Of Bachus 1 of twee dezelfde Van der Klaauw Horloges bezit

, of wellicht geen? Het kan mij echt niet boeien.
Wat Bachus over de kwaliteit Van der Klaauw zegt is waar. Voor Bachus is het een onderscheidend horloge en hij heeft het recht zijn smaak te etaleren.
Dat er anderen zijn die daarover een andere mening hebben is ook weer het goed recht van die ander(en). Het gaat in mijn optiek wat ver om het met Chinees prutswerk te vergelijken. Echter ook ebosch heeft recht op deze mening, als een Van der Klaauw horloge op ebosch een dergelijke indruk maakt, dan is dat zo.
In relatie tot de opmerking van Ebosch is het wel grappig dat een delegatielid met horloge kennis die mij vergezelde destijds in Kazachstan opmerkte. Citaat;
"Het verbaast mij dat door "babyoliegarg" een Ingersoll wordt gedragen". De Van der Klaauw om de pols van "babyoliegarg" werd dus aangezien voor een Ingersoll en die kosten ongeveer < € 250,--. Hiermee is wel bevestigd dat de uitstraling van een Christiaan van der Klaauw voor sommigen wellicht niet overeenstemt met de kostprijs, dat ondanks de prachtige techniek en het vakmanschap. Overigens niks mis met Ingersoll een merk met uitstekende prijs kwaliteit verhouding.
Onderstaand een plaatje van een Ingersoll omdat het merk hier nooit wordt genoemd.
De onderstaande Ingersoll Richmond vind je al voor rond de € 230,-- en heeft als tikkend hart een automaat kaliber 735 met maar liefst 35 stenen.
Het staat wel ver af van een Van der Klaauw, althans in mijn optiek.
[attachment deleted by admin]