Auteur Topic: Kleer(ver)makers, stomers en strijkers  (478866 keer gelezen)

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Kleermakers, stomers en strijkers
Reactie #345 Gepost op: 09 augustus 2009 - 23:46:19
Heren,

Wat is een redelijke prijs voor het een maat kleiner laten maken van een spijkerbroek (taille en pijpen) bij een kleermaker van niveau Uniek in Rotterdam? € 40,-?

Saluti!

Wat is er aan de hand mediaman, is je persoonlijke turkse kleermaker, of moet ik zeggen ''tailor'', opeens met pensioen?

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #346 Gepost op: 09 augustus 2009 - 23:51:47
Wat is er aan de hand mediaman, is je persoonlijke turkse kleermaker, of moet ik zeggen ''tailor'', opeens met pensioen?
Zuurpruim.
This, madame, is Versailles.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #347 Gepost op: 10 augustus 2009 - 00:01:00
Veel variatie in je tekst heb je niet Rogier en de schaarse woorden die zich dan uiteindelijk omhoog worstelen uit dat biologische brein van je komen dan ook nog eens van een ander.

JoostS

• Bekijk profiel
Reactie #348 Gepost op: 13 augustus 2009 - 15:58:45
Er zit in de Voorstraat ook een kleermaker. Een vrouw meen ik me te herinneren. Van wat ik van NT begreep is zij ook goed. Geen ervaring mee echter, toen ik er de eerste keer was, was het dermate druk dat ik te lang moest wachten. Sindsdien bij Iffet (aangeraden door Irma Borgstede, mooie winkel voor vrouwenkleding trouwens, zie http://www.irmaborgsteede.nl/)

Bedankt voor je reactie! Mijn vriendin was al eens in de Voorstraat geweest, ze zei dat die kleermaker vrij prijzig was. Heb mijn pantalon nu weggebracht naar de Gouden schaar, aan de Wittevrouwenstraat. Kost me € 22,50 voor verlengen en versmallen van de pijpen. Woensdag kan ik de pantalon ophalen.
Ben benieuwd erg benieuwd!

vooghel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #349 Gepost op: 14 augustus 2009 - 09:54:17
Er zit in de Voorstraat ook een kleermaker. Een vrouw meen ik me te herinneren. Van wat ik van NT begreep is zij ook goed. Geen ervaring mee echter, toen ik er de eerste keer was, was het dermate druk dat ik te lang moest wachten. Sindsdien bij Iffet (aangeraden door Irma Borgstede, mooie winkel voor vrouwenkleding trouwens, zie http://www.irmaborgsteede.nl/)

Ik kan de goede ervaringen bij Iffet aan de Amsterdamsestraatweg alleen maar onderschrijven. Ik heb er ook enkele stukken gebracht die eerder door de Gouden Schaar waren vermaakt, en die pas door Iffet uiteindelijk helemaal naar wens zijn geworden. Voor mij dus geen GS meer.
I love a crisp white shirt. It’s arguably the most classic piece of clothing a man can own

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #350 Gepost op: 15 augustus 2009 - 09:44:37
Voor mij geldt precies hetzelfde Vooghel. Ben zeer tevreden met Iffet.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #351 Gepost op: 26 augustus 2009 - 00:18:55
Die prijzen daar variëren sowieso nogal lijkt wel.

Vandaag bij Uniek in Rotterdam een Caruso-pak weggebracht. Broekspijpen worden ingekort (10 euro), mouwen worden korter gemaakt en de onderste (dichte) 'knoopsgaten' worden daarbij hoger op de mouw geplaatst (25 euro) en het jasje wordt verder getailleerd/'gedrapeerd' (wat dat ook moge betekenen - staat op de bon) (45 euro). Totaal dus 80 euro. Ik vond het vrij aan de prijs, wat jullie? Natuurlijk is het het belangrijkst dat het goed gebeurt, maar ik had op een lager bedrag gerekend.

Storm

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #352 Gepost op: 26 augustus 2009 - 01:47:36
Redelijk normale prijzen. De mannen van Uniek, hebben mij nog nooit een mouw aan genaaid. :wink:
A trouser should hang from the shoulders, not from the waist.’
-Oscar Wilde-

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #353 Gepost op: 26 augustus 2009 - 09:12:36

Vandaag bij Uniek in Rotterdam een Caruso-pak weggebracht. Broekspijpen worden ingekort (10 euro), mouwen worden korter gemaakt en de onderste (dichte) 'knoopsgaten' worden daarbij hoger op de mouw geplaatst (25 euro) en het jasje wordt verder getailleerd/'gedrapeerd' (wat dat ook moge betekenen - staat op de bon) (45 euro). Totaal dus 80 euro. Ik vond het vrij aan de prijs, wat jullie? Natuurlijk is het het belangrijkst dat het goed gebeurt, maar ik had op een lager bedrag gerekend.

Laat het een tientje zijn, of misschine twee tientjes dat het goedkoper kan, maar op het aankoopbedrag van het pak is het nog niet veel. Ik zou dan liever iets meer betalen voor gegarandeerde kwaliteit. Ze hebben je vast niets op de mouw gespeld. :P

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #354 Gepost op: 26 augustus 2009 - 09:39:44
prijzen vallen mij ook wel op daar. ik was trouwens 35 euro kwijt voor het alleen tailleren van een jasje. Het gebeurt gelukkig wel goed en dat is het belangrijkste!
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

kenza750

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #355 Gepost op: 25 september 2009 - 11:38:14
Voor mij geldt precies hetzelfde Vooghel. Ben zeer tevreden met Iffet.

Heb gisteren besloten om ook maar eens naar Iffet te gaan. Laat daar een Pal Zileri broek vermaken (inkorten + band innemen) en van een andere broek laat ik een losgeraakte stootrand vastzetten. volgende week dinsdag even ophalen. Ben benieuwd. Ik laat het nog weten...

By the way: ze geven ook nog eens 1 jaar garantie op verstelwerk.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #356 Gepost op: 25 september 2009 - 16:02:01
Oh bij mij geeft hij levenslange garantie  :lol:

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #357 Gepost op: 25 september 2009 - 16:07:25
Oh bij mij geeft hij levenslange garantie  :lol:

In de zin van: als jij het kledingstuk molt, molt hij jou?

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #358 Gepost op: 25 september 2009 - 18:54:57
Neen, zonder grappen ik kon altijd met de broek terug komen..  :oops:

Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Reactie #359 Gepost op: 24 oktober 2009 - 22:31:07
Ik wil mijn colbertje wat meer laten tailleren. Zijn er nu aanraders in omgeving Alkmaar qua kleermakers?