Auteur Topic: Shirt by Hand  (272112 keer gelezen)

Rocco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Shirt by Hand
Reactie #315 Gepost op: 31 mei 2009 - 12:34:58
Al eens iemand met een smal postuur (bij mij: lengte 173 cm, gewicht 65kg) een shirt van SBH laten aanmeten? Aangezien ze bij deze shirts met een vast 'patroon' werken vroeg ik mij af of ik hier terecht kan voor een goed passend shirt... Dus zonder overtallig stof op verschillende plaatsen en schoudernaden die bij de elleboog hangen.
Medewerkers van SBH zeggen dat het geen probleem is, maar ben benieuwd naar ervaringen van leden.

Storm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #316 Gepost op: 31 mei 2009 - 12:50:53
Zelf kom ik in de buurt van jouw afmetingen en gewicht: 170cm + 65kg. De fit van mijn shirts (12 stuks) is goed, al gebeurde het mij dat het eerste shirt  niet helemaal perfect zat. Ze waren toen net begonnen (2 jaar geleden), je kan ze altijd mailen met opmerkingen qua fit, die ze bij het volgende shirt kunnen wijzigen. Onthoud dat een eerste mtm shirt nooit perfect zit. Ik kan me niet vinden in het verhaal dat deze shirts als karton aanvoelen. Mijn SuSu mtm shirts zijn wel iets beter, maar echt groot verschil merk ik niet. Alleen de boorden zijn soms wat stug, maar dat vind ik best acceptabel. Goede prijs-kwaliteit.
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

Rocco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #317 Gepost op: 31 mei 2009 - 13:00:51
Dank voor je snelle reply. Met mijn maten (boodmaat 36) is het moeilijk een shirt te vinden en ik moet dus wel voor een mtm gaan, wat uiteraard geen straf is. Denk dat ik eerst maar eens een shirt bij SBH laat aanmeten en afwacht tot SuSu weer met een mooie actie komt voor mtm shirts. Op het forum las ik dat ze dat zo nu en dan wel eens doen.

dennisbal

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #318 Gepost op: 31 mei 2009 - 13:07:32
Dank voor je snelle reply. Met mijn maten (boodmaat 36) is het moeilijk een shirt te vinden en ik moet dus wel voor een mtm gaan, wat uiteraard geen straf is. Denk dat ik eerst maar eens een shirt bij SBH laat aanmeten en afwacht tot SuSu weer met een mooie actie komt voor mtm shirts. Op het forum las ik dat ze dat zo nu en dan wel eens doen.

Die acties zijn altijd rond januari dus dat is nog wel en tijdje wachten
"I'm A man of simple tastes, only the best will do"

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #319 Gepost op: 31 mei 2009 - 14:44:57
180+65kg was een slechte fit.. zelfs na opnieuw bestellen zat het slecht. bij 180+70kg is de fit al iets beter maar nog steeds teveel stof hier en daar, maar draag het shirt eigenlijk alleen nog in de kroeg.

GSA

• Gast
Reactie #320 Gepost op: 31 mei 2009 - 15:12:27
Zelf kom ik in de buurt van jouw afmetingen en gewicht: 170cm + 65kg. De fit van mijn shirts (12 stuks) is goed, al gebeurde het mij dat het eerste shirt  niet helemaal perfect zat. Ze waren toen net begonnen (2 jaar geleden), je kan ze altijd mailen met opmerkingen qua fit, die ze bij het volgende shirt kunnen wijzigen. Onthoud dat een eerste mtm shirt nooit perfect zit. Ik kan me niet vinden in het verhaal dat deze shirts als karton aanvoelen. Mijn SuSu mtm shirts zijn wel iets beter, maar echt groot verschil merk ik niet. Alleen de boorden zijn soms wat stug, maar dat vind ik best acceptabel. Goede prijs-kwaliteit.

heb er ooit een keer een shirt besteld, afgezien van de dramatische pasvorm (durf de term maatwerk er niet voor te gebruiken) en de afgrijselijk dikke plastic knopen wist ik niet of ik met katoen of papier te maken had. Goedkoop is nog altijd duurkoop..

Rocco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #321 Gepost op: 31 mei 2009 - 16:32:50
Ja, ik hoor er zowel negatieve als positieve verhalen over. Wil het toch een keer proberen en dan zien we wel wat ervan komt. Voor 65euro lijkt me het wel het proberen waard. Een stapje hoger in de maathemden komt al gauw op 100+ euro uit en is voor mij op dit moment helaas geen optie. Wellicht dat ik ook de goedkoopste categorie van shirtmakers eens laat aanmeten. Ik meende dat dat ook nog onder de 100e kon.

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #322 Gepost op: 31 mei 2009 - 18:37:02
Dan heb je wel een stof met polyester veelal, zou ik je niet aanraden. Zelf heb ik ook slechte ervaringen met een poplin stofje van Shirt by Hand. Pasvorm was nog best okee maar de stof was echt dramatisch.
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #323 Gepost op: 01 juni 2009 - 17:16:10
Ja, ik hoor er zowel negatieve als positieve verhalen over. Wil het toch een keer proberen en dan zien we wel wat ervan komt. Voor 65euro lijkt me het wel het proberen waard. Een stapje hoger in de maathemden komt al gauw op 100+ euro uit en is voor mij op dit moment helaas geen optie. Wellicht dat ik ook de goedkoopste categorie van shirtmakers eens laat aanmeten. Ik meende dat dat ook nog onder de 100e kon.

Even uit het hoofd heb je voor 100 euro een volledig katoenen hemd bij Menco Nieuwenhuis (shirtmakers dus). Dat moet dus geen probleem zijn, zou dat eerder doen dan voor 65 euro teleurgesteld zijn.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #324 Gepost op: 01 juni 2009 - 19:10:05
Sergio, kan niet meer zeggen dan EENS =D>

31 euro meer en je bent klaar (sbh kost 69€)

Cheers
Respect the beard

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #325 Gepost op: 01 juni 2009 - 21:37:01
Ik heb laatst dat topic over MN toevallig doorgelezen, en ik geloof idd dat je je bij hem over het katoen geen zorgen hoeft te maken, echter wel over hele andere dingen.  :lol: Persoonlijk wacht ik daarom maar liever op de volgende aanbieding van SuSu, nog geen 85 euro voor een hemd (75 als je genoegen neemt met plastic knopen). Wel per twee bestellen dan maar dat vind ik geen probleem.

Rocco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #326 Gepost op: 02 juni 2009 - 08:54:23
Over welke dingen wel dan? Voordeel bij SBH vind ik wel dat je, als je maten eenmaal goed in het systeem zitten, eenvoudig een keuze kunt maken via internet en bestellen. Bij shirtmakers hebben ze die optie volgens mij niet en moet je voor elk shirt dus of naar de winkel toe of iemand langs laten komen.

RuMouR

• Gebruiker
  • Consider the sarcasm sign to be there - 24/7
    • Bekijk profiel
Reactie #327 Gepost op: 02 juni 2009 - 09:01:45
Ga je liever op een scherm stoffen bestellen of laat je liever iemand langs komen zodat je ook echt de stof ter hand kan nemen?

Persoonlijk, maakt niet uit hoe duurder/beter/goedkoper, ik zal nooit een stof vanaf het internet zomaar bestellen.
"Mijn baas doet net alsof ik veel verdien, daarom doe ik net alsof ik druk bezig ben."

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #328 Gepost op: 02 juni 2009 - 09:08:07
Over welke dingen wel dan? Voordeel bij SBH vind ik wel dat je, als je maten eenmaal goed in het systeem zitten, eenvoudig een keuze kunt maken via internet en bestellen. Bij shirtmakers hebben ze die optie volgens mij niet en moet je voor elk shirt dus of naar de winkel toe of iemand langs laten komen.

Absoluut waar, daarentegen zie en voel ik een stof liever eerst voordat ik er een hemd van bestel. Voorkomt teleurstellingen, in ieder opzicht.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #329 Gepost op: 02 juni 2009 - 09:13:34
Ik zie/voel de stof ook het liefst in het echt. Als je je shirtmaker een beetje kent (en andersom) en je goed weet wat je wilt, lukt het in sommige gevallen ook wel met een goede omschrijving via mail of telefoon. Zo heb ik een keer tot volle tevredenheid een lichtblauw linnen shirt besteld*. Maar het leuke van mtm/maatwerk is juist het uitkiezen van de stoffen (voor mij althans) en daarbij zijn betasten en bekijken cruciaal (ik heb het nog steeds over de stoffen).

*) Ik bedenk me nu dat ik die stof toch ook nog in het echt heb gezien, maar m'n shirtmaker had precies de stof geselecteerd die ik bedoelde.