Auteur Topic: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers  (478874 keer gelezen)

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Behoorlijke kleer(ver)maker
Reactie #255 Gepost op: 17 mei 2008 - 15:11:14
Citaat van: "ruby tuesday"
Het zou wel handig zijn om dit topic eens op te schonen en per stad wat kleervermakers te hebben. Nu kan je er bijna niet naar zoeken. Bij de zoekfunctie krijg je een topic of 10 te doorspitten.

In de openingspost gewoon enkele adressen gerangschikt op stad.

Puccini

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #256 Gepost op: 17 mei 2008 - 15:23:56
Iets vergelijkbaars staat al in een ander topic. Maar die post is al ongeveer 2 jaar oud.
ch möchte mir oft alle mein Federn ausropfen, wenn ich bedenke, dass Papageno noch keine Papagena hat.

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #257 Gepost op: 14 juni 2008 - 21:53:11
Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke kleermaker in Utrecht? Iemand tips?

Durf toch niet zo goed bij "de eerste de beste Turk"  naar binnen te lopen... (wellicht onterecht?)
Life is too short to drink bad wine

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #258 Gepost op: 14 juni 2008 - 22:55:22
Citaat van: "Gaja"
Ik ben op zoek naar een fatsoenlijke kleermaker in Utrecht? Iemand tips?

Durf toch niet zo goed bij "de eerste de beste Turk"  naar binnen te lopen... (wellicht onterecht?)

De eerste de beste zou ik niet doen. Je kan mijns inziens beter iemand zoeken die zichzelf al enigszins bewezen heeft.

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #259 Gepost op: 15 juni 2008 - 11:27:21
Gaja, stap eens binnen bij Iffet aan de A'damsestraatweg. Heb ik al heel wat door laten doen en levert prima werk af. Ook het moeilijker werk btw.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #260 Gepost op: 27 juni 2008 - 23:29:56
Voor Rotterdam gaat men naar het volgende adres wat de beste is.O.a Oger Rotterdam laat zijn kleding daar vermaken en andere winkels natuurlijk.Het zijn Turken maar een van de beste veel mogelijk aldaar.

http://www.kledingreparatieuniek.nl/

ruby tuesday

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #261 Gepost op: 28 juni 2008 - 11:46:41
Klopt Gusto, vakmensen daar.

Peer Gynt

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #262 Gepost op: 28 juni 2008 - 12:11:57
Citaat van: "gusto napolitano"
...Het zijn Turken maar een van de beste...

Het lijkt zo wel alsof het een unicum is. Bij mijn weten zijn Turken juist erg goed met naald en draad. De kleermakers die ik heb bezocht zijn allemaal van Turkse origine.
"Une personne n'est jamais heureuse excepté au prix d'ignorance." - Anatole France

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #263 Gepost op: 28 juni 2008 - 23:42:36
Uniek is echt goed boven hebben ze een groot atelier waar ze echt alles aankunnen op vermaak gebied.Voor spoed vermaak moet je wel extra betalen.

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #264 Gepost op: 29 juni 2008 - 17:04:09
Eens. Als ik wat moet laten vermaken, doe ik het ook bij hen. Soms duurt het echter wel even voordat je opdracht klaar is; (tot een week) ze hebben het altijd wel druk. Ze zijn vakkundig, dat moet ik ze nageven. Wel altijd precies aangeven wat je wilt, en erop toezien dat ze dat op  het opdrachtpapiertje schrijven :D

Die kleermaker van Pauw A'dam levert ook net werk af.

AJM

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #265 Gepost op: 29 juni 2008 - 17:21:53
In Amsterdam zit 't Vingerhoedje op de PC Hooftstraat, waar ook o.a. Oger zijn kleding laat vermaken, zelfs KOOL in Laren laat daar hun kleding vermaken.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #266 Gepost op: 29 juni 2008 - 17:50:41
Citaat van: "AJM"
In Amsterdam zit 't Vingerhoedje op de PC Hooftstraat, waar ook o.a. Oger zijn kleding laat vermaken, zelfs KOOL in Laren laat daar hun kleding vermaken.

De kleermaker van Pauw is echt stukken beter dan 't Vingerhoedje.

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #267 Gepost op: 29 juni 2008 - 18:32:37
't Kleermakertje in Amstelveen (Rembrandtweg) is echt een super kleermaker. In het verleden liet Oger er wat kleding vermaken, maar ze zijn daar weg aangezien ze bij de kleermakers die ze nu hebben belachelijk weinig betalen. Ik heb er geen belang in maar in de branche staat deze ook bekend als misschien wel de beste. Voor mensen uit de omgeving of voor een speciale opdracht zeker een aanrader dus.
De kleermakers waar Oger (Amsterdam dan) nu z'n kleding laat vermaken zijn niet zo heel goed, Pauw weet ik niet... zal het eens navragen. :lol:

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #268 Gepost op: 03 juli 2008 - 18:51:10
Citaat van: "Mr.Barry"
Pauw weet ik niet... zal het eens navragen. :lol:

Pauw laat z'n kleding vermaken bij 't Kleermakertje in Amstelveen.

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #269 Gepost op: 03 juli 2008 - 22:59:45
Citaat van: "Stromen"
Gaja, stap eens binnen bij Iffet aan de A'damsestraatweg. Heb ik al heel wat door laten doen en levert prima werk af. Ook het moeilijker werk btw.

Stromen, dank voor de goede tip! Heb er twee shirts naartoe gebracht om te laten tailleren en moet zeggen dat het erg netjes gedaan is. Wilde in de onderrug en op de buik een lap stof eruit (shirts van voor de sf periode zeg maar). Netjes afgespeld en vooral netjes vermaakt. Het shirt is vanaf de arm, onder de oksel, ingenomen. Nu een broek naartoe gebracht om te verkorten en in te nemen. Verslagen volgen.
Life is too short to drink bad wine