Auteur Topic: Shirt by Hand  (272114 keer gelezen)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Shirt by Hand
Reactie #300 Gepost op: 10 januari 2009 - 23:01:54
Ik ben zeker geen hemden expert, maar het shirt moet comfortabel te dragen zijn. Ik heb bij mijn maathemden zeker geen last bij het bukken oid. Eerder bij het uitrekken, wat logisch is omdat men dan het lichaam groter maakt ;)

Zo op het eerst gezicht lijkt mij het hemd best goed te kloppen. Misschien zijn de schouders iets te breed maar verder zie ik niks.

Marien

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #301 Gepost op: 11 januari 2009 - 02:56:22
misschien bij de schouders de naad wat meer naar binnen, hij hangt nu over je schouders lijkt het. En de mouwen zijn vrij lang?

Voor de rest ligt het er maar net aan of je strak wilt of niet, maar ik vind hem vrij mooi ogen hoor.
Laatst bewerkt op: 12 januari 2009 - 01:41:21 door Marien

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #302 Gepost op: 11 januari 2009 - 15:07:36
misschien bij de schouders de naad wat meer naar binnen, hij hangt nu over je schouders lijkt het. En de mauwen zijn vrij lang?

Voor de rest ligt het er maar net aan of je strak wilt of niet, maar ik vind hem vrij mooi ogen hoor.

Schouderlijn is absoluut te lang, de mouwen :roll: m.i. niet. Als je de stof voelt trekken rond de borststreek is daar zeker weten meer ruimte nodig.

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #303 Gepost op: 11 januari 2009 - 15:10:35
Schouderlijn is absoluut te lang, de mouwen :roll: m.i. niet. Als je de stof voelt trekken rond de borststreek is daar zeker weten meer ruimte nodig.

Inderdaad, de yoke mocht inderdaad wel wat smaller
Quotidie potest esse ultimo die

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #304 Gepost op: 11 januari 2009 - 15:27:28
Bedankt voor de tips, jongens. Ik ga vragen of de schouderwijdte iets smaller kan en de borst iets wijder bij de volgende bestelling. Ben benieuwd hoe de pasvorm dan is! Waarschijnlijk ga ik binnen een week een nieuwe bestelling plaatsen, zal van het nieuwe shirt ook wat pics maken (tenzij ik besluit gebruik te maken van de actie van SuSu; dan stel ik de order bij SbH nog even uit).

Een andere vraag trouwens voor mensen met ervaring bij SbH; wat is een aan te raden stof voor een zakelijk, wit shirt (met wide-spread boord, dubbel manchet)? Ik houd van dikke, niet-glimmende stoffen. Het is allemaal zo moeilijk om te zien op de site. Natuurlijk heb ik een aantal maanden geleden wat stoffen gezien en gevoeld in hun stoffenboekje, maar dat vergeet je ook weer na verloop van tijd.

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #305 Gepost op: 11 januari 2009 - 15:39:28
Je zou voor een oxford kunnen gaan, deze is redelijk dik.
Sea island zou ik dan sowieso overslaan ;)
Quotidie potest esse ultimo die

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #306 Gepost op: 11 januari 2009 - 15:43:38
Ze werken bij SbH niet met die benamingen ;)

Daarom was ik juist benieuwd naar ervaringen van mensen die bij SbH een wit shirt hebben besteld met een stof waar ze tevreden over zijn.

GSA

• Gast
Reactie #307 Gepost op: 11 januari 2009 - 21:09:23
Je kan C5 of P43 eens proberen..

(Ik denk dat Sbh sowieso niet de beste keus is voor een zakelijk shirt..)

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #308 Gepost op: 12 januari 2009 - 10:28:15
Bedankt voor de tips, jongens. Ik ga vragen of de schouderwijdte iets smaller kan en de borst iets wijder bij de volgende bestelling. Ben benieuwd hoe de pasvorm dan is! Waarschijnlijk ga ik binnen een week een nieuwe bestelling plaatsen, zal van het nieuwe shirt ook wat pics maken (tenzij ik besluit gebruik te maken van de actie van SuSu; dan stel ik de order bij SbH nog even uit).

Een andere vraag trouwens voor mensen met ervaring bij SbH; wat is een aan te raden stof voor een zakelijk, wit shirt (met wide-spread boord, dubbel manchet)? Ik houd van dikke, niet-glimmende stoffen. Het is allemaal zo moeilijk om te zien op de site. Natuurlijk heb ik een aantal maanden geleden wat stoffen gezien en gevoeld in hun stoffenboekje, maar dat vergeet je ook weer na verloop van tijd.

Ik zou dan van de SuSu actie gebruik maken en daar een oxford nemen. Kan je tenminste uit stoffen boeken kiezen en je hebt veel meer keuze qua opties en stoffen (normaal is de prijs 118, nu dus 75, met goede knopen betaal je 8 eu extra). Heb zelf laatst ook als onderdeel van de actie een witte oxford gekozen. Kwaliteit tussen beiden kan ik niet vergelijken aangezien ik van SBH geen shirt zal nemen en die van SuSu nog niet binnen zijn.

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #309 Gepost op: 28 mei 2009 - 12:26:34
Zojuist opgemeten door iemand van SbH en daarna via internet gelijk even een shirtje besteld. Ik ben benieuwd naar het resultaat, wat valt er te verwachten voor 69 euro inclusief verzendkosten. Ik ben benieuwd hoe strak hij zal zitten, volgens de verkoper had ik een vrij groot verschil tussen borst- en taille-omvang. Over 3 weken verschijnt ie in het nieuwste aanwinst topic.

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #310 Gepost op: 28 mei 2009 - 17:53:22
1 woord: schuurpapier =;

oja, fit was een drama en levertijd, ja wat zal ik zeggen....
Respect the beard

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #311 Gepost op: 28 mei 2009 - 18:44:46
Levertijd was prima bij mij, fit..mwah. Niet vreselijk maar ook niet super. Stof vrij matig maar vooral de lelijke knopen (en de bevestiging daarvan) vielen tegen. Misschien (net) het geld waard maar ik bestel voortaan liever bij SuSu in die prijsklasse (oke, dan moet je wel een aanbieding bij SuSu hebben, maar toch).

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #312 Gepost op: 28 mei 2009 - 18:49:41
Vergeet de boord niet.
Life is too short to drink bad wine

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #313 Gepost op: 28 mei 2009 - 18:58:11
Ik verwacht er ook niet al te veel van, maar het was sowieso de eerste keer dat ik opgemeten werd. Dat het geen sea island cotton is maakt me niet zoveel uit, als de fit maar redelijk is, en zelfs daar huiver ik voor :)
Schouders, armen, taille, borst, polsen en totale lengte van het shirt werden opgemeten als ik het me goed herinner, linkermanchet 1 cm wijder voor m'n horloge.
De reacties in dit topic waren gemengd dus ik ben benieuwd, misschien ben ik 1 van de mazzelaars.
Mocht er weer eens een actie van SuSu komen doe ik zeker mee, ook leuk om te proberen.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #314 Gepost op: 28 mei 2009 - 21:10:37
Sea island cotton heeft ook als nadeel harder te slijten!