Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2166732 keer gelezen)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2670 Gepost op: 02 november 2009 - 13:47:39
Ik word gewoon een beetje moe van al het gezwam. Wees trots op en eerlijk over het product dat je verkoopt of ga iets anders doen. Val me niet lastig!

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2671 Gepost op: 02 november 2009 - 14:05:06
Precies,
volgende week heb ik een symposium in Amsterdam, ga donderdagmiddag zelf eens kijken bij Oger.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2672 Gepost op: 02 november 2009 - 14:10:56
Ik word gewoon een beetje moe van al het gezwam. Wees trots op en eerlijk over het product dat je verkoopt of ga iets anders doen. Val me niet lastig!

Als SuitSupply gaat roepen dat ze eigenlijk gewoon plakwerk verkopen dat in Azië in elkaar gezet wordt, kunnen ze morgen de helft van hun filialen sluiten.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2673 Gepost op: 02 november 2009 - 14:32:20
Neem een scalpel mee, Bogart.

Als SuitSupply gaat roepen dat ze eigenlijk gewoon plakwerk verkopen dat in Azië in elkaar gezet wordt, kunnen ze morgen de helft van hun filialen sluiten.

Shit happens.

(Meteen een nieuwe naam: ShitSupply.)

Mediaman

• Gast
Reactie #2674 Gepost op: 02 november 2009 - 15:51:43
Met alle respect voor de kennis hier en bij SuSu, hier komen we er niet uit, dan verwacht ik niet dat een verkoper van SuSu het weet. Eens, het zou wel zo moeten zijn, maar ik vrees dat 99% daar gewoon 'werkt' en wij een pakken fetish hebben. De enige oplossing is denk ik een mail sturen aan het HQ van SuSu.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2675 Gepost op: 02 november 2009 - 16:04:05
Met alle respect voor de kennis hier en bij SuSu, hier komen we er niet uit, dan verwacht ik niet dat een verkoper van SuSu het weet. Eens, het zou wel zo moeten zijn, maar ik vrees dat 99% daar gewoon 'werkt' en wij een pakken fetish hebben. De enige oplossing is denk ik een mail sturen aan het HQ van SuSu.

Ik heb ik schat een jaar of zeven geleden de klantenservice al eens een mail gestuurd met de vraag of de (rtw-)pakken ongeplakt zijn. Het antwoord was ja, en dat antwoord klopt zeker niet:

Hieronder een kijkje in het binnenste van een vergelijkbaar katoenen jasje (alleen gevoerd op de schouders en in de mouwen, verder ongevoerd). De pijlen op de foto wijzen naar het lijmvlies; dat vlies loopt over het hele voorpand. Van rechts naar links (van buiten naar binnen) zie je achtereenvolgens de (buiten)stof, het zwarte lijmvlies en het losse canvas (en op de eerste foto nog een stukje binnenzak). Dit lijkt me dus een voorbeeld van half canvas: over het hele voorpand een lijmvlies, maar wel met een zwevend canvas.

Ik weet trouwens niet welke lijn van SuitSupply dit is. Het is rtw van een paar jaar geleden. Hier is het label:

Deze post is overigens niet bedoeld als algemene vergelijking tussen Suitsupply en Caruso; het zijn maar twee voorbeelden van vergelijkbare jasjes. Conclusie van deze vergelijking: in het Caruso-jasje zit geen lijmvlies over het hele voorpand; in het Suitsupply-jasje wel.

Ik geloof alleen het tornmesje nog. HQ verzint neem ik aan wat de verkopers moeten zeggen.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2676 Gepost op: 02 november 2009 - 18:13:03
Heeren,

Hoewel ik op dit vraagstuk geen eenduidig antwoord kan geven, kan ik hieraan wellicht toch een bijdrage doen.
Ik ben voordat ik bij SuitSupply  ;) uitkwam, ook nog bij andere winkels geweest, waaronder Oger.
Voor mijn budget kwam voor MTM alleen de red suit in aanmerking. Deze worden schijnbaar ook al in Portugal gemaakt. Toen ik vroeg wat de verwerking was voor het binnenwerk, half-canvas of full-canvas, zei de verkoper dat het helaas om 'gewoon geplakt' ging.
De bestellingen van andere mensen heb ik nog even gezien, als voorbeeld wat er allemaal mogelijk was. Het viel mij toen bijvoorbeeld op dat de revers stugger aanvoelden en dat er niet echt sprake was van een 'roll'.
De verkoper vertelde mij dat het ook niet mogelijk zou zijn voor dat budget een 'katoen met paardenharen' voering te laten maken. Dat zou €250 meer kosten en was dus tot mijn verbazing een 'optie'.
Oger is dus niet altijd een beter alternatief wil ik maar zeggen.

Bij SuitSupply heb ik een half afgemaakt MTM 'demonstratiejasje' gezien. Daar was duidelijk te zien en te voelen, dat er tussen de buitenstof en het binnenwerk, niets geplakt zat. Enkel rond de zakken een strookje en volgens de verkoper ook in de revers en bij het uiteinde van de mouw ter versteviging. Er werd mij verteld dat make1 en make3 allebei deze verwerking hebben en dat het verschil zit in waar ze gefabriceerd worden. Namelijk Portugal voor make1 en Italië voor make3.
Hoe het zit met de RTW weet ik eerlijk gezegd niet, maar de foto's die Carwo gepost heeft, duiden volgens mij op half-canvas. Er zit namelijk naast het canvas dus ook vliseline op het voorpand.
Op zich is dat natuurlijk geen slechte constructie en zal de vliseline van dunnere en soepelere kwaliteit zijn.
Full canvas is alleen nog iets soepeler en 'puurder' wellicht.

Nog een kleine voetnoot: Ik ben ook nog bij de society shop geweest, en het jasje wat daar 'open' lag leek half-canvas te hebben. Het was een donkere stof (zal wel expres zo zijn) dus moeilijk  te zien, maar het canvas liep maar tot halverwege en er leek een extra zacht aanvoelend laagje tegen de buitenstof geplakt te zitten.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2677 Gepost op: 02 november 2009 - 18:43:45

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2678 Gepost op: 02 november 2009 - 18:44:36
Gloeiend hete naald erin (aan de achterkant van een reserveknoop) en dan ruiken? (Geheel op eigen risico.)
De knopen die SuSu gebruikt zijn alle van plastic
Hmm op mijn mtm zijn ze toch echt van hoorn...
Met de Carwo Test(tm) ben ik tot de voorlopige conclusie gekomen dat mijn MtM knopen, MH3 Horn, inderdaad van hoorn zijn. Ik heb een plastic knoop gepakt en ben deze te lijf gegaan met een brandende lucifer. Het resultaat was dat de knoop in de fik vliegt en flink naar verbrand plastic ruikt. De knoop van SuitSupply vatte daarentegen geen vlam maar verschroeide zachtjes. De lucht die daarvan ontsteeg was zeker niet smakelijk - en ongetwijfeld ook niet goed voor me - maar rook beslist niet zoals de plastic knoop.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2679 Gepost op: 02 november 2009 - 18:50:02
Dank voor de test, MMorley. Al bijgekomen van de luchtjes?

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Reactie #2680 Gepost op: 02 november 2009 - 18:52:21
MMorley, bevalt je pak? (of heb ik al ergens een uitgebreid verslag van je afpassessie gemist)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2681 Gepost op: 02 november 2009 - 18:57:00
Paul, gelukkig ben ik redelijk bijgekomen maar ik heb maar wel gelijk een wierookstokje aangestoken tegen de brandlucht. Cadeautje van de ouders van mijn vriendin.

Marijn, ik moet nog fotos maken en een verslagje schrijven. Ik heb al tegen een aantal mensen gezegd dat ik echt enorm blij ben met het resultaat. Wellicht dat ik tijdens het dragen achter wat dingen kom die anders moeten, daarom heb ik mijzelf weerhouden van het gelijk een nieuw pak bestellen.
Laatst bewerkt op: 02 november 2009 - 19:01:07 door MMorley

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2682 Gepost op: 02 november 2009 - 19:20:55
Goed werk, MMorley. Rook het naar verbrand haar (als je die geur kent)? Ik dacht zoiets ooit te hebben gelezen.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2683 Gepost op: 02 november 2009 - 19:26:18
Ik moet die geur kennen want ik heb wel eens wat haar in een kaars gehouden voor de gein, C. Ik moet zeggen dat de geur die van de SuitSupply knopen af kwam helemaal niet zo sterk was, ik rook namelijk vooral lucifer. Ik kan dan ook niet met zekerheid zeggen of het naar verbrand haar rook.

Punt

• Gebruiker
  • Respect the beard
    • Bekijk profiel
Reactie #2684 Gepost op: 02 november 2009 - 19:42:47
Heren,

Ik ben een aantal weken geleden ook even binnen gestapt bij Oger. Inderdaad is er een mogelijkheid (optie), om te kiezen voor full-canvas (plus nog wat extra “handwerk”). Ik heb een dergelijk jasje mogen aanschouwen en het volgende kan ik bevestigen:
1.   Gepikeerde revers, checked (mooie rol)
2.   Full-canvas, checked (ten minste zo “voelde het” en testen doorstaan)
3.   Kraagaanzet met “hand”, checked
4.   Knoopsgaten met de hand, checked
Verder zag het er goed uit en voelde het perfect aan. Je bent wel ongeveer 300 euro meer kwijt voor de standaard gewenste stijlforum opties, dus 489 + 300 = 798,00 euro.

Zelf verwacht ik binnenkort mijn Menco Nieuwenhuis Blue Label overjas, ook full-canvas, gepikeerde revers, etc.

Waarom MN en niet Oger:
1.   Gevoel
2.   Gun
3.   Vertrouwen
4.   Meer stof keus
5.   Meer optie op het gebied van details (bredere revers, zakken, etc)

Wanneer hij binnen is, zullen de foto’s volgen.
Respect the beard