Auteur Topic: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers  (478859 keer gelezen)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Behoorlijke kleer(ver)maker
Reactie #270 Gepost op: 04 juli 2008 - 09:30:38
Citaat van: "Mr.Barry"
Citaat van: "Mr.Barry"
Pauw weet ik niet... zal het eens navragen. :lol:

Pauw laat z'n kleding vermaken bij 't Kleermakertje in Amstelveen.

:!: Bedankt voor de info! Ik werk toevallig in Amstelveen, voor mij dus niet onpraktisch om daar mijn vermaakwerk te laten doen.

HakeemT

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #271 Gepost op: 04 juli 2008 - 11:44:03
Citaat van: "Gaja"
Citaat van: "Stromen"
Gaja, stap eens binnen bij Iffet aan de A'damsestraatweg. Heb ik al heel wat door laten doen en levert prima werk af. Ook het moeilijker werk btw.

Stromen, dank voor de goede tip! Heb er twee shirts naartoe gebracht om te laten tailleren en moet zeggen dat het erg netjes gedaan is. Wilde in de onderrug en op de buik een lap stof eruit (shirts van voor de sf periode zeg maar). Netjes afgespeld en vooral netjes vermaakt. Het shirt is vanaf de arm, onder de oksel, ingenomen. Nu een broek naartoe gebracht om te verkorten en in te nemen. Verslagen volgen.

Als ik vragen mag, wat was je ongeveer kwijt voor het vermaken van een shirt? En (dubbelcheck) geen waistdarts / coupenaden dus, maar bij de zij-naad ingenomen?
I'm ok with being unimpressive; I sleep better...

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #272 Gepost op: 04 juli 2008 - 19:38:31
Iffet is echt prima. Ze doen ook veel voor de betere zaken in Utrecht.
Heb er ook al jasjes bij de schouder laten innemen en ook dat gaat heel goed. Da's nogal een werkje, dus dat doen ze daar niet voor iedereen trouwens.

Gisteren nog een vermaakte Incotex opgehaald trouwens.

Gaja

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #273 Gepost op: 04 juli 2008 - 21:44:07
HakeemT: het vermaken van mijn shirts was 12,50 e per stuk. Bij de zijnaden ingenomen (vanaf de onderarm) zonder coupnaden.

Stromen: ik heb er ook een jasje bij de schouders laten inkorten. Was 35 e per stuk, maar ook zeer goed gedaan. Nu ook een broek bij liggen en als dat ook goed gaat, gaan er weer twee naar toe.
Life is too short to drink bad wine

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #274 Gepost op: 10 juli 2008 - 14:05:09
Citaat van: "Aaron"
Ik kan via T&C in Arnhem voor 38 euro mijn wollen Caruso overjas op twee zijnnaden laten tailleren en mijn mouwen + inzet laten versmallen. Zij werken met een atelier in Nijmegen (!) waar ze o.a. Borrelli-pakken naar toe brengen.

Uit het feit dat ze al hun spul naar Nijmegen brengen denk ik af te kunnen leiden dat dit een zeer goed naai-atelier zal zijn (er is veel aanbod qua naai-ateliers in Arnhem, en ze moeten zeer kritisch zijn vanwege het segment waar hun kleding zich in bevindt).

Mijn vraag was of 38 euro acceptabel is voor bovengenoemde aanpassingen (in achting genomen dat er zeer goed werk geleverd zal worden). Mijn gevoel zegt dat het wat aan de hoge kant is, maar ik heb hier als nieuwkomer zeer weinig kijk op.

Welke kledingmaker in Nijmegen is dat dan? Ik heb begrepen dat Maarten Tijssen (o.a. Borrelli) zijn kleding stuurt naar "Kinh-Do" aan de Stikke Hezelstraat 50.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

adelante

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #275 Gepost op: 10 juli 2008 - 14:12:33
T&C gebruikt tegenwoordig www.atelierriekie.nl voor hun vermaakwerk, of als er spoed bij is een kleiner Turks zaakje in Arnhem.
Lees deze reactie aandachtig, voor je het weet is ie weg.
Distracting older women since 1980

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #276 Gepost op: 10 juli 2008 - 14:14:17
Citaat van: "adelante"
T&C gebruikt tegenwoordig www.atelierriekie.nl voor hun vermaakwerk, of als er spoed bij is een kleiner Turks zaakje in Arnhem.

Dank Adelante! Ik ben nog wel benieuwd welke ze in het verleden hebben gekozen.

Topdude

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #277 Gepost op: 10 juli 2008 - 17:05:32
Citaat van: "foto010101"

Welke kledingmaker in Nijmegen is dat dan? I

Precies! Namen willen we lezen!  :D

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #278 Gepost op: 10 juli 2008 - 19:00:13
Ik was vanmiddag bij Kinh-Do. Ze vertelden dat er in Arnhem ook een Kinh-Do zit en dat Town & Country in het verleden daar hun kleding liet vermaken.

Zoals Vortex reeds eerder op het forum heeft geschreven is het belangrijk dat je precies kunt uitleggen wat je wilt en hoe je het wilt. Het kan geen kwaad als je een beetje kennis toont! De communicatie is nogal op zijn Aziatisch... :D

Overigens, ze zijn bekend met knopen op stift en hanenpootsteken!

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Kleermakers & Stomers & Strijkers
Reactie #279 Gepost op: 01 augustus 2008 - 16:59:38
Citaat van: "DaanL"
Ik zoek nog een kundig kleermaker in/rond Haarlem, iemand suggesties?

Beetje oude post, ik weet het, maar ik wil toch iedereen waarschuwen voor 'Atelier Mario' in Haarlem, vooral nu een hoop mensen straks weer naar de Oger Outlet gaan... Want de Oger Outlet maakt gebruik van zijn werk, het is bij hun ook letterlijk de 'kleermaker om de hoek'...

Wat ik daar meegemaakt heb... Dat moet ik nog even verwerken.... ;):-P Misschien vertel ik het wel een ander keertje, nu even niet. Maar om het kort te houden:
Een van de 3 pakken is iig 'gestorven' - hij gebruikte zelfs LIJM om de mouwen vast te maken... En dat was absoluut niet het enige wat mis was (wel het ergste), maar de rest was iig nog te fixen, dat probleem niet meer...

Bij Oger Amsterdam is het uiteindelijk wel op coulante wijze opgelost (ook weer een lang verhaal), maar ik zal er zorg voor dragen dat er nooit meer iets van mij bij Mario terecht komt...

Toen ik er naar toe gezonden werd door de Oger Outlet om bij hem zelf maar de nekplooi eruit te laten halen had hij naast wat dingetjes voor Oger vooral veel voor Thom Broekman hangen. Dus ook als je daar komt: kijk uit!

Socrates

• Bekijk profiel
Re: Kleermakers & Stomers & Strijkers
Reactie #280 Gepost op: 26 augustus 2008 - 19:38:19
Weet iemand misschien een goede kleermaker in Laren of ergens in de buurt daarvan?
Time is an ocean but it ends at the shore...

K-mail

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #281 Gepost op: 31 augustus 2008 - 19:29:04
Nog steeds niemand wat in Eindhoven gevonden? Ik had mijn broeken laten stomen bij Hassan Jassan, maar dat was niets, paarlemoeren knopen gebroken en vlekken van een broek waren er niet uit.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #282 Gepost op: 31 augustus 2008 - 19:42:56
Nog steeds niemand wat in Eindhoven gevonden? Ik had mijn broeken laten stomen bij Hassan Jassan, maar dat was niets, paarlemoeren knopen gebroken en vlekken van een broek waren er niet uit.

Ik heb over zowel kleervermakers als stomers in Eindhoven eerder wat geschreven. Zijn nog steeds mijn vaste adressen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #283 Gepost op: 31 augustus 2008 - 19:47:12
Even gezocht:

Zelf laat ik mijn kleding in Eindhoven altijd herstellen bij :oops: Hasan Jas'an

Enfin:

Hasan Jas'an
Willemstraat 21
5611 HB Eindhoven

Zijn altijd vroeg open (half 8 dacht ik) en zeker tot 19:00. Ook op koopavond tot 9 uur. Gewoon goede, eerlijke hardwerkende lui. Nagenoeg alle winkels in de binnenstad, ook de duurdere zaken zoals Wildenberg of Informal laten daar kun kleding vermaken. Ik vind het iig een prima adres.
Quotidie potest esse ultimo die

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Re: Kleermakers, stomers en strijkers
Reactie #284 Gepost op: 31 augustus 2008 - 19:51:43
Kan het adres van de stomerij zo snel op het forum even niet vinden maar hierbij nogmaals:

Stomerij Trimax
Hastelweg 139
5652 CJ Eindhoven

040-2514544
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors