Auteur Topic: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers  (478890 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: Kleermakers, stomers en strijkers
Reactie #510 Gepost op: 21 maart 2011 - 13:12:50
Waarom koop je niet een spijkerbroek die beter bij je wensen aansluit i.p.v. de hele broek te verbouwen?

Dit model (3301 RAW) van G-star zit me standaard goed en met deze versmalling prima naar mijn zin.

Heel eerlijk gezegd een beetje klaar met het zoeken naar het perfecte merk met de perfecte fit, het € 250+ aftikken voor een spijkerbroek en na een jaar toch ook uit te scheuren in het kruis.

Simpele rekensom; G-star 3301 € 90,- + Uniek € 15,- = € 105,-
Laatst bewerkt op: 21 maart 2011 - 13:20:32 door Mediaman

Pitti Carabinieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #511 Gepost op: 21 maart 2011 - 13:23:51
Eerlijk gezegd is G-star ook niet de beste kwaliteit. Mijn vader verkoopt toevallig G-star en veel klanten komen terug met een gescheurd kruis.

Heb laatst een slimfit van Double Black gekocht. Perfecte pasvorm voor een 70E.
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #512 Gepost op: 21 maart 2011 - 13:27:44
@Mediaman: Ik geloof niet dat ik deze voetwijdte de beste keuze voor je vind. Volgens mij ben je net iets te ver gegaan ;-)
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Mediaman

• Gast
Reactie #513 Gepost op: 21 maart 2011 - 13:33:45
Eerlijk gezegd is G-star ook niet de beste kwaliteit. Mijn vader verkoopt toevallig G-star en veel klanten komen terug met een gescheurd kruis.

Heb laatst een slimfit van Double Black gekocht. Perfecte pasvorm voor een 70E.

Dat zeg ik ook niet, maar p/k verhouding is redelijk versus de JC's

@Sergio: TY; je mag het binnenkort live beoordelen, goed? :)

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #514 Gepost op: 21 maart 2011 - 13:36:42
Deal!
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Pitti Carabinieri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #515 Gepost op: 21 maart 2011 - 13:37:11
Dat zeg ik ook niet, maar p/k verhouding is redelijk versus de JC's

Dat is waar, en als je normaal de trap oploopt en geen 4 treden tegelijk wil nemen, dan scheurt een broek normaal gezien ook niet:D
If you believe in telekinetics, please raise my hand.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #516 Gepost op: 21 maart 2011 - 13:43:09
Het is btw een zwaar getunde G-star RAW; pijpen smaller en ontdaan van bijna alle sierstiksels en merknamen.

Als je alle sierstik eraf haalt, hou je daar dan geen lelijke gaatjes over? Het is er bij de gemiddelde G-Star best veel.

Mediaman

• Gast
Reactie #517 Gepost op: 21 maart 2011 - 13:44:38
Als je alle sierstik eraf haalt, hou je daar dan geen lelijke gaatjes over? Het is er bij de gemiddelde G-Star best veel.

Nope, met beleid verwijderd met een tornmesje en na één keer wassen zijn die verdwenen.

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #518 Gepost op: 03 april 2011 - 10:30:58
Ik ben van de week naar Jasmijn geweest in Amsterdam op de Roelof Hartmanstraat. Deze kleermaker werd al eens in dit topic genoemd en werd mij aangeraden door een forumlid, ze doen ook de aanpassingen voor Pauw.

Morgen kan ik alles ophalen en pas wat over het resultaat zeggen maar ik had in ieder geval het gevoel erg goed geholpen te worden, er werd mee gedacht en netjes gemeten (beide benen).

De prijs viel naar mijn idee wel mee:

-Jasje mouwen korter maken en knopen weer vast zetten.
-Broek B+B uitleggen en pijpen korter maken.
-Jasje mouwen via de schouder korter maken met behoud van plooitjes.
-Kraagplooi weg werken.

Alles bij elkaar kost dit E 135,- volgens mij is dit redelijk in lijn met wat ik in dit topic heb gelezen.

Ik zal uiteraard ook de resultaten posten.   
if i stop lying i just disappoint you

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #519 Gepost op: 05 april 2011 - 11:22:36
Dit model (3301 RAW) van G-star zit me standaard goed en met deze versmalling prima naar mijn zin.

Heel eerlijk gezegd een beetje klaar met het zoeken naar het perfecte merk met de perfecte fit, het € 250+ aftikken voor een spijkerbroek en na een jaar toch ook uit te scheuren in het kruis.

Simpele rekensom; G-star 3301 € 90,- + Uniek € 15,- = € 105,-

MM, volgende keer naar 20 cm, oké? Ik zal het vast doorgeven aan Kamil. Verder ziet het er goed uit.

Mediaman

• Gast
Reactie #520 Gepost op: 05 april 2011 - 11:56:18

MM, volgende keer naar 20 cm, oké? Ik zal het vast doorgeven aan Kamil. Verder ziet het er goed uit.

Nope, de 19 cm bevalt prima, de foto is wat k*t genomen.

alco

• Bekijk profiel
Reactie #521 Gepost op: 18 april 2011 - 15:28:39
Hi all,

New to the site and forgive me but my dutch isn't very good. Recently moved to Utrecht and am looking for a good place to have alterations made? (shorter length of pants, jacket sleeves, etc.)

I tried two shops (The Tailor on Nobelstraat and another place along Oudegracht) which were bad and quality was poor!   :!:

HGW

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #522 Gepost op: 18 april 2011 - 16:07:30
Hi Alco,

Welcome on our forum. I know that Stromen posted a good tailor in this topic, please browse back a bit and you should be able to find it.

if i stop lying i just disappoint you

TomR

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #523 Gepost op: 20 juni 2011 - 16:33:08
Iemand goede ervaringen met kleermakers in Delft? Heb hier 2 McGregor broeken liggen die ik ooit eens gekocht heb een jaar of 6 terug. Vraag me af of de pijpen korter en smaller gemaakt kunnen worden om een mooie fit te krijgen. Heb ze allebei misschien ooit 2x gedragen en eigenlijk zonde om hier niets mee te doen.

JBID

• Bekijk profiel
Reactie #524 Gepost op: 20 juni 2011 - 16:51:08
Hi all,

New to the site and forgive me but my dutch isn't very good. Recently moved to Utrecht and am looking for a good place to have alterations made? (shorter length of pants, jacket sleeves, etc.)

I tried two shops (The Tailor on Nobelstraat and another place along Oudegracht) which were bad and quality was poor!   :!:

Hi Alco, during my college life I brought al my jeans to De Diamant on the Twijnstraat 77. You will find an older Turkish men who understands your needs with your jeans. I found hem to be excellent in repairing my jeans. Once I brought him my shirt which I wear to fraternity prom's (i lost 10 kilo's) and he made it fit again. You can always try him.
He also offers Dry Cleaning but that is outsourced to an other company, and takes a couple of days. I recommend you Stomerij Hanhe on the Springweg, they have their own machines and they can help you in a couple of hours.

Iedere dag op zijn paasbest!