Gaja,
ik heb me pantalon terug en moet zeggen dat ik echt zeer content met deze kleermaker ben. Ik kwam hem woensdag avond ophalen, dat kon gelukkig omdat hij toch nog met broeken van klanten bezig was en bleef hierdoor langer ' open'. Toen ik daar kwam was hij de broek helaas vergeten te vermaken, geen probleem zei die hij vermaakte hem terwijl ik wachtte.
Zeer mooi om te zien hoe hij te werk ging, een echte vakman die zijn vak verstaat. Ik probeerde hem nog uit te leggen dat ik via het internet achter zijn naam ben gekomen en dat vond hij leuk om te horen.
Hij liet me ook nog zien dat ze bij Oger de broekspijpen niet geheel correct hadden ingekort, de een was 1 cm langer dan de andere.. [-X
Verder vroeg ik hem of er vaker mensen komen die pijpen versmald wilden hebben en hij zei dat hij een aantal vaste klanten had die dat wilde en liet mij een lichtblauw hemd zien en een pijp die tot 19,5 cm verkleind moest worden, waren deze toevallig van jou?
Iffet in utrecht is een aanrader!!
Fotos volgen later vandaag..
Via google ben ik op dit forum terecht gekomen. Ik ben namelijk opzoek naar een goede kleermaker in Utrecht. Ik heb sinds kort mijn eerste pak gekocht. Hij is van Ralph Boston, midden grijs en met een fijne krijtstreep. Ik heb hem gekocht in de woonplaats van mijn ouders, welke op twee uur rijafstand ligt van Utrecht. De kledingzaak die daar zit heeft goede referenties en ik ken de mensen die er werken.
Echter door mijn onervarenheid met het kopen van pakken en mijn kritische smaak wat betreft maatvoering van kleding, was ik eenmaal thuis, niet tevreden met de pasvorm. Ik ben terug naar de winkel gegaan, daar hebben ze mijn jasje getailleerd (goed gelukt!) en de pantalon korter gemaakt.
Vervolgens terug in Utrecht, was ik eigenlijk nog steeds niet tevreden met de pantalon. Voor mijn gevoel zwabbert hij teveel en staat het water wel erg hoog, met name die combinatie is erg storend. Ik ben vervolgens gaan googlen en hier dus terecht gekomen. Na wat meten blijkt de pantolon inderdaad relatief wijd, zowel onder als bovenaan. En de lengte ben ik ook nog niet helemaal over uit. Ik zit er over te denken om hem te laten versmallen tot 21 cm en bovenaan ook wat te laten innemen. Daarnaast moet hij waarschijnlijk ook weer langer worden gemaakt.
Via dit topic ben ik zojuist even langs Iffet gefietst, die blijkt alleen op vakantie te zijn. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met andere kleermakers in Utrecht? Naast Iffet zit een kleermaker, de Gouden schaar, volgens mij ook een Turkse man. Ook heb ik nog een andere kleermaker gevonden die eveneens de Gouden schaar heet, deze zit aan de Wittevrouwenstraat. Is iemand bekend met deze of andere kleermakers in Utrecht? Ik wil graag het zeker voor het onzekere nemen, ik blijf natuurlijk niet aan het verstellen!

Alvast bedankt!