Auteur Topic: LCT - La Chemiserie Traditionnelle  (142979 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #255 Gepost op: 29 juli 2009 - 09:47:28
Als bij mijn shirt dat weeffoutje er niet in zou zitten, en de losse draadjes beter nagelopen zouden zijn, is het voor dat geld gewoon een goed shirt. De door Paul genoemde inconsistentie is volgens mij het grootste manco. Maar het moet gezegd, in deze prijsklasse heb ik bij de shirts van SuSu een veel hogere kwaliteitsbeleving. (Kan zo de marketing in, toch?)

You're hired! ;-)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #256 Gepost op: 29 juli 2009 - 09:59:48
Dat begrijp ik goed. Ik heb de shirts nog niet in bezit want ze liggen nog bij de kleermaker zoals hierboven omschreven. Zodra ik ze heb (eind van de week) zal ik zeker foto's plaatsen.
Mijn dank is groot!

decadent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #257 Gepost op: 29 juli 2009 - 12:03:43
Mijn dank is groot!

Ik kan de foto's niet snel genoeg plaatsen voor de aanbieding afloopt, dus mochten de foto's je 'overhalen', dan kan je niet meer profiteren van de aanbieding.. de aanbieding van twee shirts voor de prijs van een loopt t/m 31/7

Of ben je benieuwd naar de kwaliteit van het eindproduct omdat mijn verhaal zo verschilt met anderen? ;)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #258 Gepost op: 29 juli 2009 - 12:17:23
Dat laatste.

decadent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #259 Gepost op: 29 juli 2009 - 20:06:23
Vanmiddag ben ik even langs LCT Amsterdam langs gewipt. Ik was in de buurt, en mede door mijn positieve stemming kon ik het niet laten om nogmaals te genieten van de fijne aanbieding.

De winkel is gevestigd in de wijk Oud-Zuid, een blok verder dan SuitSupply. De stijl van het interieur is hetzelfde als dat van de andere LCT's. Echter vind ik deze winkel professioneler overkomen; de winkelier had een compleet pak aan + pochet. In LCT Den Haag loopt men in casual kleding. Verder was de houding van de winkelier erg fijn, ik moest even wachten maar kreeg een kopje espresso aangeboden.

De winkel heeft naar mijn gevoel meer stoffen dan in Den Haag, maar men concentreert zich meer op egyptisch katoen, want er was weinig 100% katoen en katoen/polyester te vinden. Ikzelf heb twee stoffen uit de katoen/polyester-serie gekozen, dit omdat ik nog wat 'fun' shirts wil hebben voor bijvoorbeeld uitgaan e.d.

Omdat ik in Den Haag al eens ben opgemeten, en de shirts me daar bevielen toen ik deze gister aan had, werden de maten gewoon over genomen van de andere winkel. Handig, en het bespaart tijd.

De winkelier beviel mij goed. Hij gaf goede tips en lichtte punten toe uit een professioneel oogpunt. Ditmaal heb ik gekozen voor één rood shirt met witte boord/manchetten en één roze shirt met witte ruitjes.

Ik ben nogmaals erg benieuwd naar het resultaat. Deze viel mij bij m'n inspectie gister al niet tegen. Ik heb niet het gevoel dat dit een gok is. Uiteraard post ik over een maand foto's van het eindproduct.

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #260 Gepost op: 30 juli 2009 - 18:05:06
Verder was de houding van de winkelier erg fijn, ik moest even wachten maar kreeg een kopje espresso aangeboden.

Hij gaf goede tips en lichtte punten toe uit een professioneel oogpunt.

Kijk, dat was mijn ervaring ook!
Ik begon al aan mezelf te twijfelen; begon te denken dat het aan mij moest liggen.

Vanmiddag mijn twee shirts opgehaald:

Alles in orde!
Wel wat losse draadjes, maar wie maalt daar om als het verder prima verzorgd is.
Ik zal zeker nog eens naar LCT gaan.
Achterafgezien had ik liever geen dubbele manchetten en manchetknopen genomen. Maar dat kan ik de volgende keer dan doen. Dan kan ik ook eens een andere boord nemen, want wide-spreads zijn heel erg begin 2009, heb ik hier ergens gelezen.
Laatst bewerkt op: 30 juli 2009 - 22:48:43 door Pax
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

decadent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #261 Gepost op: 31 juli 2009 - 17:55:54
-Verhaal-

Goed om dit te lezen! Fijn dat het je zo is bevallen :-)

Ik ben erg benieuwd hoe de shirts je zitten. Zou je hier ook een paar foto's van willen maken?

Wide-spread, cut-away, en classic is altijd goed, maar kies niet voor iets anders dan deze drie. Dus geen abnormaal hoge boorden of boorden met meer dan twee knoopjes.

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #262 Gepost op: 31 juli 2009 - 18:13:24
Goed om dit te lezen! Fijn dat het je zo is bevallen :-)

Ik ben erg benieuwd hoe de shirts je zitten. Zou je hier ook een paar foto's van willen maken?

Wide-spread, cut-away, en classic is altijd goed, maar kies niet voor iets anders dan deze drie. Dus geen abnormaal hoge boorden of boorden met meer dan twee één knoopjes.

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #263 Gepost op: 31 juli 2009 - 20:48:22
Liep gisteren even langs om te kijken of mn shirts er al waren, was vanochtend vrij en om 14:00 op mn werk kreeg ik een mailtje dat ze klaar waren  :evil:
Nu heb ik dinsdag pas tijd!

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #264 Gepost op: 06 augustus 2009 - 20:13:37
Zondag mn shirts geprobeerd, toen bleek dat ze extra getailleerd moesten worden, wat ik eigenlijk al een beetje had verwacht. Net waren ze klaar, toen kwamen we erachter dat de mouwen te wijd waren en deze worden nu ook aangepast. Benieuwd hoe ze uiteindelijk worden. De verkoper zelf vond het een beetje beschamend en bood een paar keer zn excuses aan, zelf vind ik het eigenlijk niet zo heel erg, kan me voorstellen dat dit gebeurt als je een nieuw filiaal opent en nieuwe mensen in dienst hebt. Bovendien heeft het me wederom een glas prosecco opgeleverd :P
Foto's komen zodra ik de shirts heb.

decadent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #265 Gepost op: 06 augustus 2009 - 22:02:37
Ik wilde net een berichtje posten met de vraag hoe je shirts en je ervaringen zijn geweest!

Ben erg benieuwd naar het resultaat. Zo ook naar mijn eigen shirts.

Erg apart: heb vorige week dinsdag gepast, en toen zou het 's avonds direct naar de tailleur worden gebracht. Tot op heden niets gehoord of ze al klaar waren, terwijl de dame in de winkel mij vertelde dat het wel begin volgende week af zou zijn. Morgen maar even bellen.

Maandag begint m'n werkweek, wil ze graag hebben want dan kan ik ze aan en maak ik meteen een nette indruk!

decadent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #266 Gepost op: 07 augustus 2009 - 13:56:28
yeay! Zondag kan ik m'n shirts ophalen. Kan niet wachten. :mrgreen:

HakeemT

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #267 Gepost op: 09 augustus 2009 - 18:28:14
Afgelopen vrijdag waren m'n shirts 'klaar'; ik wist van te voren al dat er nog wat aan moest gebeuren, omdat het atelier / de fabriek in Spanje slechts in beperkte mate aanpassingen aan het 'standaard' shirt kan doen.

Dat er nog flink wat stof van de rug af moest was inderdaad direct duidelijk, maar los daarvan was ik zeker tevreden. Beide stoffen voelden erg prettig aan, de afwerking was prima (heb echt goed gezocht maar kon geen losse draadjes vinden...) en de pasvorm (los van de taillering) was goed.

Enige probleem is nu dat de shirts door de eigen kleermaker in Breda worden ingenomen; a.s. donderdag komt de LCT bus weer in Utrecht langs, en de donderdag daarop worden de shirts weer afgeleverd. Dus 2 weken extra wachten op een relatief kleine ingreep...

Ik kan me voorstellen dat, als dit je eerste maatwerk ervaring is (het feit dat de fabriek maar in bepaalde mate kan afwijken van het passhirt (als je het dan uberhaupt nog maatwerk kan noemen)) en dan de extra wachttijd vanwege vermaken door eigen kleermaker), je hier niet vrolijk van word. Voor mijzelf vind ik het echter niet zo'n heel groot probleem. Nu ik de shirts heb gezien ben ik er van overtuigd dat ik over een week of 2 uiteindelijk prima shirts voor een goede (actie)prijs heb, en tot die tijd hangt er nog genoeg in de kast.
I'm ok with being unimpressive; I sleep better...

Cambiare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #268 Gepost op: 09 augustus 2009 - 18:31:37

Wordt dat ingenomen gedaan middels waist-darts, of gaan ze echt het rugpand innemen aan de zijkant?

HakeemT

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #269 Gepost op: 09 augustus 2009 - 18:35:16
Wordt dat ingenomen gedaan middels waist-darts, of gaan ze echt het rugpand innemen aan de zijkant?
Rugpand innemen aan de zijkant.
I'm ok with being unimpressive; I sleep better...