Heeren,
Bedankt voor de adviezen!
Ja, graag een verslag.
...
Advies: K.I.S.S.
Veel plezier met het uitzoeken van het pak!
U doelt op de knopen op de mouw neem ik aan?

Zonder gekheid, de impuls om bij een MTM nu helemaal los te gaan is inderdaad moeilijk te bedwingen.
Hoewel ik mij natuurlijk realiseer dat 'less is more (and more stylish?)'.
Over de branche hoef ik mij denk ik nog even geen zorgen te maken, ik studeer voorlopig nog enkele jaren.
Het is de bedoeling dit pak te gaan dragen bij feestelijke gelegenheden als tenue de ville wenselijk danwel een optie is. Vandaar ook mijn overweging tussen twee relatief formele uitvoeringen, de DB en de 3-knoops.
Over de branche hoef ik mij nog even geen zorgen te maken denk ik, daar ik nog enkele jaren studeer voorlopig.
Ik houd er rekening mee dat als ik straks als pas afgestudeerde werktuigbouwkundige ga solliciteren, ik de kans loop met mijn DB mijn superieur te 'overtreffen' en dat ik tegen die tijd dan wellicht een nieuw pak nodig heb.
De hacking pockets vind ik persoonlijk een leuk en frivool detail, dat toch enigszins klassiek is. Als ik mij niet vergis stammen alle single-breasted jasjes en dus ook 'lounge suits' immers van de kledij af die te paard gedragen werd.
Ik heb nu ook een pak met dat detail, hetzij wel in een meer casual uitvoering van katoen, 2-knoops.
Ooit aangeschaft bij Reiss in London. Helaas kwalitatief niet meer toereikend voor mij, maar dat terzijde.
Ik zal er nog maar een nachtje over moeten slapen en morgen alle opties bij elkaar gaan bekijken.
Nog enkele vragen waarvan ik het op prijs zou stellen als u die kunt beantwoorden:
Ik heb monseigneur Nieuwenhuis ooit de after-dinner split zien propageren en dat vind ik een mooie afwerking.
Mijn voorkeur gaat echter uit naar een 'bretel-broek'. Zijn deze twee verenigbaar?
Heeft het dan zin om bij deze opties ook zijtrekkers te plaatsen of is dat overkill, in de categorie bretels en een riem?
Bedankt alvast.