Auteur Topic: Shirt by Hand  (272113 keer gelezen)

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Re: Shirt by Hand
Reactie #390 Gepost op: 27 mei 2011 - 20:48:21
Ik koop geen kleding voor en vanwege de mening van een ander.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #391 Gepost op: 28 mei 2011 - 23:30:06
Ik koop geen kleding voor en vanwege de mening van een ander.

Leuk cliché, maar stiekem krijg je toch een harde wanneer je complimenten krijgt over je o-zo kekke pochetje.
Always have a better answer.

alterego

• Bekijk profiel
Reactie #392 Gepost op: 24 juni 2011 - 12:56:40
Ik begrijp niet waarom iedereen zo negatief is over shirtbyhand. Heb nu totaal 4 shirts besteld bij ze. De eerste die ik kreeg was begin 2009 (een witte), daar was de boord eigenlijk net iets te krap. Ik ben eind 2010 teruggegaan om mijn maten beter in het systeem te laten zetten en heb een nieuwe witte besteld. Was nu wel erg tevreden over de pasvorm. Heb daarna meteen nog twee shirts besteld (blauw en paars). Alle 4 met dubbele manchet. Zijn er recentelijke meer goede/slechte ervaringen? Zijn er misschien meer mensen met foto's? Ben benieuwd naar keuzes van andere mensen..

Reinier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #393 Gepost op: 24 juni 2011 - 14:54:59
Kwaliteit van de stof laat redelijk wat te wensen over...

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #394 Gepost op: 24 juni 2011 - 14:58:48
Stofkwaliteit inderdaad, en de knopen zijn echt van té goedkoop ogend plastic... Ook gingen er bij mij na enkele wasbeurtjes al draadjes loslaten etc. Voor mij voorlopig alleen 'maatwerk' van S S, best bang for the buck!

Atomic

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #395 Gepost op: 05 juli 2011 - 15:59:01
Stofkwaliteit valt mij ook tegen. Ook de afwerking van de knoopsgaten en de stiksels in het algemeen. Het hemd "valt" ook niet echt mooi. De pasvorm is niet geweldig...

Bakkerrr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #396 Gepost op: 05 juli 2011 - 17:19:49
Nou ik heb er weer eentje binnen (plain marineblauw shirt, classic boord en boxed knopenrij met twee sluitknoopjes voor casual gebruik) en ben er wederom erg blij mee, waarschijnlijk stellen jullie hogere eisen dan ik.  #-o

(en ik ga niet met mijn foto op een forum staan dus voor fit impressies en dergelijke kom je maar langs)   :lol:

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #397 Gepost op: 05 juli 2011 - 18:33:38
Nou ik heb er weer eentje binnen (plain marineblauw shirt, classic boord en boxed knopenrij met twee sluitknoopjes voor casual gebruik) en ben er wederom erg blij mee, waarschijnlijk stellen jullie hogere eisen dan ik.  #-o

(en ik ga niet met mijn foto op een forum staan dus voor fit impressies en dergelijke kom je maar langs)   :lol:

Goh, nuttige post zeg. Maar dat zal ook wel weer met onze hogere eisen te maken hebben. Denk ik.

Bakkerrr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #398 Gepost op: 05 juli 2011 - 19:54:38
Blijkbaar.

Bakkerrr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #399 Gepost op: 20 juli 2011 - 20:28:36
Hierbij op verzoek een nuttige post.

Mijn nieuwe ' shirt by hand'  MTM overhemd. Luxe lichtroze visgraat, zit als een tweede huid en de lichtste aanraking met de strijkbout doet de kreukels verdwijnen. Keurig machinaal aangezette kraag en mouwen.  :wink: Met de hand aangebrachte dikke parelmoer knopen met een hanenpootsteek, ookwel lilly of kraaienpootsteek genoemd. (dit is het summum in handwerk op een shirt)

Shoot to kill.

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #400 Gepost op: 20 juli 2011 - 20:38:24
Je weet dat de hanenpootsteek tegenwoordig ook machinaal kan? Ze zien er zo regelmatig uit, dat dat hier ook het geval zal zijn lijkt me.
//

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #401 Gepost op: 20 juli 2011 - 20:41:31
Met de hand aangebrachte dikke parelmoer knopen met een hanenpootsteek, ookwel lilly of kraaienpootsteek genoemd. (dit is het summum in handwerk op een shirt)

Grapje zeker?

Pierlala

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #402 Gepost op: 20 juli 2011 - 21:49:47
Grapje zeker?

Ik denk dat Bakkerrr best wel van een geintje houdt.
En dat hij dik tevreden is met zijn shirt.
Het is maar hoe je het bekijkt..

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #403 Gepost op: 20 juli 2011 - 22:19:06
Niet op stift?

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #404 Gepost op: 20 juli 2011 - 22:36:58