Auteur Topic: LCT - La Chemiserie Traditionnelle  (142976 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #195 Gepost op: 15 juli 2009 - 23:21:17
Tja Amir heeft welicht wel een punt. Als je het omdraait en aan de hand van jouw maten, lees een mtm bestelling, er gelijk meerdere, en hoeveel maakt dan even niet uit, gesneden worden, en je verpakt die als rtw in een maat die in de buurt komt en labelt het voor een keten of merk dan valt het de gemiddelde Nederlander of Europeaan of weet ik veel waar het heen gaat natuurlijkin detail allemaal niet op. Het zou kunnen

Dat is wel iets heel anders dan wat hier genoemd wordt. Hier wordt gesuggereerd dat als je maatwerk bestelt, je eigenlijk maatwerk van een ander krijgt.

Amir

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #196 Gepost op: 15 juli 2009 - 23:28:27
Ik begrijp het verhaal standaarteenheden en te smalle taille niet? Een overhemd wordt toch persoonlijk voor klant gesneden? Het standaardpatroon wordt derhalve voor jouw persoonlijk aangepast toch? En of jij nou net heel dun bent of heel dik zou niet dan niet meer moeten uitmaken?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #197 Gepost op: 15 juli 2009 - 23:32:15
Ik begrijp het verhaal standaarteenheden en te smalle taille niet? Een overhemd wordt toch persoonlijk voor klant gesneden? Het standaardpatroon wordt derhalve voor jouw persoonlijk aangepast toch? En of jij nou net heel dun bent of heel dik zou niet dan niet meer moeten uitmaken?

Nee, ik eerlijk gezegd ook niet, maar ik heb er maar niet over doorgevraagd.

Amir

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #198 Gepost op: 15 juli 2009 - 23:44:25
Maargoed heren, ik ga mijn bed opzoeken moet morgen weer vroeg op  ](*,).  Ciao!! 

decadent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #199 Gepost op: 16 juli 2009 - 08:38:28
Daar breekt bij mij dus de klomp decadent. Laat je een mtm shirt aanmeten en dan nog moet hij daarna nog een keer vermaakt worden. Ik kan begrijpen als dit voor een eerste keer voor komt maar om er al vanuit te gaan..

Dit is trouwens geen aanval op jou decadent want jij kan hier niets aan doen.

Ja, vind het ook erg vreemd. Ik heb nog geen ervaring met MTM-shirts, dit zijn mijn eerste shirts die ik op deze manier laat maken. Echter was het wel een tegenvaller voor mij, heb altijd al problemen dat het tailleren niet perfect is, en toen kon het schijnbaar ook niet op de MTM manier. In het vervolg ga ik maar even bij een andere shirtmaker kijken, ben benieuwd of het daar ook 'extra' getailleerd moet worden.

decadent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #200 Gepost op: 16 juli 2009 - 08:42:46
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de koper van zo'n MTM shirt moet betalen om het hemd passend te maken, heeft iemand dit gevraagd?

Ik ben ook zeker niet van plan om er extra voor te betalen. Het is een tekortkoming dat LCT niet het shirt aan mij kan leveren dat ik (als klant, klant = koning) wil hebben. Indien ik er extra voor moet betalen is de relatie met LCT uiteraard meteen ten einde.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #201 Gepost op: 16 juli 2009 - 23:47:07
Ja, vind het ook erg vreemd. Ik heb nog geen ervaring met MTM-shirts, dit zijn mijn eerste shirts die ik op deze manier laat maken. Echter was het wel een tegenvaller voor mij, heb altijd al problemen dat het tailleren niet perfect is, en toen kon het schijnbaar ook niet op de MTM manier. In het vervolg ga ik maar even bij een andere shirtmaker kijken, ben benieuwd of het daar ook 'extra' getailleerd moet worden.

Probeer hierna sowieso een andere uit alleen al om te proberen. Er zijn verschillende shirtmakers waar men op het forum erg tevreden over is.

Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

decadent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #202 Gepost op: 17 juli 2009 - 08:37:06
Probeer hierna sowieso een andere uit alleen al om te proberen. Er zijn verschillende shirtmakers waar men op het forum erg tevreden over is.

Dat was ik van plan, totdat ik het topic over Ettemadis las. Mogen de shirts tegenvallen ga ik voortaan daar heen. Ik wil het wel eens uitproberen bij een naam als Menco Nieuwenhuis, alleen om te kijken of het 'normaal' is dat er bij mij extra getailleerd moet worden of dat het LCT-eigen is.

dalacuna

• Bekijk profiel
Reactie #203 Gepost op: 22 juli 2009 - 23:16:44
Ook ik heb de proef op de som genomen bij LCT, 1 maand geleden wat maatwerk paswerk laten opnemen.
Ik vol trots de shirts opgehaald bij het filiaal en thuis maar passen. En ja hoor! losse draadjes van 4cm tot uitschieters van 12cm. Niet erg we hebben tenslotte een schaar in huis. Het is niet wat ik dacht dat 't zou worden, de 2 shirts zijn te weid bij de mouwen. Als ik sta lijkt het vanuit 't zijaanzicht net of ik de klokkeluider van de notterdam ben. De een erger dan de ander lijkt het. Maargoed even naar n plaatselijke kleermaker brengen om het te laten aanpassen. 
Laatst bewerkt op: 22 juli 2009 - 23:18:24 door dalacuna

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #204 Gepost op: 22 juli 2009 - 23:21:36
Wel jammer zo'n eerste ervaring dalacuna laten we maar hopen dat de kleermaker er wat van kan maken.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #205 Gepost op: 22 juli 2009 - 23:23:15
Waarom naar de plaatselijke kleermaker? Je kan toch gewoon naar LCT zodat ze het daar oplossen?

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #206 Gepost op: 22 juli 2009 - 23:28:58
daarnaast zou ik de shirts daar ter plekke passen. Dan kun je meteen je (louter opbouwende) kritiek met de heren doornemen.
Niets zo veranderlijk als de mens

Wouter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #207 Gepost op: 23 juli 2009 - 11:21:48
Vooralsnog blij dat ik op de eerste ervaringen afgewacht heb. Zijn er al anderen die (betere) resultaten hebben ontvangen?

Mediaman

• Gast
Reactie #208 Gepost op: 23 juli 2009 - 11:38:14
Ook ik ben nieuwsgierig naar resultaten, ik ga van het weekend zeer waarschijnlijk een bestelling doen. Wel bekijk ik de post van deze nieuwe SF-er met één post en een negatieve ervaring met enig voorbehoud. Zijn er 'bekende' SF-ers die hun shirts al hebben ontvangen.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #209 Gepost op: 23 juli 2009 - 12:47:27
De mijne zouden volgens de prognose vanaag binnen moeten komen. Ik hou jullie op de hoogte.