Auteur Topic: Shirt by Hand  (272102 keer gelezen)

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Shirt by Hand
Reactie #345 Gepost op: 12 december 2009 - 15:20:54
Ai ai, dat klinkt niet best heren -- maar wellicht is het tijd voor een tweede review? Ik zal mijn bevindingen zsm posten. Vind het nu ook te kort dag om de afspraak af te zeggen...

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #346 Gepost op: 12 december 2009 - 16:33:02
Ach, je hebt ook niet zo veel te verliezen. Zeker niet als de pasvorm goed is (je kunt hem gewoon terugsturen in principe). Zoals ik al aangaf was de pasvorm bij mij zeker niet dramatisch.

Ik draag mijn Sbh-shirt nog best vaak in de kroeg. Maar een tweede keer daar bestellen gaat me te ver.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #347 Gepost op: 12 december 2009 - 17:51:16
Vind het nu ook te kort dag om de afspraak af te zeggen...

Oef, ik zou ook vooral je eigen idee volgen. Laat ons weten hoe de sessie gaat!

Groeten,

Bootstrap
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #348 Gepost op: 15 december 2009 - 14:51:08

Ik draag mijn Sbh-shirt nog best vaak in de kroeg. Maar een tweede keer daar bestellen gaat me te ver.
idem, alleen in een donkere kroeg.

boord is echt heel erg slecht, keihard. verder was de pasvorm niet goed, na terugsturen kreeg ik een nieuwe shirt met een even slechte pasvorm, toen ik hierover klaagde werd me verteld dat ze blijkbaar niet aan mijn wensen konden voldoen.. erg vreemd bij een MTM-service.

afwerking en stof is wat je voor 69,- kunt verwachten, niet erg super vergeleken met andere (duurdere) aanbieders.

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #349 Gepost op: 15 december 2009 - 22:53:31
Clay, mag ik vragen wat er precies niet goed was aan de pasvorm? Net zoals bij Ramone te strak bij de borst, of juist te veel stof/lage mouwinzet?
Always have a better answer.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #350 Gepost op: 16 december 2009 - 04:09:45
te wijd. had overal strakker gemogen, borst, taille, manchet.. alleen de boordmaat hadden ze goed genomen.

Atomic

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #351 Gepost op: 30 december 2009 - 19:42:52
Dat was bij mij ook het geval. Overal was het te ruim. Meerdere keren telefonisch contact over gehad. Was beloofd dat ik teruggebelt zou worden over de bodyshots die ik had gemailt. Zat idd overal te ruim, behalve bij de boorden.

Aangezien ik zelf een winkel heb met meer casual kleding kan ik de stofkwaliteiten en afwerking redelijk goed inschatten denk ik zelf.

En deze is niet goed...  De stof zelf is niet echt fijn en mooi. Afwerking is niet ideaal, de knopen al helemaal niet. De pasvorm is niet zoals ik wenste. Ik had om fitted gevraagd. Na het opmeten nog aangegeven dat ik het echt fitted wilde. Dus hun fitted pasvorm nog 3cm strakker gemaakt. Zelfs dit was nog een "normale" pasvorm en zeker niet fitted..

Afijn.. niet voor herhaling vatbaar.. Maarja...wat dan. Menco zit hier helaas niet om de hoek..

jc.togi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #352 Gepost op: 12 maart 2010 - 11:16:47
Heb de afgelopen maanden twee shirts bij Shirt by hand besteld. Geef toe dat de kwaliteit niet denderend is, maar voor 69 euro een op maat gemaakt shirt, ook al wordt er aangepast vanaf een standaard mal, vond ik niet duur. Bij het eerste shirt was de boord wel te ruim, maar netjes opgelost, maand later lag er een nieuw shirt voor me klaar, nu wel goed.

De standaard shirt bij de SuSu voor 59 euro ben ik niet al te enthousiast over, de twee die ik heb hebben nogal wat strijkwerk nodig als ze uit de wasmachine komen en ben van mening dat ze betrekkelijk hard slijten.

Ik ga vanmiddag richting de SuSu voor een MTM pak, misschien dat ik ook gelijk een shirt laat opmeten. Kan ik binnenkort vergelijken met de SBH shirt, ze zijn natuurlijk ook gelijk een stukje duurder. Blijf er vooralsnog bij dat 69 euro voor een goed passend shirt niet al teveel geld is en dat de kwaliteit iets minder is, is voor die prijs ook wel logisch.

Mediaman

• Gast
Reactie #353 Gepost op: 12 maart 2010 - 11:51:52
Dus zonde van je geld toch?

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #354 Gepost op: 12 maart 2010 - 11:58:20
Ik heb een aantal shirts van SbH, pasvorm is bij mij de eerste keer gelijk (boven verwachting) goed gegaan, ze hebben een aantal stoffen die wel aardig zijn (zit ook veel troep tussen), prijs-kwaliteitsverhouding is prima, afwerking is redelijk.

Ik denk alleen dat voor de over het algemeen wat meer verwende SF-er SbH niet helemaal volstaat.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

jc.togi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #355 Gepost op: 12 maart 2010 - 12:59:46
@MM: Niet echt zonde van m'n geld. Voor 70 euro vind ik de prijs kwaliteit verhouding van de SbH goed, beter dan 60 euro voor een standaard Suit hemd. Shirt op maat bij de Suit betaal je 100 euro voor, is toch net weer 3 tientjes meer. Maar daar heb ik er ook eentje van laten opmeten, dus even afwachten hoe die is.

Rocco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #356 Gepost op: 12 maart 2010 - 13:13:30
Toevallig zit ik een beetje in dezelfde situatie. Heb afgelopen 2 maanden 2 shirts van SbH besteld. Bij het eerste shirt waren de mouwen te wijd en tevens 4cm te lang. De lengte van de mouwen is netjes opgelost, de wijdte kan niet meer makkelijk aangepast worden. Voor het tweede shirt wat aanpassingen voor maten doorgegeven en deze was al een stuk beter, maar nog steeds te wijde mouwen mijns inziens. Vorige week daarom een shirt bij SuSu laten opmeten om eens te zien hoe deze mij bevalt. Kost inderdaad 3 tientjes meer maar daarvoor heb je wel een veel uitgebreidere stofkeuze en tevens een fysieke winkel om aan te spreken als de pasvorm niet helemaal goed is..

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #357 Gepost op: 12 maart 2010 - 13:17:31
Ik lees eigenlijk voornamelijk problemen met maatnemen. De kwaliteit is dus gewoon wat je mag verwachten voor de prijs?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

jc.togi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #358 Gepost op: 12 maart 2010 - 13:22:05
Naar mijn mening wel. Stofaanbod is bij de Suit inderdaad een stuk ruimer.

Vorige maand heeft een vriendje van me z'n shirt opgehaald bij de Suit, was eerst te ruim, toen hebben ze 'm in de winkel ingenomen, maar vervolgens had ie een shirt dat bij het gaan zitten al bijna uitscheurde. Opmeten blijft een kunst..

Rocco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #359 Gepost op: 12 maart 2010 - 13:39:10
De kwaliteit van de stoffen die ik heb vind ik wel aardig, gezien de prijs die je ervoor betaald dan. Moet wel zeggen dat mijn shirts nog maar enkele keren gewassen zijn en ik dus nog niet echt een oordeel kan geven over slijtage ed. Daarnaast zitten er voor mijn gevoel in hun stoffenaanbod echt maar een paar stoffen die de moeite waard zijn