Auteur Topic: Horloges  (6760541 keer gelezen)

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Re: Horloges
Reactie #11655 Gepost op: 04 januari 2012 - 12:21:40
Ik ben er ook blij mee hoor, en ik denk Mikey ook wel..

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11656 Gepost op: 04 januari 2012 - 12:29:33
Wees blij dat iemand zulke leuke en verzorgde posts hier neer zet.

: )

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges met een andere tijdaflezing
Reactie #11657 Gepost op: 05 januari 2012 - 09:52:40
Vrijwel vanaf het éérste pols horloge , zijn we gewend aan horloges met twee wijzers, om de tijd af te lezen.
Op stations worden vaak digitale displays gebruikt, een formaat dat heel populair was in de jaren zestig toen Casio en Seiko
hun digitale quartz horloges uitbrachten.
Eigenlijk is het een zeer veilige manier om te zien hoe laat het precies is.
Horloges met een andere tijd aflezing, waren al vroeg beschikbaar, Cartier had b.v. al in 1928 al een Tank met 'Jumping Hour'.
En ik ben ervan overtuigd dat Breguet een versie had, met springende uren.
Tijdens de laatste 10 jaar, hebben vooral de 'jongere' bedrijven of 'onafhankelijken', als Hautlence, Urwerk,
MCT, MB & F, Gerald Genta en anderen, zich toegelegd op horloges met een alternatieve manier van tijdlezen.

(Foto: Paul Boutros),

,
(The GG Gefica was geleend van Horloge Platform Nederland),

(Foto: Edwin Heusinkveld)

,

Als we de prijs en de eventuele waarde bij verkoop nu even buiten de discussie houden,
wat vinden jullie dan van een dergelijk horloge, met zo'n tijdlezing,  om te dragen.

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #11658 Gepost op: 05 januari 2012 - 10:07:17
Niets voor mij en je zal een dergelijk horloge bij niet om de pols zien.

Overigens het roglederen bandje op de AP is wel mooi.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11659 Gepost op: 05 januari 2012 - 10:24:50
Niet mijn smaak, maar ik maak een uitzondering voor de Lange. Zeer fraai en perfect af te lezen.

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #11660 Gepost op: 05 januari 2012 - 10:33:37
Qua tijdlezing vind ik het wel interessant, ook vanuit het oogpunt als amateur uurwerkmaker. Het zal even wennen zijn met dragen, maar het voegt wat mij betreft wel iets toe. Bovenstaande horloges doen me qua ontwerp alleen niets, allemaal wel erg druk.
//

Mediaman

• Gast
Reactie #11661 Gepost op: 05 januari 2012 - 11:04:29
Interessant overzicht GEO, ik had een aantal manieren van tijdsweergave nog nooit gezien.

Zelf geef ik de voorkeur aan de ons bekende opzet; een grote en een kleine wijzer. Simpelweg omdat ik het zo heb geleerd en ik dan niet lang hoef na te denken om te weten hoe laat het is. Wellicht een kwestie van wennen (of intellect :mrgreen:) maar daar zie ik dan niet echt het nut van in.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #11662 Gepost op: 05 januari 2012 - 11:13:16
Ik kan wel leven met zoiets als een Meistersinger.

"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Charlie

• Gast
Reactie #11663 Gepost op: 05 januari 2012 - 12:30:49
Jawohl, Herr Unterseeboot Kaleun!

Edgar

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11664 Gepost op: 05 januari 2012 - 13:30:36
Leuk overzicht, Geo
De horloges van Urwerk vind ik schitterend. In je rijtje hadden ook de horloges van Vacheron Constantin Métiers d'Art Les Masques en uit de Ulysse Nardin Freak serie niet misstaan.
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Paolo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11665 Gepost op: 05 januari 2012 - 14:39:48
Tank Louis Cartier is misschien mijn favoriet ook wel Amadeus,
hoewel ik het altijd moeilijk vind.
De voorloper van de Tank Americaine, de Tank Cintrée vind ik ook fraaier
dan de Americaine; ik begrijp waarom je de voorkeur geeft aan de oudere Hampton model.
Ben benieuwd of het gerucht waar is dat er over twee weken een nieuwe Tank komt  :),
als je de teaser film bekijkt, lijkt het er wel op.

Leuk artikel Geo !
Draag zelf Rolex, heb in het verleden ook wel Cartier gehad. ( Ronde, Santos en tank ) maar telkens wanneer ik een tank Americaine zie krijg ik serieus de kriebels. Zelf vind ik de Calibre met het eigen uurwerk iets te sportief.
Wat denk je Geo, wanneer er een nieuwe Tank komt, dan kunnen we er toch vanuit gaan dat Cartier er een eigen uurwerk in zet? Dat zou toch in de lijn der verwachtingen liggen? Hoe zie jij dit ?

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11666 Gepost op: 05 januari 2012 - 14:56:56
@ Mediaman
kan me voorstellen dat je ze niet allemaal kent, veel van deze merken zijn in Nederland niet
op de markt en komen ook in de Nederlandse bladen niet echt aan bod.

@Edgar
Je hebt helemaal gelijk de Freak an de Métiers d'Art Les Masques hadden er eigenlijk wel tussen
moeten, deze hebben zo hun sporen verdiend.

@Paolo
Als er een nieuwe Tank komt, dan weten we dat binnen twee weken. Kwa movement ben ik echt héél benieuwd.
Als het uurwerk van de Calibre, de 1904MC er in zou moeten, dan wordt het wel een grote Tank.
Ik hoop dat er een nieuw uurwerk voor ontwikkeld is, want Cartier zal er waarschijnlijk geen ETA meer inzetten,
gezien de leverings beperkingen. Spannend! Een stalen tank met stalen band en een eigen automatisch uurwerk,
wil ik graag voor in de rij staan.  :)

Paolo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11667 Gepost op: 05 januari 2012 - 15:26:25
@ Mediaman
kan me voorstellen dat je ze niet allemaal kent, veel van deze merken zijn in Nederland niet
op de markt en komen ook in de Nederlandse bladen niet echt aan bod.

@Edgar
Je hebt helemaal gelijk de Freak an de Métiers d'Art Les Masques hadden er eigenlijk wel tussen
moeten, deze hebben zo hun sporen verdiend.

@Paolo
Als er een nieuwe Tank komt, dan weten we dat binnen twee weken. Kwa movement ben ik echt héél benieuwd.
Als het uurwerk van de Calibre, de 1904MC er in zou moeten, dan wordt het wel een grote Tank.
Ik hoop dat er een nieuw uurwerk voor ontwikkeld is, want Cartier zal er waarschijnlijk geen ETA meer inzetten,
gezien de leverings beperkingen. Spannend! Een stalen tank met stalen band en een eigen automatisch uurwerk,
wil ik graag voor in de rij staan.  :)
Ja, zou mij ook niet verbazen als ze voorlopig nog even doorborduren op de 1904 MC. Maar net wat je zegt dan wordt het een grote Tank. Is het nog steeds groot wat de klok slaat? Of gaan we alweer wat kleiner? Vind zelf de Santos 100 ook erg mooi maar het Eta uurwerk (dacht ik) weerhoud mij een beetje. Ik vind gevoelsmatig dat bij horloge in de hogere prijsklasse er ook een uurwerk van de maker in zou moeten zitten. Dit is wel mijn persoonlijke gevoel en neemt niet weg dat de kwaliteit van de diverse uurwerken die gebruikt ( en soms aangepast) worden, super goed zijn!

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11668 Gepost op: 05 januari 2012 - 18:02:13
@Floriss
Ik vergat nog te zeggen dat ik zo'n Meistersinger met één wijzer wel een heel erg mooi horloge vind!
Even wennen, maar ik feite toch heel duidelijk.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #11669 Gepost op: 05 januari 2012 - 21:24:12
Net je post over de Tanks gelezen Geo, leuk! Voel me er nog steeds wat te jong voor, maar wil ooit wel een mechanische, gouden Tank Americaine om de pols. Gelukkig passen de prijzen volgens chrono24 ook helemaal niet bij mijn inkomen straks als net-student-af, dus dat klopt dan vanzelf wel weer ;)

Vind overigens die driving watch, de Asymetrique, echt geweldig mooi.