Geen idee of ze nog steeds voor Pauw werken. Lijkt mij wel?
Ga er van de week langs, dus kan het wel even vragen. Weet iemand wat het innemen van de schouders daar op het moment doet?
Wat ik mij afvraag is wat jullie ervaringen met kleermakers/kledingvermakers zijn qua professionaliteit.
Ik heb met veel van die jongens (en dames) te maken gehad, soms goede ervaringen soms zeer slechte. De betere namen vooral wat meer tijd om naar de klant (mij) te luisteren en daarom was het resultaat meestal ook beter. Ook verschilde de manieren van afspelden, opmeten, etc. (sommige werken nogal uit de losse pols, sommige werken uit de losse pols maar hebben er een oog voor en dan komt het toch nog goed, en sommige meten op en/of spelden een hoop af).
Als ik het opmeten door verkopers/'Personal Advisors' laat doen zijn de ervaringen vergelijkbaar.
Maar toch mis ik iets, zelfs bij mijn favoriete kleermakers voor vermaakwerk... Een vorm van professionaliteit I guess... In te weinig ateliers (en trouwens ook winkels!) kom ik een 3 delige spiegel tegen, en zonder kan ik echt niet goed beoordelen of een kledingstuk goed zit en ik echt echt tevreden het afspelden ben.
In de States heeft bijna elke serieuze zaak wel een driedelige spiegel staan speciaal voor de alternations. Verder merk ik de adjustment tailors daar vaak meer tijd besteden aan het afmeten en afspelden, maar ook bij confectiejasjes veel wit rijgdraad te pas komt bij het voorbereiden van vermaakwerk: iets wat ik in Nederland nog niet bij vermaakwerk van confectie meegemaakt heb. Het eind resultaat is vaak net wat beter, vooral als het gaat om teveel stof bij de schouders wegwerken en zulke 'kleinigheden'.
Is er eigenlijk een vermaak-toko te vinden die vergelijkbare professionaliteit kan bieden qua voorbereiding, of is het beste waar je op kan hopen een ervaren kleermaker met een luisterend oor (iets wat uiteraard al heel wat is)?