Auteur Topic: Horloges  (6760541 keer gelezen)

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #11625 Gepost op: 02 januari 2012 - 10:46:36
Het verbaast me iedere keer weer dat mensen de moed hebben een nieuw merk te starten.
Daar zijn toch veel kosten mee gemoeid; je moet dan wel met echt iets bijzonders komen, wil het lukken.
Deze foto's zeggen me niet zo heel veel en ik denk dat ik m'n 6000 euro liever zou besteden aan bijvoorbeeld
de nieuwe platte Reverso, die in dezelfde prijsklasse zit.
Of zo'n MIH als Edgar heeft.
Ben benieuwd hoe dit merk het gaat doen.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11626 Gepost op: 02 januari 2012 - 11:19:29
Slecht. In het westen is de poen op en den Rus wil een gouwe snobklok.
live and let die

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11627 Gepost op: 02 januari 2012 - 11:24:05
Slecht. In het westen is de poen op en den Rus wil een gouwe snobklok.

Begrijp ik niets van, voor iedereen die een baan heeft in het Westen, gaat de show toch nog gewoon door?
Zeker al die twee verdieners, daar verandert toch niet veel voor?
Het zijn de 35-40'ers die de klanten zijn van de horloge merken.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11628 Gepost op: 02 januari 2012 - 11:36:34
zolang de kranten vol staan met €-crisis krimpt de markt voor 6K+ klokkies. zeker voor dit soort zwaar afschrijvende nieuwkomers. my 2 €.
live and let die

Charlie

• Gast
Reactie #11629 Gepost op: 02 januari 2012 - 12:24:09
Tja, in de krant lullen we wel meer. Altijd maar crisis, crisis, crisis.

Werkelijk, ik heb er nog niets van gemerkt. Het is gewoon bangmakerij in mijn ogen.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #11630 Gepost op: 02 januari 2012 - 12:29:25
Tja, in de krant lullen we wel meer. Altijd maar crisis, crisis, crisis.

Werkelijk, ik heb er nog niets van gemerkt. Het is gewoon bangmakerij in mijn ogen.

Uiteraard Charlie, jij als door je ouders gesubsidieerd studentje zal er weinig van merken ja.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #11631 Gepost op: 02 januari 2012 - 12:35:55
Oh is Charlie nog student?

Hij oogt zo prinselijk op de foto  :mrgreen:

Moet zeggen dat ik er ook niets van merk, echter de bangmakerij begint zijn vruchten af te werpen.   :evil:
Er zijn echter grote inkomensgroepen die er al fors onder lijden. Dat is niet om mee te lachen.

Zolang de Westeuropeesche politiek in de wurggreep van het bank- en verzekeringswezen vastzit, zal dat helaas niet veranderen. 
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Horloges
Reactie #11632 Gepost op: 02 januari 2012 - 12:36:19
Haha mooi gesproken floriss, als de crisis aan je voorbijgaat heb je in ieder geval bar weinig vrienden. Anders kende je vast wel een aantal crisis verhalen..

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #11633 Gepost op: 02 januari 2012 - 12:49:39
Deze verhalen komen vooralsnog vooral via de pers de wereld in.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Charlie

• Gast
Reactie #11634 Gepost op: 02 januari 2012 - 12:53:11
Uiteraard Charlie, jij als door je ouders gesubsidieerd studentje zal er weinig van merken ja.

Ach man, ik zie hier ook nog wel aankopen van jou voorbij komen, dus zo erg zal het bij jou ook wel niet zijn.

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11635 Gepost op: 02 januari 2012 - 12:54:28
Ben benieuwd hoe dit merk het gaat doen.
Ik verwacht niet goed. Voor 6k is de keuze enorm en bij zulke bedragen gaat waardevastheid en historie ook een rol spelen. Dat heeft een nieuw merk geen van beide (of het moet echt heel speciaal zijn maar dan zit je al gauw in de 100+k-regionen).

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #11636 Gepost op: 02 januari 2012 - 13:03:43
Mijn crisis zoektocht naar een horloge is voorlopig geindigd bij mijn vader in zijn nachtkasje. Ik vond daar een seiko 5 automatic 21 jewels(?) En hij staat eigenlijk best aardig om mijn arm. Ik kan er alleen weinig over vinden op internet, bijvoorbeeld hoe oud hij is. Mijn vader dacht een jaar of 30 en hij had al zeker 15/20 jaar niet meer gelopen. Echter omdoen even goed schudden en hij liep alweer, is dit wat? Kan iemand mij er meer over vertellen?

Laatst bewerkt op: 02 januari 2012 - 13:05:18 door ebosch

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11637 Gepost op: 02 januari 2012 - 13:30:30
Bulkhorloge. Populair omdat het een geweldige bang-for-the-buck betreft. Kosten ongeveer 50 euro. Ook populair is de Seiko 5 military strap.

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #11638 Gepost op: 02 januari 2012 - 13:39:20
Degelijke goede Seiko automaat. Niks mis mee.

Voor iets meer "cachet" zou ik er een mooie lederen band om doen.

Laatst bewerkt op: 02 januari 2012 - 13:41:12 door Amadeus
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #11639 Gepost op: 02 januari 2012 - 14:45:55
Ik vond daar een seiko 5 automatic 21 jewels(?)

Betekent de (?) dat je daar iets meer over wilt weten? De Seiko5 is al decennia de mechanische budgetlijn van Seiko, goedkope bang-for-buck klokjes idd, nog steeds erg populair en voor veel mensen het instapmodel qua mechanische horloges. Ik weet niet zo goed hoe het zit met vintage 5jes, maar over het algemeen kunnen de uurwerken in deze klokken niet hacken (dus de secondewijzer stopt niet als je de tijd instelt, wat voor volledige precisie eigenlijk nodig is) of handwinden (dus kwestie van oppakken en paar keer ronddraaien om hem op te starten). Kleine nadelen als je bedenkt dat de uurwerken zelf echt rock solid zijn voor een paar tientjes, kijk maar naar jouw model; hij lag 20 jaar in de kast en toen je hem oppakte start ie zonder mokken weer op. 21 jewels betekent dat er, nou ja, 21 jewels in zitten :). Dat zijn de lagers gemaakt van synthetisch saffier, ter verhoging van de nauwkeurigheid van het uurwerk. Zie ook:
http://en.wikipedia.org/wiki/Jewel_bearing