Auteur Topic: LCT - La Chemiserie Traditionnelle  (135040 keer gelezen)

Michael

  • Gebruiker
  • Berichten: 570
    • Bekijk profiel
LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Gepost op: 16 mei 2006 – 12:06:42
Vorige maand een "Maatshirt" aanlaten meten bij LCT in de Haagsche Bluf. Na goede verhalen van een ander forum lid heb ik er een laten maken. Gewoon voor het uitgaan eigenlijk alleen voor de fun. En voor het testen om evt. meer overhemd hier te laten maken. Rode Bakkersruit, (Binnenkant) Manchet en Boord blauwe bakkersruit.

Na aangegeven te hebben dat ik hem strak tot erg strak wil hebben, kwam na drie a vier weken het resultaat. Bedroevend! :cry: ! Totaal niet mooi afgewerkt, een overhemd van de Steppin-Out is nog beterafgewertk. Overal draadjes e.d. Verder is ook de pasvorm niet om over naar huis te schrijven. Een RTW van een (willekeurig) italiaans huis is nog beter qua pasvorm. Ook de "parelmoer" knopen zijn lelijk. Het is GEEN echt parelmoer. Dus alles bij elkaar opgeteld. Nooit doen; zonde van het geld.

Volgende week een afspraak maken bij New-Tailor. Dat zal me denk ik beter bevallen.

[Foto`s volgen]

Fedor

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.934
    • Bekijk profiel
LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2006 – 12:16:18
Wat kost dat? Prijs heeft natuurlijk ook invloed...

Jacob

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.233
    • Bekijk profiel
LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2006 – 12:17:47
Ik heb ook zo'n hemd en ben er niet enthousiast over...

H_D

  • Gebruiker
  • Berichten: 644
    • Bekijk profiel
LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2006 – 13:08:57
Ik heb er ook 1; weliswaar via suit supply aangemeten. Maten zijn bij mij op zich prima en het is best cut to the bone; ook de stof ben ik tevreden over. Maar de afwerking kan beter (losse draadjes bij de knopen) hoewel het bij mij niet zo droef is als bij jou, als ik het verhaal zo lees.

Al met al vind ik het best aardig, maar voor hetzelfde geld kun je veel beter bij NvN langs gaan of voor wat meer, bij New Tailor inderdaad (waarover ik zeer binnenkort hopelijk ook uit eigen ervaring meer over kan vertellen).
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Vodka

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.230
    • Bekijk profiel
LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2006 – 17:01:50
Dit is toch 'maat' spul waarbij je overal toch een minimale/maximale afwijking hebt?

Kun je volgens mij beter een Zara hemd kopen en die naar een kleermaker brengen :P
Sailing, an expensive way to travel for free"

Nexus

  • Gebruiker
  • Berichten: 10.416
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #5 Gepost op: 16 mei 2006 – 17:02:37
Is reeds eerder uitgebreid afgeraden hier op 't forum :)
Fashion can be bought. Style one must possess.

Napoleon

  • Gast
LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #6 Gepost op: 16 mei 2006 – 17:41:18
Citaat van: "Nexus"
Is reeds eerder uitgebreid afgeraden hier op 't forum :)
je haalt de woorden uit mn mond

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #7 Gepost op: 16 mei 2006 – 22:58:46
Citaat van: "Michael"

verhaal


Daar heb je dan neem ik aan toch ook niet voor betaald en dus ook niet afgenomen? Als het totaal niet aan je redelijk gestelde verwachtingen voldoet.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

cheukert

  • Gebruiker
  • Berichten: 741
    • Bekijk profiel
LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #8 Gepost op: 16 mei 2006 – 23:04:12
Er moet daar vooraf betaald worden... :roll:

Ik had daar eerst ook een hemd besteld, "hemd op maat" dus  :?  Toen ik aangaf bij het pashemd dat ik het strakker wilde zeiden ze dat het niet kon, omdat ze het niet meer kon tailleren, max. 8cm ofzo was het :lol: oftewel MTO...
ls de buren van hiernaast zo'n probleem maken van m'n Apache, dan verhuizen ze toch gewoon?!? Interesseert me vrij weinig :lol:

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #9 Gepost op: 16 mei 2006 – 23:23:19
Zelfs bij SuSu hoef je pas volledig te betalen als je tevreden bent. Binnen de grenzen der redelijkheid natuurlijk. Fair deal lijkt me zo.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #10 Gepost op: 16 mei 2006 – 23:37:36
Citaat van: "Sergio"
Zelfs bij SuSu hoef je pas volledig te betalen als je tevreden bent. Binnen de grenzen der redelijkheid natuurlijk. Fair deal lijkt me zo.


Ik blijf het raar vinden dat je bij sommige winkels wel, en andere niet vooraf dient te betalen. En dan nog de (oa) NT variant, de helft vooraf.

Hoe zit dat bij Pauw, dat weet jij wel, Sergio? Ik neem aan achteraf, net zo als bij Sartoria?
This, madame, is Versailles.

Huey

  • Gast
LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #11 Gepost op: 16 mei 2006 – 23:40:05
Zelf vind ik een aanbetaling heel redelijk op een bestelling. Zelf betaal ik  meestal tussen de 10 en 20% aan en de rest als alles naar tevredenheid is.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #12 Gepost op: 16 mei 2006 – 23:45:09
Citaat van: "Rogier"
Citaat van: "Sergio"
Zelfs bij SuSu hoef je pas volledig te betalen als je tevreden bent. Binnen de grenzen der redelijkheid natuurlijk. Fair deal lijkt me zo.


Ik blijf het raar vinden dat je bij sommige winkels wel, en andere niet vooraf dient te betalen. En dan nog de (oa) NT variant, de helft vooraf.

Hoe zit dat bij Pauw, dat weet jij wel, Sergio? Ik neem aan achteraf, net zo als bij Sartoria?


Betalen doe je gewoon achteraf. Als het naar wens is. Ik snap dat het administratief natuurlijk veel lekkerder en makkelijker is om volledig vooraf te laten betalen maar tegenover de klant is het natuurlijk minder. Hoe groot is het risico uiteindelijk ook voor de winkel? Als ze goed werk leveren waarom zou je het dan niet afnemen?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #13 Gepost op: 16 mei 2006 – 23:52:02
Precies, mij idee ook. Je betaalt pas als zeker weet dat alles goed is, in het geval van MTM is dat achteraf. Is ook een stukje service naar de klant lijkt me.
This, madame, is Versailles.

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #14 Gepost op: 17 mei 2006 – 00:03:30
Heb er 1 hemd van. Pasvorm is goed alleen prijs / kwateitsverhouding vind ik wat minder. Er werd gewoon met een pashemd gewerkt..  :?