Auteur Topic: LCT - La Chemiserie Traditionnelle  (142972 keer gelezen)

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #135 Gepost op: 05 juli 2009 - 16:30:36
De dame vertelde mij dat er uit de naden in de zijkanten van het shirt iets weggehaald wordt. Dus geen coup-naden.

dat is goed nieuws voor je (mits goed uitgevoerd, maar daar heb ik alle vertrouwen in) :-)
Het is wel de mooiste maar ik denk ook de meest bewerkelijke methode.

tzt verwachten we natuurlijk wel een foto-sessie he.
Niets zo veranderlijk als de mens

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #136 Gepost op: 05 juli 2009 - 16:46:31
Dit zijn de eerste shirts die ik op maat laat maken. Voorheen kocht ik altijd een standaard shirt wat ik dan liet tailleren. Ik vond het ook even 'schrikken' toen die dame me vertelde dat het later bij de atelier nog extra moest worden getailleerd, maar koos er toch voor om het af te maken omdat de aanbieding zo goed is. Het kan misschien komen door de rare verhoudingen van mijn lichaam (boordmaat 39 / buikomtrek bij navel 75 / heup 80). Is het bij andere shirtmakers ook zo dat het later extra getailleerd moet worden?

Ik had er voor de reacties in dit topic nog nooit van gehoord..
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

decadent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #137 Gepost op: 05 juli 2009 - 17:24:25

dat is goed nieuws voor je (mits goed uitgevoerd, maar daar heb ik alle vertrouwen in) :-)
Het is wel de mooiste maar ik denk ook de meest bewerkelijke methode.

tzt verwachten we natuurlijk wel een foto-sessie he.

Ik ben ook erg benieuwd hoe dit er uit gaat zien. Bij coup-naden zie je vaak dat het trekt, waardoor de naad iets open gaat staan. Aan de zijkant heb je dat minder.

Maar natuurlijk, zodra ik de shirts heb ga ik even creatief doen!

decadent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #138 Gepost op: 05 juli 2009 - 17:25:57
Ik had er voor de reacties in dit topic nog nooit van gehoord..

Binnenkort maar eens kijken of SuSu een shirt kan maken dat meteen goed is.

emre

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #139 Gepost op: 09 juli 2009 - 10:06:04
Ook ik ben even binnengewandeld en heb 2 shirts van Egyptisch katoen besteld.

Ben erg benieuwd naar het resultaat maar daar heb ik wel een goed gevoel over. Ik ben fijn geholpen, en toen de verkoper doorhad dat ik iets meer verstand van zaken heb dan de gemiddelde klant, ging de service een tandje sneller en nog een tandje hoger voor mijn gevoel.

Voor de mensen die twijfelen tussen LCT en SuSu: ik heb het idee dat er bij LCT meer mogelijkheden zijn om een shirt aan te passen dan bij SuSu. Als de shirts bij LCT helemaal worden zoals ze bedoeld zijn, dan zitten ze een stuk beter (lees: strakker) dan bij SuSu.

Arjan Etemadi

• Gebruiker
  • Ettemadis.blogspot.com
    • Bekijk profiel
    • ETTEMADIS
Reactie #140 Gepost op: 09 juli 2009 - 12:18:46
Vind 't pashemdsysteem 3x niks. Een maathemd neem je met maten, tot op de milimeter nauwkeurig. Kan me haast niet voorstellen hoe 't werkt als je maten echt buiten proporties zijn".
Laatst bewerkt op: 09 juli 2009 - 12:23:50 door Arjan Etemadi
If money is your hope for independence you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience, and ability.

decadent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #141 Gepost op: 09 juli 2009 - 12:30:00
Vind 't pashemdsysteem 3x niks. Een maathemd neem je met maten, tot op de milimeter nauwkeurig. Kan me haast niet voorstellen hoe 't werkt als je maten echt buiten proporties zijn".

Dat gebruikt SuSu ook, als je op de vergelijking doelde.

Arjan Etemadi

• Gebruiker
  • Ettemadis.blogspot.com
    • Bekijk profiel
    • ETTEMADIS
Reactie #142 Gepost op: 09 juli 2009 - 13:56:00
Dat gebruikt SuSu ook, als je op de vergelijking doelde.

Dan geldt het ook voor SuSu :)
If money is your hope for independence you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience, and ability.

roen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #143 Gepost op: 09 juli 2009 - 15:23:48
Vind 't pashemdsysteem 3x niks.

Waarom precies? Ik kan me voorstellen dat je er principiële bezwaren tegen hebt, maar ik moet zeggen dat ik op deze manier heel aardige hemden mee heb laten maken. Niet bij LCT overigens.

Arjan Etemadi

• Gebruiker
  • Ettemadis.blogspot.com
    • Bekijk profiel
    • ETTEMADIS
Reactie #144 Gepost op: 09 juli 2009 - 22:09:39
Waarom precies? Ik kan me voorstellen dat je er principiële bezwaren tegen hebt, maar ik moet zeggen dat ik op deze manier heel aardige hemden mee heb laten maken. Niet bij LCT overigens.

Het heeft ook iets met persoonlijkheid te maken. Om ineens een pashemd te zien, nee daar pas ik voor. Ik zie liever mijn maten opgenomen worden. Ik heb makkelijk praten, ik heb een bespoke shirtmaker als vader, maar vertel me niet dat er geen andere MTM leveranciers zijn die wel de maten opmeten? Menco doet het toch wel met maten?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #145 Gepost op: 09 juli 2009 - 22:22:43
Ja.

decadent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #146 Gepost op: 10 juli 2009 - 07:48:37
Ja.

Wat zijn de kosten van een shirt bij Menco?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #147 Gepost op: 10 juli 2009 - 09:46:33
Wat zijn de kosten van een shirt bij Menco?

Zie de website. In het menu links klik je op Shirts en daarna op Prijzen. De prijzen van de hogere lijn (Black Label) zie ik zo snel niet staan, maar die beginnen zo'n beetje waar de Green Label-prijzen ophouden, geloof ik.

roen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #148 Gepost op: 10 juli 2009 - 11:17:06
Het heeft ook iets met persoonlijkheid te maken. Om ineens een pashemd te zien, nee daar pas ik voor. Ik zie liever mijn maten opgenomen worden.

Daar kan ik me wel in vinden, maar wat ik me afvraag is: leidt een pashemd altijd tot een minder shirt?

Wouter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #149 Gepost op: 10 juli 2009 - 11:28:56
Als het goed zit, zit het goed ;). De kans dát het goed zit is met bespoke (als het goed is) een stuk groter, omdat er nu eenmaal meer variabelen ingevoerd worden. Er zullen vast mensen op deze aarde rondlopen die perfect in een RTW maat van een bepaald merk passen.