Auteur Topic: LCT - La Chemiserie Traditionnelle  (142975 keer gelezen)

Amir

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #180 Gepost op: 15 juli 2009 - 21:18:05
Best grappig dat een maathemd na levering nog aangepast dient te worden. Echter, ik begrijp de reden hiervan wel. Het atelier(ook andere ateliers) wat de overhemden voor LCT maakt, doet dit niet alleen voor hen, maar ook voor vele andere winkels. Wat het atelier meestal doet is gewoon kijken welke maten overeenkomen(meeste mensen hebben ongeveer zelfde maat of je kan het indelen in categorien mensen)en vervolgens meerdere bestellingen tegelijk te knippen. Zo knippen ze niet 1 shirt in een half maar bijv 50. Nadeel hiervan is wel dat het bij sommige(meerdere) klanten weer aangepast moet worden.

Sorry als ik mischien kritisch of partijdig overkom, dit is echter niet zo. Ik probeer gewoon toe te lichten wat ik weet en wat de tekortkomingen zijn.

fibonacci

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #181 Gepost op: 15 juli 2009 - 21:24:16
en de positieve uitzonderingen hierop zijn?

Menco?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #182 Gepost op: 15 juli 2009 - 21:29:10
Best grappig dat een maathemd na levering nog aangepast dient te worden. Echter, ik begrijp de reden hiervan wel. Het atelier(ook andere ateliers) wat de overhemden voor LCT maakt, doet dit niet alleen voor hen, maar ook voor vele andere winkels. Wat het atelier meestal doet is gewoon kijken welke maten overeenkomen(meeste mensen hebben ongeveer zelfde maat of je kan het indelen in categorien mensen)en vervolgens meerdere bestellingen tegelijk te knippen. Zo knippen ze niet 1 shirt in een half maar bijv 50. Nadeel hiervan is wel dat het bij sommige(meerdere) klanten weer aangepast moet worden.
Sorry als ik mischien kritisch of partijdig overkom, dit is echter niet zo. Ik probeer gewoon toe te lichten wat ik weet en wat de tekortkomingen zijn.

Heb je iets om dit te staven? Ik geloof er niet zoveel van namelijk.

Amir

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #183 Gepost op: 15 juli 2009 - 21:44:49
Waarom geloof je het niet Mikey?

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #184 Gepost op: 15 juli 2009 - 21:53:28
Ik geloof het eigenlijk wel, ateliers moeten ook op de kleintjes letten.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #185 Gepost op: 15 juli 2009 - 21:54:54
Omdat ik het voordeel er niet van zie. Er zal dan vermoedelijk zoveel vermaakt moeten worden dat de kosten de baten overstijgen, met bovendien het risico van een aantal ontevreden klanten. Bovendien kan men moeilijk wachten tot men 'ongeveer' 50 shirts in dezelfde 'plus/minus' maat heeft. Er is ook nog zoiets als een verwachtte levertijd.

Voorts is het niet mogelijk, althans niet met een eenvoudige aanpassing, om de schouderbreedte aan te passen. En die luistert nogal nauw, maar dat hoef ik jou niet uit te leggen. ;)

Amir

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #186 Gepost op: 15 juli 2009 - 22:22:58
Tot op een hoogte klopt jouw manier van argumenteren.

Echter, om te beginnen met jouw eerste punt. Grote Ateliers/kleermakers( en bij deze ateliers praten we niet van een Eenmanszaak of een Vof) hebben maling aan het feit of een winkel een aantal ontevreden klanten heeft. Voor hem een ander. En de kosten van het vermaken van een overhemd in nederland is voor de winkel zelf.

Voorts jouw tweede punt: levertijd is een streef tijd. Vaak wachten mensen langer dan 6 weken op een hemd en soms maar 2. Er wordt niet precies een bepaalde dag of week afgesproken met klant

En als laatst jouw opmerking dat bepaalde aanpasingen niet(op een eenvoudige wijze) gedaan kunnen worden in Nederland. Dat klop. Maar de meeste nederlandse mannen(massa en niet SF :wink:) hebben geen flauw idee als een shouder een cm naar beneden valt of als het een cm te kort is.

Laten we niet vergeten dat het bij deze winkels ook niet gaat om vaste klanten en zij geen winkels zijn die werken voor vaste klanten en liefde in hun zaak stoppen. Het is een markt waar genoeg is voor al deze aanbieders. En als jij erals klant niet tevreden bent, is er voor jou ook gewoon een ander( in hartje Utrecht, Amsterdam etc).

Ik wil hiermee niet iedereen over een kam scheren, maar de meeste wel
Laatst bewerkt op: 15 juli 2009 - 22:40:18 door Amir

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #187 Gepost op: 15 juli 2009 - 22:24:34
Lijkt dan dus confectie wat op locatie aangepast moet worden. Als je die kosten dan doorbelast aan de koper ben je als hemdenmaker spekkoper.
Maar dat wordt inderdaad lastig met schouderpartijen enzo, ook zal niet iedere maathemden zaak de zelfde stoffenbundels voeren, laat staan dat er in korte tijd 50 personen dezelfde maten hebben en hetzelfde stofje kiezen 
Be yourself no matter what they say

Amir

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #188 Gepost op: 15 juli 2009 - 22:28:12
Bij mijn vorige schrijven gaf ik 50 aan als indicatie. Het kan ook dat er 20 stukken worden gesneden en de ander keer wat meer of minder. Dit is natuulijk afhankelijk van het aantal bestelingen per maand. Voorts even nog toevoegen dat er natuulijk verschillende manieren zijn om te kijken welke klanten tegelijk kunnen worden gepknipt.
Laatst bewerkt op: 15 juli 2009 - 22:29:56 door Amir

Wouter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #189 Gepost op: 15 juli 2009 - 22:28:50
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de koper van zo'n MTM shirt moet betalen om het hemd passend te maken, heeft iemand dit gevraagd?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #190 Gepost op: 15 juli 2009 - 22:52:40
Tot op een hoogte klopt jouw manier van argumenteren.

Echter, om te beginnen met jouw eerste punt. Grote Ateliers/kleermakers( en bij deze ateliers praten we niet van een Eenmanszaak of een Vof) hebben maling aan het feit of een winkel een aantal ontevreden klanten heeft. Voor hem een ander. En de kosten van het vermaken van een overhemd in nederland is voor de winkel zelf.

Voorts jouw tweede punt: levertijd is een streef tijd. Vaak wachten mensen langer dan 6 weken op een hemd en soms maar 2. Er wordt niet precies een bepaalde dag of week afgesproken met klant

En als laatst jouw opmerking dat bepaalde aanpasingen niet(op een eenvoudige wijze) gedaan kunnen worden in Nederland. Dat klop. Maar de meeste nederlandse mannen(massa en niet SF :wink:) hebben geen flauw idee als een shouder een cm naar beneden valt of als het een cm te kort is.

Laten we niet vergeten dat het bij deze winkels ook niet gaat om vaste klanten en zij geen winkels zijn die werken voor vaste klanten en liefde in hun zaak stoppen. Het is een markt waar genoeg is voor al deze aanbieders. En als jij erals klant niet tevreden bent, is er voor jou ook gewoon een ander( in hartje Utrecht, Amsterdam etc).

Ik wil hiermee niet iedereen over een kam scheren, maar de meeste wel

Dat lijkt me een erg arrogante houding in deze tijd van economische malaise. Een atelier wat het niet zo nauw neemt met de maten lijkt mij geen lang leven beschoren, men laat niet voor niets iets op maat maken. Voor het gros van shirtdragend Nederland zal het inderdaad worst zijn waar de mouwaanzet begint, maar niet voor hen die voor maatwerk gaan. En een tevreden klant is je bestaansrecht, me dunkt.

De levertijd is inderdaad een streeftijd. Maar mijn laatste shirts van SuSu bijvoorbeeld, waren er exact op de afgesproken datum en exact volgens de afgesproken maten. Kan me haast niet voorstellen dat er nu een man of twintig ergens rondloopt met het shirt met mijn pasvorm.

Amir

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #191 Gepost op: 15 juli 2009 - 23:06:29
Ja het klop idd dat er op dit moment niet zo goed gaat met de economie. Maar overhemden zijn net scheermesjes die verkopen in alle tijden. En als het geen maatwerk is wat ze leveren dan is het wel RTW dat deze ateliers ook maken.

Idd je hebt ook gelijk dat je als klant recht hebt op MTM. Maargoed laat het bij gezonde boeren verstand. Een overhemd wordt niet voor jouw persoonlijk gesneden voor 60euro(geloof ik te menen bij shirt by hand).

Maar Mikey gelooft u mij maar :wink: veel atelier snijden/knippen overhemden tegelijk uit.

Amir

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #192 Gepost op: 15 juli 2009 - 23:11:37
En wat denk jij dat de reden is, dat een overhemd na het opnemen van alle maten nog steeds vermaakt moet worden na levering Mikey?

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #193 Gepost op: 15 juli 2009 - 23:17:07
Tja Amir heeft welicht wel een punt. Als je het omdraait en aan de hand van jouw maten, lees een mtm bestelling, er gelijk meerdere, en hoeveel maakt dan even niet uit, gesneden worden, en je verpakt die als rtw in een maat die in de buurt komt en labelt het voor een keten of merk dan valt het de gemiddelde Nederlander of Europeaan of weet ik veel waar het heen gaat natuurlijkin detail allemaal niet op. Het zou kunnen
Be yourself no matter what they say

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #194 Gepost op: 15 juli 2009 - 23:19:07
En wat denk jij dat de reden is, dat een overhemd na het opnemen van alle maten nog steeds vermaakt moet worden na levering Mikey?

Klinkt 'ok'.
Maar wat ik niet begrijp is dat ze er bij voorbaat al vanuit gaan dat het shirt als het af is nog extra getailleerd moet worden.

Bij LCT werken ze met standaardeenheden. Het aanpassen van de maatvoering gaat daar per 4 cm. in het rugpand, waarbij 16 cm. maximaal is.

Als je dus zo'n slanke taille hebt dat je het met 16 cm. innemen niet redt, zal het alsnog na levering getailleerd moeten worden.