Auteur Topic: LCT - La Chemiserie Traditionnelle  (142985 keer gelezen)

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #165 Gepost op: 15 juli 2009 - 12:56:01
Ps: Kledingverkopers lopen vaak in niet gestreken shirts! Ze hebben vaak de hele dag hun jasje aan en nemen niet de moeite om het shirt te strijken. Ikzelf streek vaak alleen mn boord, manchetten en stukje van het voorpand...
Wàt een merkwaardige gewoonte. Ik heb ook zo goed als de hele dag mijn jasje aan, maar dat wil toch écht niet zeggen dat ik grotendeels ongestreken shirts draag.
In ieder geval vind ik dat bepaald geen visitekaartje als je verkoper bent van semi-maatshirts.

Rutger

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #166 Gepost op: 15 juli 2009 - 13:17:12
Een van mn eerste posts en dan al meteen een boute mening... Niet slim misschien, maar ik kan het niet laten.

Het klinkt een beetje alsof je gewoon interessant hebt lopen doen bij LCT Rutger. Strooien met termen die je ergens hebt gelezen of hebt opgepikt. Met een beetje logisch nadenken kun je er ook wel achter komen dat er bij LCT natuurlijk niet volgens jouw "Napolitaanse" maatstaven wordt gehandeld.

Het is een nederlands bedrijf dat sinds vorig jaar is overgenomen en nu probeert in te spelen op allerlei trends. De afgelopen tijd hadden ze veel paars in de etalage en het is ze zelfs gelukt om op de Pitti van januari 2009 een kleine partij Aquarama in te kopen. Vandaar dus dat ze met contrastboorden etc aankomen zetten in het begin.

Toevallig ken ik de bedrijfsleider van de winkel in Utrecht, Koen, en ik kan je mededelen dat hij echt wel verstand heeft van een maathemd samenstellen.

Met andere woorden, voor een "zampa da galina" had je je de moeite om bij LCT naar binnen te lopen kunnen besparen als je je wat beter had ingelezen.

Ps: Kledingverkopers lopen vaak in niet gestreken shirts! Ze hebben vaak de hele dag hun jasje aan en nemen niet de moeite om het shirt te strijken. Ikzelf streek vaak alleen mn boord, manchetten en stukje van het voorpand.....

Ik heb totaal niet interessant zitten te doen met termen. Ik heb alleen gevraagd naar de maakwijze omdat ik wil weten wat z'n bedrijf doet voordat ik verder ga met een aankoop, lijkt me niet meer dan normaal. Dat de meeste consumenten dit niet doen kan ik ook niet helpen. Ik kende het hele LCT bedrijf/concept niet en liep er toevallig tegen aan. De verkoper is verder gewoon een aardige man maar ik had er niet de 'click' mee en er waren geen leuke stoffen te vinden. Ik was verder wel ingeweest voor een stof met wat paars, maar dat hadden ze juist niet!
Verder verwacht ik dat bij maatshirts ook opties zoals knopen op stift of hanepootsteek geboden worden. Ik heb dit topic er nog even op na gelezen en over de (on)mogelijkheid van een "zampa da gallina" wordt nergens gesproken. Als een bedrijf maatwerk levert kun je daar best een "napolitaans" shirt laten maken, alleen moet je dan wel vertrouwen hebben in het bedrijf en de gene die jou gaat opmeten. Dit was er bij mij niet door de eerder genoemde redenen. Maar verder hoef ik er geen woorden meer aan vuil te maken, voor anderen is het misschien wel de perfecte winkel.

Ps. De verkoper droeg juist helemaal geen jasje en liep gewoon in jeans. Ik had ook niet de indruk dat hij een jasje had gedragen en ik mag verwachten dat je halverwege de eerste werkdag van de week er gewoon nog netjes bij loopt. Als verkoper ben je toch het visitekaartje van de zaak.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #167 Gepost op: 15 juli 2009 - 13:49:44
"zampa da galina" & "zampa da gallina"
Zampa di gallina en dan ben ik weer tevreden. Ik had overigens een vergelijkbare ervaring als Rutger in Rotterdam.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #168 Gepost op: 15 juli 2009 - 15:38:36
Ze proberen je dus een soort mtm-cavallaro-achtig shirt aan te meten, dit in combinatie met alle andere negatieve reacties in het topic, zal ik hier nooit en te nimmer naar binnen lopen voor een shirt.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mediaman

• Gast
Reactie #169 Gepost op: 15 juli 2009 - 15:56:12
Eigen ervaring is goud waard.

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #170 Gepost op: 15 juli 2009 - 16:10:06
In de vorige setting heb ik er plus minus 10 shirts laten maken. Uiteindelijk ben ik niet supertevreden, door wat losse draadjes enz, maar de vergelijking met Cavallaro gaat wat mij betreft mank.

Je kunt geen etalage inkijken of er ligt een casual overhemd met dubbele contrastmanchet, veelkleurige paislymotief aan de binnenkant van de boord etc. Enfin, we weten allemaal wat Camouflage, Barsoi en willekeurig welke andere retailer nu aanbieden. "De markt" heeft kennelijk veel vraag naar dit soort afwijkende overhemden. Laten we de shirtsmakers op deze vraag inspelen en dit soort verzoeken uitvoeren dit niet kwalijk nemen, ondanks dat het onze smaak niet is. Ze moeten tenslotte ook hun geld verdienen in deze uitdagende tijden.

Daarnaast zal een shirtmaker, nadat je hebt aangeven dat je een klassiek overhemd wil, je niet lastigvallen met rare fratsen.

Style is never out of fashion

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #171 Gepost op: 15 juli 2009 - 16:18:03
Heb je gelijk in MM, desalniettemin heb ik er op het moment geen behoefte aan ;)

HakeemT

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #172 Gepost op: 15 juli 2009 - 16:33:03
Ze proberen je dus een soort mtm-cavallaro-achtig shirt aan te meten, dit in combinatie met alle andere negatieve reacties in het topic, zal ik hier nooit en te nimmer naar binnen lopen voor een shirt.
Helder.
Zoals ik hierboven ook al geschreven heb kwam dit de eerste 2 minuten ook zo op mij over. Zoals Humphrey echter aangeeft ben je als klant natuurlijk wel de baas, dus nadat je zegt dat je niet naar die poespas op zoek bent kan je bij LCT (denk ik) een goed shirt aanschaffen (zo lang de verkoper zich aanpast natuurlijk).

Ik vermoed dat de kwaliteit uiteindelijk ergens rond het SuSu-maatwerk niveau zit. De 129+ euro is dan wellicht aan de hoge kant, maar met de huidige actie denk ik dat LCT best het proberen waard is (wat ik dus ook gedaan heb).
Laatst bewerkt op: 15 juli 2009 - 16:34:47 door HakeemT
I'm ok with being unimpressive; I sleep better...

Aquarama

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #173 Gepost op: 15 juli 2009 - 16:33:21
U bent kledingverkoper? Of geweest bij LCT?

Nee hoor, wel geweest tijdens mn studententijd. In het voorsteltopic staat wat mijn huidige functie is.

Heb helemaal niks met LCT. Sterker nog ik heb er een afkeer tegen. Toen de vorige eigenaar, Floris Geeris, er nog zat was de kwaliteit vaak ondermaats. De aftersales was ook vaak bedroevend. Daarnaast werkte suitsupply met LCT in een aantal vestigingen als de maathemden leverancier en dat was helemaal huilen met de pet op.
Laatst bewerkt op: 15 juli 2009 - 16:36:08 door Aquarama

Aquarama

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #174 Gepost op: 15 juli 2009 - 16:35:12
Zampa di gallina en dan ben ik weer tevreden. Ik had overigens een vergelijkbare ervaring als Rutger in Rotterdam.

Uno stupido errore. Mi dispiace.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #175 Gepost op: 15 juli 2009 - 17:02:41
Je kunt geen etalage inkijken of er ligt een casual overhemd met dubbele contrastmanchet, veelkleurige paislymotief aan de binnenkant van de boord etc. Enfin, we weten allemaal wat Camouflage, Barsoi en willekeurig welke andere retailer nu aanbieden. "De markt" heeft kennelijk veel vraag naar dit soort afwijkende overhemden. Laten we de shirtsmakers op deze vraag inspelen en dit soort verzoeken uitvoeren dit niet kwalijk nemen, ondanks dat het onze smaak niet is. Ze moeten tenslotte ook hun geld verdienen in deze uitdagende tijden.

Daarnaast zal een shirtmaker, nadat je hebt aangeven dat je een klassiek overhemd wil, je niet lastigvallen met rare fratsen.

Juist.

decadent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #176 Gepost op: 15 juli 2009 - 19:09:25
Heeft iemand al een shirt binnen die hij/zij bij de actie heeft besteld? Ben erg benieuwd naar het resultaat. Ik moet nog een week wachten op m'n eigen shirts, daarna moet ik het nog laten vermaken (erg apart voor een MTM-shirt, maar zoals eerder gezegd ben ik misschien wel uitzonderlijk qua lichaamsverhoudingen). Ben trouwens benieuwd waar dit shirt vermaakt zal gaan worden. Weet iemand of ze op de Haagse Bluf een eigen atelier hebben?

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #177 Gepost op: 15 juli 2009 - 19:14:35
De shirts worden / werden in Spanje gemaakt. (niet persé door Spanjaarden) Het lijkt me sterk dat ze zelf shirts aanpassen, hiervoor zullen ze waarschijnlijk samenwerken met een lokale kleermaker.
Style is never out of fashion

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #178 Gepost op: 15 juli 2009 - 20:49:31
Daar breekt bij mij dus de klomp decadent. Laat je een mtm shirt aanmeten en dan nog moet hij daarna nog een keer vermaakt worden. Ik kan begrijpen als dit voor een eerste keer voor komt maar om er al vanuit te gaan..

Dit is trouwens geen aanval op jou decadent want jij kan hier niets aan doen.

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #179 Gepost op: 15 juli 2009 - 20:52:15
Bij LCT in Amsterdam heb ik goede ervaringen.
Toen de verkoper (Guido) bij het hoofdstuk boorden aankwam en vertelde over de mogelijkheid van contrastkleuren, keek ik hem nieuwsgierig aan. Hij vertelde toen uit zichzelf dat dit nu een modeverschijnsel is en dat het beter is om niet met dit soort grillen mee te doen. Maar laat je niet weerhouden als je het mooi vindt, voegde hij eraan toe.

Zijn advies kwam verder overeen met wat hier op SF over het algemeen als norm geldt. Geen rare fratsen!
Het liefst had hij ook gezien dat ik gewone knoopjes op mijn manchetten genomen had. Maar omdat ik nog geen shirts met manchetknopen heb en dat wel eens wil meemaken, wilde ik persé manchetknoopsluiting.

Verder was het een bloedhete dag en liepen de 2 verkopers er op en top bij.
1 met strak pak en 1 met linnenpak (met klein kreukje; deed mij een beetje aan Napoli denken).

De shirts worden pas eind deze maand geleverd.
En de kwaliteit daarvan is natuurlijk het belangrijkste van de hele deal.
Ik hoop maar dat het overeenkomt met waarmee ze me tot nu toe bedienden.
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!