Auteur Topic: Carlo Lanza  (218255 keer gelezen)

lorenzo

  • Gebruiker
  • Berichten: 488
    • Bekijk profiel
Carlo Lanza
Reactie #825 Gepost op: 09 november 2019 – 14:31:00
Goedemiddag heren,

Graag even jullie advies over het volgende. Ik sta aan de vooravond om de website volledig om te gooien. Persoonlijk vind ik dat het geen recht doet aan het product en dat het anders moet.

Met een nieuwe website wil ik meer het verhaal achter mijn merk laten zien, dus meer fotografie en video toevoegen.

Aangezien jullie ook veel online zijn zou ik willen weten of jullie nog tips hebben ter inspiratie. Met andere woorden; welke websites/merken hebben dit goed voor elkaar.

Groet en fijn weekend,
Carlo

Je hebt alle kleuren sokken als individueel artikel in je assortiment staan, dat maakt de site onoverzichtelijk. Het geeft meer rust om de sokken in te delen op model(kous/sok/no-show/ribbels) en materiaal. Vervolgens kan je op de artikelpagina dan de kleur en maat selecteren. Dan ga je dus terug van 5 paginas met 25 artikelen naar 1 pagina met +-5 artikelen. Zie het als een soort configurator, je kiest eerst het model en vervolgens ga je het naar jouw wensen aanpassen.
https://www.hermes.com/nl/en/product/h-d-ancre-belt-buckle-reversible-leather-strap-38mm-U_BELT_38_HOMMEpH077938CK05pH077971CAAH090/


Eventueel wat je eerst verkocht onder mannen in stijl nu aanbieden als Carlo Lanza Basic-line.

Jouw productfoto's zijn al erg goed. Misschien fotos in het daglicht, waarbij de sok wordt gedragen in een paar mooie schoenen. En dan niet een paar Greve, maar Bontoni ofzo.

Verder vind ik qua presentatie de webshop van Pauw erg goed, dat is een webshop waar ik zin krijg om iets te kopen.

De huisstijl van LVMH is erg mooi, ik vind het kleurgebruik van indigo (HEX 121426) met eggshell deftig.
https://www.lvmh.com
https://www.lvmh.com/houses/fashion-leather-goods/berluti/
Laatst bewerkt op: 09 november 2019 – 14:37:12 door lorenzo

Carlo Lanza

  • Gebruiker
  • Berichten: 494
    • Bekijk profiel
    • Carlo Lanza
Carlo Lanza
Reactie #826 Gepost op: 10 november 2019 – 08:00:30
Je hebt alle kleuren sokken als individueel artikel in je assortiment staan, dat maakt de site onoverzichtelijk. Het geeft meer rust om de sokken in te delen op model(kous/sok/no-show/ribbels) en materiaal. Vervolgens kan je op de artikelpagina dan de kleur en maat selecteren. Dan ga je dus terug van 5 paginas met 25 artikelen naar 1 pagina met +-5 artikelen. Zie het als een soort configurator, je kiest eerst het model en vervolgens ga je het naar jouw wensen aanpassen.
https://www.hermes.com/nl/en/product/h-d-ancre-belt-buckle-reversible-leather-strap-38mm-U_BELT_38_HOMMEpH077938CK05pH077971CAAH090/


Eventueel wat je eerst verkocht onder mannen in stijl nu aanbieden als Carlo Lanza Basic-line.

Jouw productfoto's zijn al erg goed. Misschien fotos in het daglicht, waarbij de sok wordt gedragen in een paar mooie schoenen. En dan niet een paar Greve, maar Bontoni ofzo.

Verder vind ik qua presentatie de webshop van Pauw erg goed, dat is een webshop waar ik zin krijg om iets te kopen.

De huisstijl van LVMH is erg mooi, ik vind het kleurgebruik van indigo (HEX 121426) met eggshell deftig.
https://www.lvmh.com
https://www.lvmh.com/houses/fashion-leather-goods/berluti/

Hele nuttige tips Lorenzo, bedankt! Ik neem dit zeker mee in de overweging.

B2P

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Carlo Lanza
Reactie #827 Gepost op: 10 november 2019 – 18:07:56
De site van Asket vind ik goed. Gebruikt ook de model-kleur-maat configuratie zoals Lorenzo aangeeft.

Avvocato

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.765
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Carlo Lanza
Reactie #828 Gepost op: 10 november 2019 – 19:50:51
Mijn rode sokken is ook prettig, goede indeling op materiaal/soort etc en aantrekkelijke foto’s. Ik koop er altijd weer meer dan waar ik voor kom.
The man with style, is the man who can smile

Carlo Lanza

  • Gebruiker
  • Berichten: 494
    • Bekijk profiel
    • Carlo Lanza
Carlo Lanza
Reactie #829 Gepost op: 14 november 2019 – 19:07:59
Nog bedankt voor de tips, neem ze zeer zeker ter harte  :thumbsup:

Carlo Lanza

  • Gebruiker
  • Berichten: 494
    • Bekijk profiel
    • Carlo Lanza
Carlo Lanza
Reactie #830 Gepost op: 03 januari 2020 – 14:27:15
Heren,

2019 zit er weer op. Dank voor alle steun afgelopen jaar!

Ik wens een ieder een mooi nieuw jaar toe.  In 2020 maak ik graag weer gebruik van jullie ideeën en expertise.

Zo ben ik nu aan het overwegen wat te doen met de kousen. Alle kousen die ik verkoop, worden vrijwel allemaal via het SF verkocht. Het is lastig om hiervoor een goede productgroep te bieden met ook de benodigde vernieuwing. Ik vind echter wel dat het onderdeel moet zijn van mijn merk, gewoon omdat ik het vind passen.

Ideeën zijn altijd welkom.

Groeten Carlo

Orno

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.035
    • Bekijk profiel
Carlo Lanza
Reactie #831 Gepost op: 03 januari 2020 – 14:30:23
Alleen navy / zwart / charcoal kousen en thats it? Hoeft niet altijd vernieuwd te worden.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Punt

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.111
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Carlo Lanza
Reactie #832 Gepost op: 03 januari 2020 – 14:32:14
Als je maar die met die bloemetjes blijft leveren :)
Respect the beard

tjoena

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.639
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Carlo Lanza
Reactie #833 Gepost op: 03 januari 2020 – 15:25:56
Ik denk dat ik ook niet snel iets anders dan de navy kousen zou kopen (en die met de bloemetjes dan...). Ik heb Corgi al voor mijn gekke motiefjessokken en verder koop ik alleen die gemęleerde sokken. In kousenland zou ik inderdaad ook niet teveel vernieuwen. Conversatief volkje daar.

L.deJong

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.888
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Carlo Lanza
Reactie #834 Gepost op: 03 januari 2020 – 16:43:26
Ik denk dat ik ook niet snel iets anders dan de navy kousen zou kopen (en die met de bloemetjes dan...). Ik heb Corgi al voor mijn gekke motiefjessokken en verder koop ik alleen die gemęleerde sokken. In kousenland zou ik inderdaad ook niet teveel vernieuwen. Conversatief volkje daar.
Ach af en toe een andere kleur kan toch geen kwaad? Bijvoorbeeld donker paars? Of baby blue? etc.

tjoena

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.639
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Carlo Lanza
Reactie #835 Gepost op: 03 januari 2020 – 17:04:43
Klopt. Alle buschauffeurkleuren uitgesloten dan.

Edit: Donkerrood, donkerpaars en donkergroen volgens LWJ's suggestie heb ik ook wel oren naar.
Laatst bewerkt op: 03 januari 2020 – 21:00:20 door tjoena

LJW

  • Gebruiker
  • Berichten: 489
    • Bekijk profiel
    • LJW Architectuur
Carlo Lanza
Reactie #836 Gepost op: 03 januari 2020 – 20:09:11
Als conservatief kousendrager, zeg ik: donkerrood, donkerpaars of donkergroen is altijd goed
Architectuur is de materialisatie van hogere idealen...
http://www.beerari.tumblr.com/

Carlo Lanza

  • Gebruiker
  • Berichten: 494
    • Bekijk profiel
    • Carlo Lanza
Carlo Lanza
Reactie #837 Gepost op: 04 januari 2020 – 16:06:34
Bedankt voor het meedenken jongens.

Voor de beeldvorming: Ik laat rond de 100 paar per maat maken, dus 200 per kleur. Babyblauw, donkerrood en donkergroen zijn dan wel mooi, maar gezien mijn ervaring ben ik diegene die met de voorraad blijft zitten. Maar goed, ondernemen is soms ook risico nemen.

Een ander idee is om in een abonnementsvorm te werken. Je krijgt iedere 3 maanden 3 paar kousen opgestuurd. Reguliere prijs van de merino kousen (de populairste variant op SF) is 21,95, dan 17,50,-. Dan heb ik enige afzetgarantie en hebben jullie een scherpere prijs en iedere 3 maanden goede kousen. In de zomer zouden we dan een termijn kunnen overslaan.

Bij deze afzetgarantie en bij genoeg deelnemers durf ik dan ook best een donkergroen of bordeauxrood en misschien zelfs babyblauw te laten maken. Uiteraard kun je dan wel je voorkeuren geven in kleur en is er geen opzegtermijn omdat ik zelf ook niet van dat soort fratsen houd. Wel hoop ik op enige commitment vanuit de deelnemers omdat ik alle risico's neem. 

Het idee van een abonnement is natuurlijk niet nieuw en of het ergens werkt weet ik ook niet, maar deze flexibele vorm lijkt mij wel de moeite waard te onderzoeken.

Goed weekend,
Carlo



Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Carlo Lanza
Reactie #838 Gepost op: 04 januari 2020 – 16:26:11
Ik denk niet dat er hier veel vraag zal zijn naar gekke kleuren... maar ik kan me vergissen.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

LJW

  • Gebruiker
  • Berichten: 489
    • Bekijk profiel
    • LJW Architectuur
Carlo Lanza
Reactie #839 Gepost op: 04 januari 2020 – 17:45:14
Call me in!
Architectuur is de materialisatie van hogere idealen...
http://www.beerari.tumblr.com/