Auteur Topic: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers  (478889 keer gelezen)

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Kleermakers, stomers en strijkers
Reactie #525 Gepost op: 20 juni 2011 - 17:16:20
Iemand goede ervaringen met kleermakers in Delft? Heb hier 2 McGregor broeken liggen die ik ooit eens gekocht heb een jaar of 6 terug. Vraag me af of de pijpen korter en smaller gemaakt kunnen worden om een mooie fit te krijgen. Heb ze allebei misschien ooit 2x gedragen en eigenlijk zonde om hier niets mee te doen.

Ik breng mijn spulletjes altijd naar de briljanten schaar aan de binnenwatersloot.
Ik kan helaas niet zeggen dat het altijd even netjes gebeurt daar... (de fit is altijd wel goed, maar soms is het slordig afgewerkt met naden die niet netjes overlopen)

Als iemand een beter adres heeft hoor ik het ook graag O:)

Achillias

• Bekijk profiel
Reactie #526 Gepost op: 20 juni 2011 - 21:00:12
Weet iemand naar welke winkel ik (binnen Amsterdam) toe kan gaan, om de pijpen van een broek smaller en korter te maken?

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Re: Re: Kleermakers, stomers en strijkers
Reactie #527 Gepost op: 20 juni 2011 - 22:11:56
Als iemand een beter adres heeft hoor ik het ook graag O:)

In Delft breng ik eigenlijk al mijn reparaties naar de Terzi gevestigd in de moskee bij de Martinus Nijhoflaan, ter hoogte van het bruggetje. Ik heb er ingewikkelde dingen met succes laten uitvoeren, maar... hij spreekt bijna geen Nederlands. Bedenk goed van tevoren wat je precies wilt en heb geduld met het uitleggen.

Soms was er een collega (familie?) Die keurig Nederlands sprak.
Toevallig was deze meneer er exact op het moment dat ik mijn rok wilde vermaken, en dat is uiteindelijk prachtig geworden.

Hij heeft helaas niet zoveel materiaal, zoals voeringstof, dus dat is soms behelpen met de mouwen van een jasje.

Over het algemeen genomen zeer kundig dus, en een broek is absoluut geen probleem voor hem.

Bakkerrr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #528 Gepost op: 04 juli 2011 - 22:10:09
weet iemand nog een goede kleermaker in de kop van Noord-Holland, zeg maar de driehoek Den Helder/Alkmaar/Hoorn? Tot nu toe alleen maar matige kleermakers bezocht die amper de zijnaden van een overhemd netjes kunnen innemen. Ik zoek een kleermaker die mij advies geeft in plaats van iemand die gewoon doet wat je zegt zonder zijn eigen vakkennis daarin te leggen. Ben overigens erg tevreden over de gemiddelde kleermaker bij de Suit Supply maar ik voel me wat bezwaard om daar met mijn Hugo Boss jasje aan te komen.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #529 Gepost op: 08 juli 2011 - 22:01:40
Schijnen ze bij SuSu geen probleem te vinden maar ik snap je punt.
if i stop lying i just disappoint you

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #530 Gepost op: 29 juli 2011 - 16:02:38
Net voor het eerst op advies van hier een broek laten tailleren bij Uniek en is goed bevallen. Was alleen erg druk, dus passen bij het ophalen zat er niet in. Broek was al eens afgemeten op mijn hiel, maar door het tailleren heb ik het idee dat ie toch wat rommeliger zit rondom m'n enkel, dus wellicht voortaan ook meteen iets hoogwater laten aanmeten.

Shine

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #531 Gepost op: 29 juli 2011 - 16:30:52
weet iemand nog een goede kleermaker in de kop van Noord-Holland, zeg maar de driehoek Den Helder/Alkmaar/Hoorn? Tot nu toe alleen maar matige kleermakers bezocht die amper de zijnaden van een overhemd netjes kunnen innemen. Ik zoek een kleermaker die mij advies geeft in plaats van iemand die gewoon doet wat je zegt zonder zijn eigen vakkennis daarin te leggen.
Probeer Hoes Tailors in Alkmaar eens, ik heb goede ervaringen met ze.
Laatst bewerkt op: 29 juli 2011 - 16:32:30 door Shine

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #532 Gepost op: 29 juli 2011 - 22:12:51
Net voor het eerst op advies van hier een broek laten tailleren bij Uniek en is goed bevallen. Was alleen erg druk, dus passen bij het ophalen zat er niet in. Broek was al eens afgemeten op mijn hiel, maar door het tailleren heb ik het idee dat ie toch wat rommeliger zit rondom m'n enkel, dus wellicht voortaan ook meteen iets hoogwater laten aanmeten.

of anders teruggaan. heb ik nooit een probleem mee gehad bij hun...
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #533 Gepost op: 08 augustus 2011 - 15:55:20
Ik ben opzoek naar tweed. Wie kan mij een stoffenwinkel in Nederland of Belgie aanraden die goede Schotse tweed verkoopt? Ik wil namelijk een tweed pak laten maken.

Verkeerde draadje, probeer het hier eens.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #534 Gepost op: 08 augustus 2011 - 17:21:45
Ik ben van de week naar Jasmijn geweest in Amsterdam op de Roelof Hartmanstraat. Deze kleermaker werd al eens in dit topic genoemd en werd mij aangeraden door een forumlid, ze doen ook de aanpassingen voor Pauw.

Morgen kan ik alles ophalen en pas wat over het resultaat zeggen maar ik had in ieder geval het gevoel erg goed geholpen te worden, er werd mee gedacht en netjes gemeten (beide benen).

De prijs viel naar mijn idee wel mee:

-Jasje mouwen korter maken en knopen weer vast zetten.
-Broek B+B uitleggen en pijpen korter maken.
-Jasje mouwen via de schouder korter maken met behoud van plooitjes.
-Kraagplooi weg werken.

Alles bij elkaar kost dit E 135,- volgens mij is dit redelijk in lijn met wat ik in dit topic heb gelezen.

Ik zal uiteraard ook de resultaten posten.   

Ik neem aan dat je de Roelof Harstraat (zonder man) bedoelt? Hoe was het resultaat? Ik heb een pak dat moet worden ingenomen, zowel het jasje als de broek (afgevallen sinds aanschaf).

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #535 Gepost op: 08 augustus 2011 - 19:42:32
Lol, Hartman was toen een klant waar ik mee werkte. :)

Resultaat is mij tegen gevallen, dit kan ook komen omdat ik ook graag wat advies van een kleermaker wil krijgen en ik misschien mijn wensen niet goed heb kunnen overbrengen.

Ik heb begrepen dat het kleermakertje (heel duur) en eentje op de PC erg goed zijn.

jordi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #536 Gepost op: 10 augustus 2011 - 22:37:51
Iemand nog een goede kleervermaker in Limburg die een heel jasje kan verbouwen?
Een arm mens past bijna alles, een rijke heeft moeilijke maten

Ropa

• Bekijk profiel
Reactie #537 Gepost op: 18 september 2011 - 15:44:17
Weet iemand een goed adres / goede kleermaker in de omgeving Den Bosch, betreft inkorten van een jeans.
Hoor het graag !!
Alvast dank !

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #538 Gepost op: 18 september 2011 - 17:15:08
Is het alleen een stukje van de pijp af of ook versmallen?

In geval van alleen inkorten kan je hem bijna wel naar iedere (Turkse) kleermaker brengen.

Ropa

• Bekijk profiel
Reactie #539 Gepost op: 18 september 2011 - 18:20:46
Bij de ene broek waarschijnlijk ook versmallen, bij de andere slechts inkorten. (maar wel met behoud van zoom die erop zit........is dat altijd ??)