Auteur Topic: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers  (478868 keer gelezen)

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Kleermakers, stomers en strijkers
Reactie #360 Gepost op: 02 december 2009 - 17:42:00
Ik heb recentelijk een jasje van Kiton kunnen aanschaffen voor 50% van de winkelwaarde. Alles zit perfect, maar het jasje kan wel wat extra taillering gebruiken.

Ik vraag me af of er kledingmakers zijn die de benodigde aanpassingen kunnen doen zonder de authenticiteit van het vakmanschap (te veel) aan te tasten.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #361 Gepost op: 03 december 2009 - 09:49:58
Welke regio?

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #362 Gepost op: 03 december 2009 - 12:26:00
Welke regio?

Maakt eigenlijk niet zo veel uit, ik wil er wel voor op en neer reizen. Het liefst in de regio Nijmegen en Arnhem.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #363 Gepost op: 03 december 2009 - 13:00:16
Ben zelf tevreden over Uniek in Rotterdam. Niet goedkoop (en vooral onvoorspelbaar qua prijs), maar Kamil (de eigenaar en 'hoofdkleermaker') weet echt wat hij doet. Door zijn samenwerking met Oger heeft hij ook genoeg kwalitatief hoogstaand spul voorbij zien komen, wat natuurlijk bij de meeste huis-tuin-en-keuken-kleermakers wel anders is.

Ik laat mijn meest kostbare kledingstukken uitsluitend door hem doen: zo heeft hij mijn Caruso-pak uitstekend verbouwd, en ligt er nu een Attolini-jasje dat ik volgende week mag ophalen. Houd er nooit van om mn spullen bij schoen- en kleermakers achter te laten, maar heb er bij hem alle vertrouwen in.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #364 Gepost op: 04 december 2009 - 00:03:38
Dank voor de tip!

Mediaman

• Gast
Reactie #365 Gepost op: 04 december 2009 - 07:03:00
Dank voor de tip!

Ik zoui eens bellen met een paar herenmode zaken in de buurt die dergelijk niveau van spullen voeren en hen vragen naar goede kleermakers.

Ook ik heb goede ervaringen met Uniek in Rotterdam. Voor aanpassingen van jasje e.d. ga ik altijd naar Uniek.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #366 Gepost op: 04 december 2009 - 18:00:33
Ik heb vandaag contact gehad met Henk Oerlemans van het Kleermakertje in Amstelveen. Aangezien hij ervaring heeft met het vermaken van merken zoals Attolini (Pauw Mannen en het moeilijke werk van Oger) en duidelijk wist waar hij over sprak, ga ik het eens daar proberen.

http://www.kleermakertje.nl

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #367 Gepost op: 04 december 2009 - 18:51:15
Goede keus foto010101 ;)
Ik ga waarschijnlijk bij hem binnenkort mijn Canali pak compleet laten verbouwen. Verkopen wil niet lukken, dus ga er maar het beste van proberen te (laten) maken. Hij is overigens beslist niet goedkoop, en dat is een understatement, maar het geleverde werk is het mijn inziens zeker waard. Ga hier dus niet heen voor het inkorten van een broekje ofzo.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #368 Gepost op: 04 december 2009 - 21:22:11
Goede keus foto010101 ;)
Ik ga waarschijnlijk bij hem binnenkort mijn Canali pak compleet laten verbouwen. Verkopen wil niet lukken, dus ga er maar het beste van proberen te (laten) maken. Hij is overigens beslist niet goedkoop, en dat is een understatement, maar het geleverde werk is het mijn inziens zeker waard. Ga hier dus niet heen voor het inkorten van een broekje ofzo.

Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat. Kun je me een indicatie geven aan wat voor prijzen ik moet denken?

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #369 Gepost op: 10 februari 2010 - 01:03:05
Bij Uniek te Rotterdam vorige week een Incotex-broek laten verbouwen. Pijpen afwerken en versmallen (naar 20 cm). Totale kosten 25 euro, wat ik fors vind.

Nu houd ik de pijpen naast elkaar en ik zie dat de linkerpijp zo'n 3-4 mm breder is dan de rechter. Op 20 cm vind ik dat best een groot verschil. Ik erger mij hier mateloos aan, maar twijfel of ik het kan maken om ermee terug te gaan. Ze kennen me inmiddels vrij goed van gezicht (en misschien ook van naam) en ik wil niet bekend staan als een lastige klant. Wat zouden jullie doen?

Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Reactie #370 Gepost op: 10 februari 2010 - 01:08:35
Als de afspraak was dat de pijpen beide 20 cm zouden worden en dus geen 20,5 cm, dan zou ik terug gaan. Je betaalt hen immers (behoorlijk) voor een dienst, dan mag je ook verwachten dat ze dit goed uitvoeren.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #371 Gepost op: 10 februari 2010 - 01:56:07
Als de afspraak was dat de pijpen beide 20 cm zouden worden en dus geen 20,5 cm, dan zou ik terug gaan. Je betaalt hen immers (behoorlijk) voor een dienst, dan mag je ook verwachten dat ze dit goed uitvoeren.

Ze schelen precies 3mm (net nagemeten), geen 5  :mrgreen:

Het blijft mensenwerk, zullen we maar zeggen. Ik twijfel vooral omdat ik me zou schamen om het te moeten uitleggen... 'normale' mensen zouden nooit over die 3mm vallen natuurlijk  :wink:

Edit: overigens niet afgesproken dat de pijpjes precies 20 cm moesten worden, maar gewoon afgespeld (op 1 been). Dat komt bij mij vrijwel altijd uit op 20 cm, dat vind ik gewoon het mooist. Neemt niet weg dat beide uiteinden wel gelijk moeten zijn natuurlijk...
Laatst bewerkt op: 10 februari 2010 - 01:59:05 door Ramone

Mediaman

• Gast
Reactie #372 Gepost op: 10 februari 2010 - 06:56:31
Het is een broek, geen wiskunde. Niemand ziet dat, het probleem is jij weet het en daardoor 'zie' jij het. Je moet jezelf afvragen of dit niet een normaal verschijnsel is, een verschil van 3mm is dat denk ik wel.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #373 Gepost op: 10 februari 2010 - 09:17:11
Als je je beseft dat een dergelijke kleine imperfect alleen maar grote zorg voor je kleding suggereert, het is immers ontstaat uit een aanpassing die jij noodzakelijk vond, wordt het dragen er van een stuk leuker.

Niemand ziet het en jij weet dat het komt juist doordat je veel aandacht aan de broek hebt besteed.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Mediaman

• Gast
Reactie #374 Gepost op: 10 februari 2010 - 09:26:06
Als je je beseft dat een dergelijke kleine imperfect alleen maar grote zorg voor je kleding suggereert, het is immers ontstaat uit een aanpassing die jij noodzakelijk vond, wordt het dragen er van een stuk leuker.

Niemand ziet het en jij weet dat het komt juist doordat je veel aandacht aan de broek hebt besteed.

Het woord 'neurotisch' schiet door mijn hoofd. Hebben we allemaal wel eens last van hier. :wink:

Ik vind € 25 overigens een redelijk normaal bedrag voor een dergelijke verbouwing. Voor het inkorten van twee broeken bij Uniek was ik laatst ca. € 21,- totaal kwijt. Het wordt daar imo wel goed gedaan.
Laatst bewerkt op: 10 februari 2010 - 09:28:00 door Mediaman