Auteur Topic: Horloges  (6760512 keer gelezen)

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Horloges
Reactie #11565 Gepost op: 29 december 2011 - 15:25:25
Seiko bouwt inhouse calibers. Ze zijn alleen niet in Europa op de markt.

Seiko is gewoon een manufactuur ;) ze gebruiken enkel eigen in-house calibers, of het nou quartz of mechanisch is. En de mechanische zijn prima te verkrijgen in EU/US, er is genoeg grijze import en anders nog altijd ebay.

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #11566 Gepost op: 29 december 2011 - 16:48:38
@ GuyS,

Correct zoals ik al schreef Seiko is eigen mechaniek. Overigens heel goed spul!

Natuurlijk zijn er wegen als grijze import en eBay etc. Daar laten kopen en opsturen scheelt echter vaak veel geld.

Opvallend dat Seiko hier op SF nooit wordt genoemd. Te min voor dit forum?  :mrgreen:
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Cesare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11567 Gepost op: 29 december 2011 - 17:03:47
Zowieso zeer weinig Japans.
Winnaar van de kekkeschoentjes -> zie archief

Brench

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11568 Gepost op: 29 december 2011 - 17:08:17
seiko heeft wellicht de meeste bang for buck horloges. Het gevoel, althans bij mij is wel minder dan een leuke europeaan (of amerikaan, alpina ofzo).

Net zoals Christopher Ward London, topdingen, zeker voor de prijs, al heb ik die hier ook nog niet voorbij zien komen maar ik kan mij vergissen.

Mediaman

• Gast
Reactie #11569 Gepost op: 29 december 2011 - 17:08:50
@ Mediaman, De vraag of ik zelf al dan niet oud geld bezit, acht ik niet relevant en volstrekt ongeschikt voor beantwoording op een publiek forum.

Nee, dus.  :mrgreen:

Je bent ondernemer schrijf je, je huist op dit forum, je bent in goede doen zo te lezen; technisch gesproken ben je dan toch echt 'Nouveau Riche'. Of je dat nu leuk vind of niet.

Waar jij je aan stoort zijn proleten; mensen zonder beschaving die geen enkele bijdrage leveren aan de maatschappij.

Genoeg 'Nouveau Riche' mensen die dergelijk gedrag niet vertonen en per jaar heel wat centjes overmaken aan goede doelen.

Nuance, en dat in een paar zinnen en zonder interessante woorden.
Laatst bewerkt op: 29 december 2011 - 17:10:33 door Mediaman

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #11570 Gepost op: 29 december 2011 - 17:12:49
Nuance, en dat in een paar zinnen en zonder interessante woorden.

Dat.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Amadeus

• Gebruiker
  • I have no iPhone! I have a life.
    • Bekijk profiel
Reactie #11571 Gepost op: 29 december 2011 - 17:28:00
@ Mediaman,

Jumping to conclusions is de media eigen  :mrgreen:
Technisch gesproken heb je wellicht een punt.
Hoe het zit vertel ik je wel eens bij een SF-borrel.

Saillant detail oude Franse aristocraten vooral in de Jura (voor zover niet uitgemoord destijds) noemen zich zelf nogal een de Nouveau Pauvre  ;-) Afkomst is geen belangrijke factor, het gaat er om wat kan en wat je presteert.

De rest van je betoog aangaande proleten ben ik het mee eens.

De term "Nouveau-Riche" is overigens vooral in gebruik als omschrijving van "Proleet".  Ook binnen de BCBG in het westen en Noordwetsen van Parijs en in Bretagne wordt het zo gebruikt en bij mijn weten in onder meer Nederland ook.

De nuancering is geaccepteerd hoor.  :wink:

Zoals ik al schreef niets tegen nette mensen ook niet als het nieuw geld is.
L'art donne les règles ; le goût, les exceptions

At the highest levels a man's clothing must be imperfect, no matter how hard he has to work to achieve that imperfection.

Charlie

• Gast
Reactie #11572 Gepost op: 29 december 2011 - 17:43:42
Saillant detail oude Franse aristocraten vooral in de Jura (voor zover niet uitgemoord destijds) noemen zich zelf nogal een de Nouveau Pauvre  ;-) Afkomst is geen belangrijke factor, het gaat er om wat kan en wat je presteert.

Over de gekke kikkers - excusez moi - Fransen zullen we het maar helemaal niet hebben, want daar was het niet ongebruikelijk om een titel bij de aankoop van een stuk grond te krijgen. Dus zo onjuist is het helemaal niet dat zij zichzelf die naam toebedeelde. Dat is tegenwoordig net zoiets als een Rolex o.i.d. bij een nieuwe Ferarri krijgen (wat niet ongebruikelijk is).

427

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #11573 Gepost op: 29 december 2011 - 18:33:56
De truc hier lijkt me dan waar je 'liefhebber' van bent, aan welk aspect je als 'fijnproever' prioriteit geeft. Ik zie hier maar weinig horloges langs komen die én een interessant, kwalitatief hoogstaand binnenwerk hebben, én een mooi verhaal of geschiedenis erbij, én aansluiten bij mijn smaak in uiterlijk van accesoires (die een stuk meer naar modern en minimalistisch neigt dan het gemiddelde op SF).

Wellicht is de Arne Jacobsen collectie van Rosendahl wat voor je. Dan heb je design met een verhaal. Verder blijft het een Quartz :).

guest45

• Gast
Reactie #11574 Gepost op: 29 december 2011 - 19:42:00

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11575 Gepost op: 29 december 2011 - 20:10:47
: )

Thom@s

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #11576 Gepost op: 29 december 2011 - 22:42:29
Je let even niet op en je hebt twee pagina's om te lezen. Amadeus e.a. dank voor de toelichting, ik heb weer wat bijgeleerd (denk ik ;-))

Thom@s

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #11577 Gepost op: 29 december 2011 - 22:46:27
Ik ben overigens erg gecharmeerd van de Junghans Max Bill. Enige reden waarom ik nog twijfel over aanschaf is de 38mm. Om de pols voelt hij wat iel (heb overigens wel dunne polsen), maar misschien is dat een kwestie van wennen.

Baccchus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #11578 Gepost op: 29 december 2011 - 23:14:59
Zoals eerder gezegd ben ik op zoek naar een redelijk goedkoop horloge, en in deze prijscategorie kom ik ook soortgelijke horloges tegen als bovenstaande. Dit horloge heeft voor mij een beetje de uitstraling van een 100euro chinees horloge. Als het merk niet hier bekend was dan zou het voor mij zo een chinees horloge kunnen zijn met een wannabe merkje er op zoals "parnis".. Ik had er nooit zoveel geld aan uitgegeven..

Het spijt me vreselijk, maar waar haal je de wijsheid vandaan dat a) een van der Klaauw lijkt op een horloge van 100 euro b) dat als je zoekt op horloges van 100 euro je op deze horloges komt?

Als je zoekt naar goedkope horloges met een beetje kwaliteit moet je denk ik je prijsplafond ietwat omhoog gooien!

Wat mij heeft bewogen om een van der Klaauw te kopen is het feit dat het zich onderscheidt van de menigte......het is tenslotte geen bekend "merk" en het is van ongekende kwaliteit. Bovendien zijn de prijzen naar mijn idee niet astronomisch hoog (In vergelijking tot rolexen etc.). Zeker gezien het feit dat dit het eerste kwaliteitshorloge is dat ik bezit.
"Fashions Fade, Style is Eternal" - Yves Saint Laurent

Charlie

• Gast
Reactie #11579 Gepost op: 30 december 2011 - 01:02:27
In een post uit 2010 heb je al eens naar voren gebracht een Van der Klaauw Ariadne in bezit te hebben. In je bovenstaande post zeg je echter dat de hier eerdere geplaatste Van der Klaauw je eerste kwaliteitshorloge is, terwijl je toch werkelijk al een andere Ariadne hebt. Zeg, twee dezelfde horloges?

In alle eerlijkheid geloof ik er geen rooie rotmoer van. Weetje wat ik denk? Ik denk ik dat je de boel hier zwaar loopt te besodemieteren.

Ik zal je wat vertellen hè: als je lult doe het dan goed en consistent, m'kay?