Auteur Topic: LCT - La Chemiserie Traditionnelle  (142970 keer gelezen)

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: LCT - La Chemiserie Traditionnelle
Reactie #120 Gepost op: 04 juli 2009 - 13:05:50
Alles vooraf, net als bij SuSu. Kan me er niet echt druk om maken, komt vast goed. ;)

Heb niks hoeven te betalen. Bij andere winkels vaak 50%.

Amir

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #121 Gepost op: 04 juli 2009 - 15:10:59
Gevalletje sluikreclame Amir?

Haha, nee niet echt. De meeste hier weten wel wat mijn vader doet en wat wij leveren. Maar ik vroeg me dat gewoon af.

Als mijn vader geen hemden zou maken, dan had ik dat persoonlijk wel vervelend gevonden. Ik vind het een commerciële truc, namelijk om dezelfde kwaliteit stoffen in verschillende prijs categorieën in te delen. Zo bereik je immers alle lagen van de bevolking. Maar of je als klant een betere shirt krijgt als je de duurdere besteld, weet ik zo niet. 

Laatst bewerkt op: 04 juli 2009 - 15:14:10 door Amir

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #122 Gepost op: 04 juli 2009 - 15:38:48
Hoe verloopt de betaling van de LCT 2=1-actie? Vooraf een deel neem ik aan?
Ik heb tot nu toe nog nooit een shirtmaker gehad die zich aan de 50% regel hield van het Burgerlijk Wetboek. Shirts is altijd 100% vooraf.
Toen ik wat over de stofkwaliteit vroeg, kwam er een wat onsamenhangend verhaal :-).
Ik kreeg er niet echt een goed gevoel van. Jasje zou zo'n 575,- Euro gaan kosten.
Ik had hetzelfde met de shirts. Ik vroeg alleen of de egyptisch katoenen stoffen two-ply waren. Dat wist men, zelfs na navraag, niet. Die paar lapjes die ze in Rotterdam hebben hangen, dat hadden ze best mogen weten.

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #123 Gepost op: 04 juli 2009 - 15:45:50
Ik had hetzelfde met de shirts. Ik vroeg alleen of de egyptisch katoenen stoffen two-ply waren. Dat wist men, zelfs na navraag, niet. Die paar lapjes die ze in Rotterdam hebben hangen, dat hadden ze best mogen weten.

Nu heb ik het gevoel dat ik ben geholpen door de zaterdaghulp. Hij zal nog eea moeten leren vermoed ik.
Maar het kwam als onervaren/ongeinformeerd over.

Anyway...als de eind-producten goed zijn, dan strijk ik maar weer eens met de hand over het hart.
Niets zo veranderlijk als de mens

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #124 Gepost op: 04 juli 2009 - 15:49:00
Misschien. Maar ik vind LCT eigenlijk alleen interessant vanwege de aanbieding. Voor de rest zitten ze op een gelijk prijsniveau van MTM shirtmakers in Nederland maar hebben minder keuze.

Mediaman

• Gast
Reactie #125 Gepost op: 04 juli 2009 - 16:51:47
Net geinformeerd bij LCT Rdam en mijn indruk is goed, ik werd geholpen door een wat oudere heer, wellicht de eigenaar gezien de Breitling om de pols. Netjes informatie gekregen over de stoffen en de mogelijkheden. Hij had vrij snel door dat hij met iemand te maken had met een boven-gemiddelde kennis en daar speelde hij goed op in. Hij wist de juiste benamingen van de boorden en de manchetten, wist dat een aantal stoffen een linnen-blend waren. Hij vertelde me tevens dat ze produceren in Spanje en dat men doorwerkt in Augustus. Anyway, ik ga eens verzinnen wat ik qua mogelijkheden wil en zal denk ik wel een bestelling plaatsen in Juli.

Verder zag ik nog een aardig casual-riemen assortiment en een goede selectie manchetknopen. Wel denk ik dat ik buiten deze actie om niet zo snel iets zal bestellen. Afhankelijk van de geboden kwaliteit denk ik.

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #126 Gepost op: 04 juli 2009 - 17:07:58
Net geinformeerd bij LCT Rdam en mijn indruk is goed, ik werd geholpen door een wat oudere heer, wellicht de eigenaar gezien de Breitling om de pols. Netjes informatie gekregen over de stoffen en de mogelijkheden. Hij had vrij snel door dat hij met iemand te maken had met een boven-gemiddelde kennis en daar speelde hij goed op in. Hij wist de juiste benamingen van de boorden en de manchetten, wist dat een aantal stoffen een linnen-blend waren. Hij vertelde me tevens dat ze produceren in Spanje en dat men doorwerkt in Augustus. Anyway, ik ga eens verzinnen wat ik qua mogelijkheden wil en zal denk ik wel een bestelling plaatsen in Juli.

Verder zag ik nog een aardig casual-riemen assortiment en een goede selectie manchetknopen. Wel denk ik dat ik buiten deze actie om niet zo snel iets zal bestellen. Afhankelijk van de geboden kwaliteit denk ik.

owja...dat vergat ik te melden.

Mijn zaterdaghulp wist mij te vertellen dat ze bij onze zuiderburen produceren. Dat ging dat wel over jasjes, maar ik vermoed dat alles uit Spanje komt :-)
Niets zo veranderlijk als de mens

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #127 Gepost op: 04 juli 2009 - 17:45:12
Ik heb tot nu toe nog nooit een shirtmaker gehad die zich aan de 50% regel hield van het Burgerlijk Wetboek. Shirts is altijd 100% vooraf.

Ze bestaan.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #128 Gepost op: 04 juli 2009 - 18:34:33

Pax

• Gebruiker
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Reactie #129 Gepost op: 04 juli 2009 - 18:46:52
Vanochtend bij LCT in Amsterdam binnengestapt.
Nadat ik hier veel over hen had gelezen bevielen mijn normale RTW shirts mij hoe langer hoe minder.
Mijn Gentiluomo shirts vond ik altijd prettig maar die ging ik toch iets anders bekijken toen ik hier las dat de kwaliteit net iets beter is dan de normale grijze vuilniszakken en de overdadige stof ging mij irriteren.
En omdat ik toch een afspraak had in het vondelpark dacht ik een bezoek aan LCT goed te kunnen combineren.

Mijn mening is dat er een prettige sfeer in de winkel hangt.
Ze kennen hun klanten bij naam en ze zijn erg behulpzaam en attend.
Ik ben geholpen door Guido, die weet waar hij het over heeft en geen gladdeonzinpraatverkoper is.

Mijn keuze is gevallen op het egyptische katoen.
Gewoon omdat ik denk dat mijn 1e MTM-shirts daardoor ietsje lekkerder voelen.
Het wordt een gewone witte en een lichtblauwe (geen idee hoe ik de weving en kleur moet omschrijven. Het is eigenlijk 2-kleurig maar dat zie je pas als je er met je neus op staat).
Er komen parelmoeren knoopjes op, behalve op de manchetten (daar manchetknopensluiting).
Verder geen bijzonderheden of initialen o.i.d.
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat, maar de gang van zaken tot nu toe wekt mijn vertrouwen.

Ik kreeg de keuze uit 50% aanbetalen of 100% betalen.
En koos voor het laatste..

Nu dan maar even douchen, want het was zweterig in het park.

Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #130 Gepost op: 04 juli 2009 - 18:53:17
Officieel mag dat niet eens. De max is 50%.

Ik betaal ook voor mijn hemden altijd 50% vooruit en de rest bij aflevering.

decadent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #131 Gepost op: 05 juli 2009 - 15:46:52
Klinkt 'ok'.
Maar wat ik niet begrijp is dat ze er bij voorbaat al vanuit gaan dat het shirt als het af is nog extra getailleerd moet worden.

Dit zijn de eerste shirts die ik op maat laat maken. Voorheen kocht ik altijd een standaard shirt wat ik dan liet tailleren. Ik vond het ook even 'schrikken' toen die dame me vertelde dat het later bij de atelier nog extra moest worden getailleerd, maar koos er toch voor om het af te maken omdat de aanbieding zo goed is. Het kan misschien komen door de rare verhoudingen van mijn lichaam (boordmaat 39 / buikomtrek bij navel 75 / heup 80). Is het bij andere shirtmakers ook zo dat het later extra getailleerd moet worden?

decadent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #132 Gepost op: 05 juli 2009 - 15:49:22
Tsja, daar kom je vaak pas achter als ze al een tijdje met je bezig zijn. En als je net twee stofjes naar je zin hebt gevonden en alle opties hebt doorgesproken en de aanbieding is goed, zou je dan alsnog weglopen? En ik denk dat decadent doordat hij zoals hij zelf zegt, vrij dun is, wel een uitzondering zal zijn.

Je zegt het helemaal zoals het ging. En inderdaad, ik denk dat ik dan wel een uitzondering ben.

decadent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #133 Gepost op: 05 juli 2009 - 15:50:57
Of ik weg zou lopen weet ik niet meteen, maar ik kan Orno wel een een stuk volgen.

Zoals Arjan (Ettemadi) al eens aangaf is "netjes" taileren van een shirt nogal bewerkelijk. Dus ik vermoed dat er wat waist-darts geplaatst gaan worden. Of dat precies is wat je wil van een "MTM" shirt weet ik nog niet :-)

--edit: zinsbouw veranderd

De dame vertelde mij dat er uit de naden in de zijkanten van het shirt iets weggehaald wordt. Dus geen coup-naden.

decadent

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #134 Gepost op: 05 juli 2009 - 15:58:43
Hoe verloopt de betaling van de LCT 2=1-actie? Vooraf een deel neem ik aan?

De dame van de winkel op de Haagse Bluf gaf mij gewoon de keuze. Een aanbetaling van 50%, of gewoon de totaalprijs. Als het in een ander filiaal anders is, moet je er gewoon naar vragen.