48:13
@ Charlie ik zie het nu ook dat hij zelfs in zijn voorsteltopic ingaat op zijn horloge. Ik krijg een beetje het gevoel dat je zo'n typetje bent die zich op het Porscheforum aanmeld en zich daar voor doet alsof je een Porsche bezit terwijl je deze niet daadwerkelijk bezit.

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #11585 Gepost op: 30 december 2011 - 10:51:10
@ Thom@s,

Doorsnede van 38mm is groot genoeg en eigenlijk ook weer heel modieus en trendy nu de horlogetrend weer naar kleinere en minder grote horloge ontwikkeld (al doe ik iet aan mode).

Mijn grootste horloge is een Oris Big crown en die is ook 38mm.
Overigens groter dan 40mm zal ik zeker niet dragen. 

Het horloge blijft een accessoire en moet in het gehele plaatje niet de boventoon voeren.
De Junghans Max Bill is vooral stijlvol en heel consequent “Bauhaus”. Voor die prijs een heel goede deal met mechanisch uurwerk.

@ ebosch & Charlie,

Zullen we terug gaan naar het horloge topic?
Laten we het forum vriendelijk houden.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11586 Gepost op: 30 december 2011 - 10:53:14
Zullen we terug gaan naar het horloge topic?
Laten we het forum vriendelijk houden.

Laten we dat doen, anders heeft het Forum geen Stijl meer.

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11587 Gepost op: 30 december 2011 - 14:08:28
Horloges die mij boeien hebben vooral te maken met de makers ervan. Horloges van o.a. Peter Speake-Marin, Kari Voutilainen, Max Busser, Thomas Prescher, Robert Greubel, Stephen Forsey, Ludwig Oechslin, Paul Gerber, Bart en Tim Grönefeld, Stepan Sarpaneva en John en Stephen McGonigle. In willekeurige volgorde.

In mijn Ochs und Junior zit lang niet zo'n spannend uurwerk als in mijn horloges van Glashütte Original, Jaeger-LeCoultre of IWC, om maar wat te noemen, maar ik vind 'm wel een stuk gaver. Stijlvoller.

The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11588 Gepost op: 30 december 2011 - 18:57:29
Ik ben overigens erg gecharmeerd van de Junghans Max Bill. Enige reden waarom ik nog twijfel over aanschaf is de 38mm. Om de pols voelt hij wat iel (heb overigens wel dunne polsen), maar misschien is dat een kwestie van wennen.

Prachtig horloge! 38 mm is het nieuwe 43 mm ;-)

Pitti Carabinieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11589 Gepost op: 30 december 2011 - 19:00:54
Horloges die mij boeien hebben vooral te maken met de makers ervan. Horloges van o.a. Peter Speake-Marin, Kari Voutilainen, Max Busser, Thomas Prescher, Robert Greubel, Stephen Forsey, Ludwig Oechslin, Paul Gerber, Bart en Tim Grönefeld, Stepan Sarpaneva en John en Stephen McGonigle. In willekeurige volgorde.

In mijn Ochs und Junior zit lang niet zo'n spannend uurwerk als in mijn horloges van Glashütte Original, Jaeger-LeCoultre of IWC, om maar wat te noemen, maar ik vind 'm wel een stuk gaver. Stijlvoller.

Als ik mocht kiezen ging ik toch voor de kop koffie...
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11590 Gepost op: 30 december 2011 - 19:09:11
Als ik mocht kiezen ging ik toch voor de kop koffie...

:-)
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Emilio

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #11591 Gepost op: 30 december 2011 - 19:20:10
Het is ook niet helemaal "mijn" horloge. Ik vind het een beetje in dezelfde categorie vallen als de aparte monturen die je ambtenaren vaak ziet dragen..

Charlie

• Gast
Reactie #11592 Gepost op: 30 december 2011 - 19:35:00
@ Charlie ik zie het nu ook dat hij zelfs in zijn voorsteltopic ingaat op zijn horloge. Ik krijg een beetje het gevoel dat je zo'n typetje bent die zich op het Porscheforum aanmeld en zich daar voor doet alsof je een Porsche bezit terwijl je deze niet daadwerkelijk bezit.

Ja, een beetje jammer inderdaad om zoiets te doen. Oh well...

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11593 Gepost op: 30 december 2011 - 20:18:54
Het is ook niet helemaal "mijn" horloge. Ik vind het een beetje in dezelfde categorie vallen als de aparte monturen die je ambtenaren vaak ziet dragen..
Ik begrijp wat je bedoeld alleen doet dit het projectje wel wat te te kort. Specsavers vs Ochs und Junior :roll:
Be yourself no matter what they say

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #11594 Gepost op: 30 december 2011 - 21:13:17
Wat detailshots van een CvdK Ariadne:

(pics van WUS forum, gemaakt door Dimer van Ace)

Geloof me, ik heb zat Chinees spul om de pols gehad, die zien er qua afwerking echt niet zo uit van dichtbij.