Auteur Topic: LCT - La Chemiserie Traditionnelle  (142983 keer gelezen)

Nightwatch

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #315 Gepost op: 11 september 2009 - 19:12:49
Welk nut heeft het weken in koud water?

Er werd verteld dat er een bepaalde spul in de stof zit om het verwerken ervan makkelijker te maken. Als je het shirt niet zou spoelen zou het niet ademen tijdens de eerste keer dragen wat erg oncomfortabel zou zijn. Ofzoiets...

Amir

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #316 Gepost op: 11 september 2009 - 19:34:18
Mooi verhaal heeft hij je verteld  :^o. Een stof wordt geweven van garen en daarna gewoon opgerold. Thats it.

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #317 Gepost op: 12 september 2009 - 15:51:14
Krijg ook een nieuw shirt. Volgens de medewerkers waren meerdere mensen teruggekomen met de witte oxford.

decadent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #318 Gepost op: 19 september 2009 - 13:32:03
Dit is m'n nieuwe shirt van de LCT, na het extra tailleren. Totaal is er 28 cm uit gegaan tegenover het passhirt.
Laatst bewerkt op: 19 september 2009 - 13:46:21 door decadent

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #319 Gepost op: 19 september 2009 - 13:44:32
Welk passhirt hebben zij dan gebruikt, Decadent?!?!?!  :shock:
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

decadent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #320 Gepost op: 19 september 2009 - 13:47:51
Welk passhirt hebben zij dan gebruikt, Decadent?!?!?!  :shock:

Gebruikt passhirt is maat 38. Boordmaat is 39. Mijn buikomtrek is 80 cm. Ik ben extreem smal, heb hier altijd problemen mee, eindelijk weer een perfect shirt:)

Narcissus

• Gebruiker
  • As English as egg and bacon.
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #321 Gepost op: 19 september 2009 - 14:22:10
Met dat smal zijn moet je geen problemen hebben. ;)
Ik bedoel meer wat te zeggen over het pashemd; je hebt al een maatje kleiner aangetrokken en nog valt er 28 cm weg te halen.

Dus of je hebt nu 0,0001 mm overwijdte, (wat hier niet het geval lijkt te zijn) of zij gebruikte een tent als pashemd..
Consciously breaking rules is an intentional decision, requiring a sophisticated awareness of rules.

I love the level of bravery. It's bold, it's fuck you, it's art.

Alliata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #322 Gepost op: 20 september 2009 - 09:11:26
Ziet er goed uit, misschien aan de strakke kant, maar dat is eenmaal je voorkeur.

Ziet er prima uit. Ik heb alleen het idee dat bij het bovenste (dichte) knoopje het wel wat aan de krappe kant is. Het lijkt alsof de stof daar echt gespannen staat en de knoop lijkt ook wat scheef getrokken te staan. Of zie ik dat verkeerd?

Ben erg benieuwd hoe de shirts zitten nadat ze gewassen zijn.
"There are three choices in life: be good, get good or give up."
House MD

Tumblr

decadent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #323 Gepost op: 22 september 2009 - 18:14:11
Klopt. Het bovenste knoopje zit een beetje strak en daardoor scheef. Het shirt zit toch wel best strak vind ik, niet te strak. Als ik zit zie je dat bij de onderste twee knoopjes de knopenlijst iets open gaat staan. Ik vind het niet heel erg irritant, want ik weet dat ik er top uit zie als ik weer sta of loop. Morgen ga ik nog twee shirts halen :).

Lap stof

• Bekijk profiel
Reactie #324 Gepost op: 25 september 2009 - 13:55:05
Met dat smal zijn moet je geen problemen hebben. ;)
Ik bedoel meer wat te zeggen over het pashemd; je hebt al een maatje kleiner aangetrokken en nog valt er 28 cm weg te halen.

Dus of je hebt nu 0,0001 mm overwijdte, (wat hier niet het geval lijkt te zijn) of zij gebruikte een tent als pashemd..

Je moet ten eerste eerst rekening houden met de schoudermaat, wat bij hem prima is. Sommige mensen zijn in de taile gewoon heel smal waardoor er veel stof moet worden uitgesneden.
Voor de Duidelijkheid: je hebt een boord maat en een schouder/rug maat bij mtm.

Shirt ziet er trouwens prima uit.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #325 Gepost op: 25 september 2009 - 15:53:45
Iemand van LCT lap stof?
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #326 Gepost op: 25 september 2009 - 16:13:40
Shirt zit veel te strak, heeft niets met schoudermaat te maken.  Shirt is gewoon slecht opgemeten waardoor je dit krijgt.

@ lap stof

Ik heb ongeveer hetzelfde postuur als decadent, maar mijn shirts van Menco, Ettemadis en Michael & Giso zien er niet zo uit.
Quotidie potest esse ultimo die

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #327 Gepost op: 25 september 2009 - 17:35:39
Shirt zit veel te strak, heeft niets met schoudermaat te maken.  Shirt is gewoon slecht opgemeten waardoor je dit krijgt.

@ lap stof

Ik heb ongeveer hetzelfde postuur als decadent, maar mijn shirts van Menco, Ettemadis en Michael & Giso zien er niet zo uit.

Inderdaad, op de borst is het shirt veel te strak, kun je uberhaupt ademen in dat ding? Ik zou terug gaan naar de winkel...

decadent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #328 Gepost op: 29 september 2009 - 17:50:08
Inderdaad, op de borst is het shirt veel te strak, kun je uberhaupt ademen in dat ding? Ik zou terug gaan naar de winkel...

Jazeker. Ik kan gewoon ademen en merk niet dat het te strak zou zitten. Ik vind het gewoon precies goed. Zoals ik al eerder aangaf wilde ik een shirt dat precies om m'n lichaam zit. Ik heb totaal zes shirts van LCT nu maar alleen deze twee heb ik super strak laten aanmeten/tailleren.

Maar wat is veel te strak? Het is toch maar net wat je zelf te strak vindt?
Laatst bewerkt op: 29 september 2009 - 17:52:12 door decadent

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #329 Gepost op: 29 september 2009 - 21:43:37
decadent, ik zou geneigd zijn het met je eens te zijn als de foto van jou niet zo ongelooflijk onsmakelijk trekt. Het knoopje knalt er haast af en ik vraag me maar af of je dat boord dicht kan krijgen. Prima als jij er zo bij wilt lopen hoor, maar of het nou echt stijlvol is... ik wil het eerder eigenzinnig modieus noemen.