Auteur Topic: Horloges  (6760471 keer gelezen)

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Horloges
Reactie #11505 Gepost op: 27 december 2011 - 00:02:09
Nieuwe aanwinst: Eerste "echte" horloge voor mij, een van der Klaauw Ariadne.

=D>

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11506 Gepost op: 27 december 2011 - 13:22:22
Gefeliciteerd! Mooie klok. Net iets te druk voor mijn smaak.

Helemaal mee eens. Lekker origineel tussen de Paneraii en de Roli... (persoonlijk vond ik het oude 'logo' (met de klauw) net wat stoerder)

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #11507 Gepost op: 27 december 2011 - 13:31:14
Helemaal mee eens. Lekker origineel tussen de Paneraii en de Roli... (persoonlijk vond ik het oude 'logo' (met de klauw) net wat stoerder)

"Origineel" zeker! Panerai zie ik hier juist te weinig tegenkomen, helaas. Alleen maar platte quartzjes ;)
//

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #11508 Gepost op: 27 december 2011 - 20:27:53
Niet mijn smaak maar wel heel mooi 8)
The man with style, is the man who can smile

Thom@s

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #11509 Gepost op: 27 december 2011 - 20:55:35
Is iemand bekend met de Nederlandse horlogemaker Van der Gang?

http://www.vandergangwatches.nl/?lang=nl&main=collectie&sub=heren&subb=2000-10-14

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #11510 Gepost op: 27 december 2011 - 21:42:52
Van der Gang en Van der Klaauw,

Tja, ze hebben een kleine schare aanhangers. Techniek is meer dan O.K., althans naar ik verneem (ik heb zelf geen ervaring met deze horloges).

Voor mij zijn het twee horlogemerken die niets toevoegen aan het bestaande oeuvre van horloges en die zich, louter door een extreme prijsstelling, onderscheiden.

Met het vorenstaande verwoorde ik overigens geen waarde oordeel, echter slechts het gevoel dat deze twee horlogemerken bij mij persoonlijk oproepen.

In de praktijk zie ik deze horlogemerken zelden. Echter wanneer ik ze zie, dan is het altijd om de pols van een nouveau-riche met een te jonge schaars geklede vrouw aan zijn arm en die op haar beurt weer een Louis Vuitton tas draagt.

Het bij mij door de twee voornoemde horlogemerken opgewekte gevoel, wordt daarmee nog eens versterkt.

No offence.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #11511 Gepost op: 27 december 2011 - 23:00:14
Zoals eerder gezegd ben ik op zoek naar een redelijk goedkoop horloge, en in deze prijscategorie kom ik ook soortgelijke horloges tegen als bovenstaande. Dit horloge heeft voor mij een beetje de uitstraling van een 100euro chinees horloge. Als het merk niet hier bekend was dan zou het voor mij zo een chinees horloge kunnen zijn met een wannabe merkje er op zoals "parnis".. Ik had er nooit zoveel geld aan uitgegeven..

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #11512 Gepost op: 28 december 2011 - 01:53:25
Voor mij zijn het twee horlogemerken die niets toevoegen aan het bestaande oeuvre van horloges en die zich, louter door een extreme prijsstelling, onderscheiden.

Van der Klaauw vind ik toch vrij origineel. Ik ken geen ander merk wat zich zo stort op de astronomische complicaties.

Dit horloge heeft voor mij een beetje de uitstraling van een 100euro chinees horloge. Als het merk niet hier bekend was dan zou het voor mij zo een chinees horloge kunnen zijn met een wannabe merkje er op zoals "parnis".. Ik had er nooit zoveel geld aan uitgegeven..

Met dat argument kun je natuurlijk elk horloge waar een Chinese kloon van is afschrijven :)

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11513 Gepost op: 28 december 2011 - 09:06:56
Van der Klaauw is top en kan echt niet vergeleken worden met van der Gang.
De complicaties die van der Klaauw maakt zijn uniek en zijn horloges zijn inmiddels
internationaal bekend en vooral bij de echte horloge kenners en niet zo zeer bij de nouveau riches.

Draag vandaag mijn vierkante Tank wat ik altijd een prachtig horloge blijf vinden.

Tanks in het algemeen eigenlijk wel, het is zon grote collectie, maar zeker deze met de Single Push chronograaf.
Ze zijn meestal vrij dressy; deze is een uitzondering daar op.
Het uurwerk werd ontwikkeld door de uurwerk makers Journe, Flageollet en Halter en is gebruikt voor deze Tank,
en de Tortue van Cartier en ook voor de Mono Poussoir van DeBethune!
Ik zal 'es in m'n documentatie duiken en alle tanks eens op een rijtje zetten.
GEO
Laatst bewerkt op: 28 december 2011 - 09:40:30 door Geo

Mediaman

• Gast
Reactie #11514 Gepost op: 28 december 2011 - 10:22:24
Door zijn vorm gelijk een stuk mannelijker.

Mediaman

• Gast
Reactie #11515 Gepost op: 28 december 2011 - 10:34:09

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #11516 Gepost op: 28 december 2011 - 12:35:32
Lekker duidelijk ook ;)
//

Charlie

• Gast
Reactie #11517 Gepost op: 28 december 2011 - 13:31:28
Cartier Tanks heb ik altijd erg mooi gevonden, ben nog wel opzoek naar een Tank alleen dan een wat rechthoekiger en betaalbaarder model dan bovenstaande.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #11518 Gepost op: 28 december 2011 - 13:36:28
Wat voor GuyS, een LED zakhorloge: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1uMQTT_oi4w

Je zult lachen, maar ik hou al een paar jaar de Tokyoflash site in de gaten om te zien of er iets boeiends tussen komt qua nieuwe ontwerpen ;)

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #11519 Gepost op: 28 december 2011 - 14:02:05
Cartier Tanks heb ik altijd erg mooi gevonden, ben nog wel opzoek naar een Tank alleen dan een wat rechthoekiger en betaalbaarder model dan bovenstaande.

Een Tank Solo (met kwats quartz) heb je al voor € 1.480 :mrgreen:
//