Auteur Topic: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers  (478867 keer gelezen)

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Kleermakers, stomers en strijkers
Reactie #315 Gepost op: 18 april 2009 - 22:18:34
Zal ik zeker posten je hoort nog van mij!
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mr. X

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Behoorlijke kleer(ver)maker
Reactie #316 Gepost op: 24 april 2009 - 14:29:15
Het zou wel handig zijn om dit topic eens op te schonen en per stad wat kleervermakers te hebben. Nu kan je er bijna niet naar zoeken. Bij de zoekfunctie krijg je een topic of 10 te doorspitten.

Kan helaas geen adres vinden van een kleermaker in de buurt van 's-Hertogenbosch. Zijn er hier mensen met ervaring van zaken in de buurt? Het gaat op dit moment over een broek die wat ingenomen moet worden op de taille.
Hoog water.. Want we wonen niet voor niets in Nederland.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #317 Gepost op: 26 april 2009 - 10:18:58
Gaja,

ik heb me pantalon terug en moet zeggen dat ik echt zeer content met deze kleermaker ben. Ik kwam hem woensdag avond ophalen, dat kon gelukkig omdat hij toch nog met broeken van klanten bezig was en bleef hierdoor langer ' open'. Toen ik daar kwam was hij de broek helaas vergeten te vermaken, geen probleem zei die hij vermaakte hem terwijl ik wachtte.

Zeer mooi om te zien hoe hij te werk ging, een echte vakman die zijn vak verstaat. Ik probeerde hem nog uit te leggen dat ik via het internet achter zijn naam ben gekomen en dat vond hij leuk om te horen.

Hij liet me ook nog zien dat ze bij Oger de broekspijpen niet geheel correct hadden ingekort, de een was 1 cm langer dan de andere.. [-X

Verder vroeg ik hem of er vaker mensen komen die pijpen versmald wilden hebben en hij zei dat hij een aantal vaste klanten had die dat wilde en liet mij een lichtblauw hemd zien en een pijp die tot 19,5 cm verkleind moest worden, waren deze toevallig van jou?:)

Iffet in utrecht is een aanrader!!

Fotos volgen later vandaag..

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #318 Gepost op: 26 april 2009 - 13:17:04
Opzich kan Oger natuurlijk 1 pijp langer gelaten hebben omwille van beenlengteverschil.
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #319 Gepost op: 26 april 2009 - 14:44:12
Dat zou kunnen inderdaad, ware het niet dat ze alleen de linker pijp hadden 'opgemeten' en dat zou voldoende zijn. In mijn onwetendheid hiermee ingestemd destijds.

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #320 Gepost op: 26 april 2009 - 17:12:09
Goed nieuws Orno. Geen dank voor de tip. Dat hij nog niet klaar was op afgesproken tijdstip gebeurt hem vaak. Ik bel tegenwoordig van te voren. Ik heb er een blauw/ wit gestreept hemd  liggen twee broeken die naar 19,5 moeten. Wel leuk trouwens dat je met hem mee hebt kunnen kijken!
Life is too short to drink bad wine

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #321 Gepost op: 01 mei 2009 - 10:32:24
Door alle drukte totaal vergeten foto's te maken en te plaatsen. Zal dit zo snel mogelijk doen. Ik denk dat ik dan jouw hemd en broeken heb gezien want er stond een briefje op met 19,5 cm haha!

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #322 Gepost op: 02 mei 2009 - 12:14:12
De foto's van de broek, ook de afwerking bij de pijp.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #323 Gepost op: 03 mei 2009 - 10:43:16
Dat zou kunnen inderdaad, ware het niet dat ze alleen de linker pijp hadden 'opgemeten' en dat zou voldoende zijn. In mijn onwetendheid hiermee ingestemd destijds.

Zulke ervaringen heb ik ook met Oger. Bijna bij al mijn kleren van Oger meerdere malen terug moeten brengen, met vaak niet het gewenste resultaat. Bijna alles elders nog een keer laten vermaken/corrigeren omdat het gewoon niet te doen is elke keer terug te moeten en dan weer tegen teleurstellingen aan te lopen.
Helaas ben ik niet de enige met zulke ervaringen, in mijn omgeving zijn er verschillende mensen die hetzelfde meegemaakt hebben...

Maar fijn te horen dat je ervaringen bij deze vermaker in Utrecht wel goed zijn. Ik kom vaak genoeg in Utrecht, zal er ook eens wat droppen.

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #324 Gepost op: 03 mei 2009 - 16:40:22
Iffet is prima, ik breng er regelmatig spullen naar toe. Hij weet echt wat 'ie doet.
En idd, " woensdag klaar"  moet je met een korreltje zout nemen.

Mediaman

• Gast
Reactie #325 Gepost op: 03 mei 2009 - 17:01:59
Weet iemand een goed kleermaker specifiek voor leder in Rotterdam e.o.? Het zou gaan om het uitleggen van een lederen jas van Mediavrouw.

mark331m

• Bekijk profiel
Reactie #326 Gepost op: 03 mei 2009 - 17:19:21
Heeft Iffet en website, voor de juiste gegevens? Ik kom nu uit bij een plastic tassen leverancier, heel verwarrend als je Iffet via Google gaat zoeken.

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #327 Gepost op: 03 mei 2009 - 18:43:35
Kan kloppen, da's namelijk zijn tweede beroep.

Kleding laten stomen doe ik altijd bij Duraco. En Iffet levert hen de plastic tassen... :lol:

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #328 Gepost op: 03 mei 2009 - 18:47:36
Heeft Iffet en website, voor de juiste gegevens? Ik kom nu uit bij een plastic tassen leverancier, heel verwarrend als je Iffet via Google gaat zoeken.

Hier moet je het wel mee redden

Life is too short to drink bad wine

mark331m

• Bekijk profiel
Reactie #329 Gepost op: 03 mei 2009 - 18:55:16
Had ik toch ook de goede gevonden, dank jullie wel heren!

Volgende week m'n nieuwe pak ophalen, ga ik gelijk even langs voor wat verstelwerkzaamheden.