Auteur Topic: LCT - La Chemiserie Traditionnelle  (142980 keer gelezen)

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #285 Gepost op: 14 augustus 2009 - 23:36:14
Een van de 2 shirts misschien een beetje, maar ik vermoed dat meerdere keren wassen wel helpt. In ieder geval is de stof veel beter dan van mn SbH shirt :)

decadent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #286 Gepost op: 15 augustus 2009 - 00:22:24
Ik heb ze onderhand ook gewassen. Ik vond de mouwen in het begin ook een fractie te lang. Door de een of andere manier is dat probleem vervaagd. Het witte visgraat-shirt zit na was veel strakker dan het blauwe shirt. Eigenlijk zit het witte shirt nu perfect. Het blauwe shirt moet nog iets worden ingenomen, maar dit is echter minimaal.

Ik zal dit weekend eens wat foto's posten, dan mogen jullie het beoordelen.

P.S.: ik heb als ik zit twee hele irritante plooien bij m'n schouders/oksel. Ik neem aan dat iedereen daar wel iets ruimte heeft als ie zich in een zithouding bevindt?

P.S.2: ik heb wel gemerkt dat ik steeds gedetailleerder ga kijken naar shirts in het algemeen. Dat is best gaaf. Volgende keer nog maar een stapje hoger, Ettemadis.

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #287 Gepost op: 16 augustus 2009 - 15:04:58
Gisteren voor de 2e keer me shirts wezen halen. Hadden nu de juiste fit bij de taille, goed getailleerd dus door de kleermaker, echter de mouwen waren nog steeds te lang. De verkoper wilde me er niet mee weg laten gaan, omdat dit niet hetgeen is wat ze beogen met maatwerk.

Daarnaast wist de verkoper mij te melden dat ze van atelier gaan veranderen (Italiaans), al wist hij nog niet welke dit zou worden. Zou ook een grotere keuze in stoffen tot gevolg moeten hebben.

HakeemT

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #288 Gepost op: 28 augustus 2009 - 11:07:58
Gisteren ook mijn shirts opgehaald (Utrecht), nadat men in Breda het rugpand nog moest innemen. Begreep van de verkopers dat ze sinds een week ook een coupeuse hebben gevonden in Utrecht, zodat aanpassingen binnen een dag of 2 gedaan kunnen worden.
Ik vond de shirts qua afwerking al goed, en nu ze ook daadwerkelijk passen kan ik niets anders zeggen dan dat ik erg tevreden ben met het resultaat. Mijns inziens zeker vergelijkbaar met maatwerk van SuSu; ik vind de LCT shirts voor deze 1e poging zelfs iets beter dan mijn 1e poging bij SuSu.
Binnenkort volgen nog wel wat foto's...
I'm ok with being unimpressive; I sleep better...

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #289 Gepost op: 28 augustus 2009 - 11:12:53
Inmiddels wacht ik alweer iets langer dan een maand op het vervangende exemplaar van dat blauwe shirt met de weeffoutjes. :neutral: En dat meisje zei nog wel dat het sneller zou gaan dan een reguliere bestelling, omdat het een fout van het atelier was. Vorige week heb ik nog gebeld, maar toen was er nog niks. Ze zou mij bellen zodra het shirt binnen is, nog maar even geduld hebben dus.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #290 Gepost op: 28 augustus 2009 - 13:08:27
Maatwerk is geduld hebben voor jou he ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #291 Gepost op: 28 augustus 2009 - 13:11:55
Praat me er niet van. :twisted:

decadent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #292 Gepost op: 09 september 2009 - 20:34:04
Heeft een ieder ook het LCT-magazine al gezien? Ik zag vanmiddag dat dit in m'n postbus lag. Ziet er erg mooi uit, LCT is erg goed bezig vind ik.

Ik denk dat dit magazine o.a. ter gelegenheid van het nieuwe atelier is in Italië (zoals de geruchten die we eerder hoorden, de kleermaker die ze voorheen hadden zat in Spanje). Enkele dingen die ik uit het boekje haal:
- Atelier is volgens het merk "Salvatore Vacerra". Op dit moment alleen verkrijgbaar in de LCT's van Amsterdam & Breda, over een tijdje in alle filialen.
- Nieuwe stofkwaliteiten: bij de bestaande Cotton-mix (99 euro), Engelse poplin (129 euro) en Egyptisch katoen (169 euro) zijn de kwaliteiten Zwitserse Batist (199 euro) en Sea Island Cotton (229 euro) nieuw in het assortiment opgenomen.
- Betere levertijd van 10 werkdagen, was voorheen ruim 20 werkdagen.
- Meer meetpunten. Volgens mij (weet het niet zeker maar hoorde zoiets) zijn de passhirts er uit.
- Er worden geen extra prijzen gerekend voor opties (was al zo, maar nu ook niet meer voor Paarlemoer knopen).
- RTW collectie is ruimer (maar dat is niets voor ons denk ik zo;) ). Naast dassen zijn er ook shawls, shirts, schoenen, broeken, cashmere-truien en jassen. Ook onder het label "Salvatore Vacerra".
- Bestonden de "corporate services" en de workshops al?
- Zelfs Jort Kelder draagt LCT maatkleding.
- Volgens Quote de "beste shirtmaker van het jaar".

Ja ik ben enthousiast.  :mrgreen:

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #293 Gepost op: 09 september 2009 - 20:39:01
Vind het een hoop geld en voor wat ik er in dit draadje van heb gezien te veel geld.

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #294 Gepost op: 09 september 2009 - 21:01:34
(...) Zelfs Jort Kelder draagt LCT maatkleding. (...)

Waarschijnlijk draagt-ie alles. Als je maar betaalt.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #295 Gepost op: 09 september 2009 - 21:11:19
Waarschijnlijk draagt-ie alles. Als je maar betaalt.
Dat zal ook wel, Jesper.

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #296 Gepost op: 09 september 2009 - 21:54:22
Lol, na 1 x wassen is me LCT shirt dik gekrompen. Van de week maar even terug. Ik hou van strak, maar dit is niet meer draagbaar. Check de borst dan.

Andere shirt is beter. Let op niet gestreken dus :P Maar schrok een beetje van het witte shirt. Dus blauwe oxford ook gelijk gepast.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #297 Gepost op: 09 september 2009 - 22:01:01
Jeetje, dat eerste shirt is wel heel erg gekrompen. Blauwe shirt valt nog wel mee, maar volgens mij zit die niet zo netjes rond de middel?

koenie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #298 Gepost op: 09 september 2009 - 22:01:10
eerlijk gezegd vind ik de blauwe ook niet echt mooi zitten. Ietsje te strak naar mijn mening.

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #299 Gepost op: 09 september 2009 - 22:03:27
Jeetje, dat eerste shirt is wel heel erg gekrompen. Blauwe shirt valt nog wel mee, maar volgens mij zit die niet zo netjes rond de middel?

Moet hem nog even strijken en nette broek aan doen om te kijken hoe die zit. Stond hier net op het punt naar de fitness te gaan. Mocht dat ook nergens op lijken gaat ie terug.