Auteur Topic: LCT - La Chemiserie Traditionnelle  (142978 keer gelezen)

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #210 Gepost op: 23 juli 2009 - 12:49:07
Ik wou net zeggen dat jij een van de bekende SF-er was die een shirt daar liet maken.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #211 Gepost op: 23 juli 2009 - 12:53:31
Ben ik bekend? :P

\:D/

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #212 Gepost op: 23 juli 2009 - 13:46:35
Ook ik heb de proef op de som genomen bij LCT, 1 maand geleden wat maatwerk paswerk laten opnemen.
Ik vol trots de shirts opgehaald bij het filiaal en thuis maar passen. En ja hoor! losse draadjes van 4cm tot uitschieters van 12cm. Niet erg we hebben tenslotte een schaar in huis. Het is niet wat ik dacht dat 't zou worden, de 2 shirts zijn te weid bij de mouwen. Als ik sta lijkt het vanuit 't zijaanzicht net of ik de klokkeluider van de notterdam ben. De een erger dan de ander lijkt het. Maargoed even naar n plaatselijke kleermaker brengen om het te laten aanpassen. 

Dit klinkt als een alarmerend verhaal.
We hebben hier toch niet te maken met een klokkenluider van een concurerende firma?
Het komt op mij wat merkwaardig over, zo'n 1e post.
Als je bekend bent met dit forum (en de wilde verhalen rond LCT) dan pak je de hemden toch minimaal even uit in de winkel. En passen lijkt me dan ook niet onnozel. Als je dan losse draden en mouwen uit de Notre Damme (i.p.v. Napoli) ziet, dan lijkt mij LCT de 1e om dat op te lossen of opnieuw, en beter, te maken.
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

doorslag

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #213 Gepost op: 23 juli 2009 - 22:00:04
Ook ik ben nieuwsgierig naar resultaten, ik ga van het weekend zeer waarschijnlijk een bestelling doen. Wel bekijk ik de post van deze nieuwe SF-er met één post en een negatieve ervaring met enig voorbehoud. Zijn er 'bekende' SF-ers die hun shirts al hebben ontvangen.

Vandaag een e-mail ontvangen dat mijn shirts klaar liggen in Den Haag. Ben benieuwd, twee weken geleden mijn eerste shirt van Ettemadis in ontvangst genomen en deze zit perfect. Zaterdag het resultaat.
There are no stupid questions, just stupid people (mr. Garisson)

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #214 Gepost op: 23 juli 2009 - 22:38:59
Kan zaterdag mijn shirts halen.

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #215 Gepost op: 25 juli 2009 - 00:24:46
Ben erg benieuwd jongens, die van mij zijn als het goed is donderdag klaar, dus waarschijnlijk over 2 weken :P

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #216 Gepost op: 25 juli 2009 - 09:10:30
Kan zaterdag mijn shirts halen.

Vreemd; van mij is één van de twee shirts binnen. Ga eens kijken straks.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #217 Gepost op: 25 juli 2009 - 11:54:04
Daar begint het donder alweer.. ;)
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #218 Gepost op: 25 juli 2009 - 12:30:50
Ik ga ze zo halen :P

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #219 Gepost op: 25 juli 2009 - 12:50:40
Vol verwachting klopt mijn hart.
Hoe zijn de pakjes uit Spanje aangekomen?

Worden wij met blijdschap vervuld of is LCT duidelijk geen goedheiligman?

Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #220 Gepost op: 25 juli 2009 - 15:07:30
Ik heb er net een opgehaald. De eerste indruk is dat de pasvorm in ieder geval goed is. Inderdaad wel veel losse draadjes en draadjes die ze beter hadden kunnen nalopen aan de knoopjes en knoopsgaten. Twee minuten werk om dit even na te lopen.

Maar wat ik na zojuist thuisgekomen te zijn pas voor het eerst zag, is iets wat lijkt op een kleine weeffout of anderszins een imperfectie of beschadiging van de stof. Een plekje linksvoor waar het voorpand en schouderpand samenkomen en de ander rechtsachter.

Kijken of ze dit ter plekke kunnen laten vermaken door een kleermaker, het gaat immers maar om een paar millimeter, anders mag deze retour. :-(

Het tweede shirt wordt trouwens dinsdag verwacht binnen te komen.

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #221 Gepost op: 25 juli 2009 - 15:14:49
Je hebt in ieder geval een leuke stof uitgekozen; jammer van deze imperfecties. Het feit dat de pasvorm goed is natuurlijk het belangrijkste. Hopelijk kunnen ze dit goed herstellen.

Die loshangende draadjes is echt het handelsmerk van LCT. Iedereen komt ze tegen.
Style is never out of fashion

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #222 Gepost op: 25 juli 2009 - 15:19:19
Je hebt in ieder geval een leuke stof uitgekozen; jammer van deze imperfecties. Het feit dat de pasvorm goed is natuurlijk het belangrijkste. Hopelijk kunnen ze dit goed herstellen.

Die loshangende draadjes is echt het handelsmerk van LCT. Iedereen komt ze tegen.

Pasvorm is het belangrijkste inderdaad. Wellicht ten overvloede: Het stofje ziet er met de macrostand heel spannend uit, maar is als je wat meer afstand neemt gewoon een effen stofje. ;)

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #223 Gepost op: 25 juli 2009 - 15:46:32
Mijn shirts behoefde een verdere taillering. Voor de rest was de pasvorm goed. Had twee oxfords gekozen, m.i. lichter dan de stoffen van b.v. SuSu of MN. Oogt daardoor wat goedkoper. Ook hier wat losse draadjes, maak me een beetje zorgen over de knoopsgaten.

De knopen op de manchetten worden op stift gezet. Manchetten zaten te strak, waardoor de stof ging plooien op de plos.

Shirts prima voor die prijs, maar zou ze niet meer buiten de actieperiode aanschaffen.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #224 Gepost op: 25 juli 2009 - 17:24:44
Mijn shirts behoefde een verdere taillering. Voor de rest was de pasvorm goed. Had twee oxfords gekozen, m.i. lichter dan de stoffen van b.v. SuSu of MN. Oogt daardoor wat goedkoper. Ook hier wat losse draadjes, maak me een beetje zorgen over de knoopsgaten.

De knopen op de manchetten worden op stift gezet. Manchetten zaten te strak, waardoor de stof ging plooien op de plos.

Shirts prima voor die prijs, maar zou ze niet meer buiten de actieperiode aanschaffen.

De kwaliteit ligt bij zowel MN GL als SuSu wel een stukje hoger voor zover ik het nu kan inschatten. MN is wat duurder, dus in deze prijsklasse zou ik vrijwel zeker voor SuSu opteren.