Auteur Topic: Horloges  (6760512 keer gelezen)

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #11595 Gepost op: 30 december 2011 - 22:09:34
@ GuyS,

Dat is geen punt van discussie en daarin heb je gelijk.

Aan Van der Klaauw zijn vakmanschap wordt door mij niet getwijfeld, het gaat om de indruk die je wekt door het dragen van een dergelijk horloge.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #11596 Gepost op: 31 december 2011 - 02:36:02
Dat is geen punt van discussie en daarin heb je gelijk.
Aan Van der Klaauw zijn vakmanschap wordt door mij niet getwijfeld, het gaat om de indruk die je wekt door het dragen van een dergelijk horloge.

Tjah, de indruk die je wekt... is het niet het idee achter SF dat we daar in principe weinig tot geen shit om geven? Mijn hele omgeving verklaart me voor gek als ik vertel wat ik hier allemaal voor kennis opdoe, die zien me liever rondlopen in standaard allstars/jeans/polo outfit. Als hun mening me op dit vlak uitmaakte liep ik wel rond met een Fossil ofzo.

Ik zou in ieder geval heel erg blij zijn met een CvdK Ariadne om de pols.

Mediaman

• Gast
Reactie #11597 Gepost op: 31 december 2011 - 09:15:15

Je hebt de neiging jouw mening te poneren als feit en je hebt graag het laatste woord, dat is geen discussie voeren, dat heet doordrammen. En het is nu al saai.

GuyS doet zijn best o.a. met beeldmateriaal om jou te laten inzien dat je mening erg gekleurd is. Sta daar voor open is mijn advies.

Als je kijkt naar 'echte' merken zoals Pequignet en Breguet dan maken die ook complexe limited edition modellen. Zijn die dan ook per definitie voor Nouveau Riche types? Het is niet jouw smaak, soit!

Je zegt dat je ooit een paar Nouveau Riche types er mee hebt zien lopen een daarom is het zo. Nu was ik toevallig gisteren in Londen op Savile Row en in Milaan en daar zag ik een aantal uiterst goed geklede heren lopen met een CvdK om de pols, wat een klasse, het topunt van smaak!
Laatst bewerkt op: 31 december 2011 - 10:52:48 door Mediaman

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11598 Gepost op: 31 december 2011 - 09:59:43
Helemaal mee eens Mediaman. Het is erg lastig al die draadjes door te worstelen als daar leden die menen een monopolie op de waarheid te bezitten en continue het laatste woord nemen ook nog eens overal op moeten reageren.
Ik begin die geldingsdrang ook erg irritant te vinden
Be yourself no matter what they say

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #11599 Gepost op: 31 december 2011 - 10:47:38
Helemaal mee eens Mediaman. Het is erg lastig al die draadjes door te worstelen als daar leden die menen een monopolie op de waarheid te bezitten en continue het laatste woord nemen ook nog eens overal op moeten reageren.
Ik begin die geldingsdrang ook erg irritant te vinden

+1, zeker als dat gepaard gaat met het soort pretentieus taalgebruik wat hier geëtaleerd wordt.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Mediaman

• Gast
Reactie #11600 Gepost op: 31 december 2011 - 11:53:42
Dank Geo!  :-D

Laatst bewerkt op: 31 december 2011 - 12:52:04 door Mediaman

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11601 Gepost op: 31 december 2011 - 13:50:32
@ Mediaman,

Gisteren in London en Milaan, op één dag. Leuke steden overigens. Vloog je zelf en werd je flight clearance niet ingetrokken? Met de lijnvluchten vice versa hou je weinig tijd over, om iets leuks te doen. Tenminste als je -s’avonds weer tijdig bij moeder de vrouw aan het diner wilt zitten.

Beste Media, Ik acht jouw posts steeds weer uitermate vermakelijk, ze geven een mooie inkijk in je psyche, je frustraties en de door jouw doorgemaakte ontwikkeling.  :wink:

Wat is toch je probleem met het feit dat ik de term Nouveau-Riche voor proleet gebruik? Leg eens uit? Of doet het te veel zeer?

In reactie op het door jouw geponeerde;

A priori; Indien je de moeite zou hebben genomen mijn posts (correct) te lezen, dan zou je mij deze ongegronde en ongenuanceerde verwijten nooit maken. Mijn mening wordt geenszins als feit geponeerd en het laatste woord acht ik volstrekt niet ter zake doende (dat laatste is iets dat nu juist in jouw aard schuilt. Het is zelfs een beetje een stokpaardje van je. Lees je eigen posts er eens op na zou ik zeggen. Ken je de term “spiegelen” :mrgreen:).

Mocht ik echter die door jou verwoorde indruk bij je hebben gewekt, dan zegt dat meer over jou dan over mij, denk je ook niet? Nu kan ik je dat  -met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid-  niet euvel duiden, je geeft immers zelf al aan dat je met mijn woordkeuze de nodige moeite hebt (hetgeen weer iets zegt over educatie niveau en algemene ontwikkeling) en wellicht dringt hetgeen ik schrijf gewoonweg niet echt tot je door. Daar kan je vast wel mee leven, toch? 

Subsidiair; Na het doorlezen van je reagerende post in dit draadje kan ik wederom alleen maar glimlachen. Ik hoop dat je opstelling in het dagelijks leven een andere is. In een ander geval, is je plafond snel bereikt.

Fijne jaarwisseling.

Sans rancune

Laatst bewerkt op: 31 december 2011 - 14:06:52 door Amadeus

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #11602 Gepost op: 31 december 2011 - 13:55:00
Laat je niet op de kast jagen Amadeus, je bent niet de enige die af en toe het doelwit is van Mediaman; het is niet de moeite waard.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #11603 Gepost op: 31 december 2011 - 13:57:29
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11604 Gepost op: 31 december 2011 - 14:01:30
"je geeft immers zelf al aan dat je met mijn wordkeuze de nodige moeite hebt (hetgeen weer iets zegt over educatie niveau en algemene ontwikkeling) en wellicht dringt hetgeen ik schrijf gewoonweg niet echt tot je door. Daar kan je vast wel mee leven, toch? "

Gents,

Nu worden we toch wat vals. Eindigen met Sans rancune, maar dat blijkt niet uit bovenstaande opmerking. Kappen met die nichterige valsheid (of verder in het onderhuidse frustratietopic, vind ik wel grappig op mijn vrije middag).

Mediaman

• Gast
Reactie #11605 Gepost op: 31 december 2011 - 14:09:09
Nou ja, weer iemand erbij op mijn negeer-lijst.  :lol:

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11606 Gepost op: 31 december 2011 - 14:14:24
Flame wars. Ze komen in de beste families voor.

Amadeus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11607 Gepost op: 31 december 2011 - 14:34:22
@ Mickey F.

Dank voor de URL, dat deel van het Forum had ik nog niet ontdekt.

Als oplossing is er altijd de negeer optie. Speciaal voor die forumleden die liever van de mening en zienswijze van anderen verstoken willen blijven en bij voorkeur met oogkleppen op rechtdoor gaan.

Ik kan wellicht wel eens stellig overkomen. Een volwassen persoon kan dat aan.

Niet voor in dit draadje; Hoe was het eten bij Paul van Waarden eigenlijk bevallen?   

Charlie

• Gast
Reactie #11608 Gepost op: 31 december 2011 - 14:52:16
Nou ja, weer iemand erbij op mijn negeer-lijst.  :lol:

Ik dacht al, waarom reageert MM toch niet meer op mijn gelul...

:lol:

Mediaman

• Gast
Reactie #11609 Gepost op: 31 december 2011 - 15:19:48
Ik dacht al, waarom reageert MM toch niet meer op mijn gelul...

:lol:

Dat je mijn posts nog leest.  :mrgreen:

Jij kan vreselijk zeiken, maar je hebt tenminste ook zelfspot.

Kan ik waarderen.

(zwak moment aan het einde van 2011)