Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2166850 keer gelezen)

Bram

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2625 Gepost op: 18 oktober 2009 - 11:45:55
Die prijs kende ik al, maar de kleur nog niet. Welke kleuren waren er verder?
Op dit moment zag ik in die pasvorm in Utrecht alleen offwhite, maar een verkoper vertelde me dat komende week nog meer kleuren zouden komen (in ieder geval navy en groen).

mattijs87

• Bekijk profiel
Reactie #2626 Gepost op: 18 oktober 2009 - 16:55:58
Ook komt de broek nog in het donker blauw en taupe binnen.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2627 Gepost op: 19 oktober 2009 - 14:18:19
Halloooooo reclame :)

Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Bram

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2628 Gepost op: 19 oktober 2009 - 15:14:35
Halloooooo reclame :)

Zo heb ik het niet bedoeld. Ik gaf alleen antwoord op de vragen van andere leden en deelde mijn ervaring. 

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2629 Gepost op: 19 oktober 2009 - 15:49:32
Ik denk dat het bericht van mattijs87 bedoeld wordt.

Bram

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2630 Gepost op: 19 oktober 2009 - 15:55:49
Ok prima, dat had ik dan even verkeerd begrepen. :)

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2631 Gepost op: 29 oktober 2009 - 01:26:46
Heeren,

Aankomende vrijdag laat ik mij samen met een vriend inmeten voor mijn eerste MTM pakje, bij SuSu.
Ik twijfel nog een beetje wat het gaat worden, op het moment gaat het nu tussen een 3-knoops met 'hacking-pockets' en normale revers of een double-breasted met een ticket pocket, een stijl waar ik zeer door gecharmeerd ben.
Gezien het mijn eerste 'niet-borrel-soos-pak' wordt is dat laatste misschien een beetje 'daring' maar erg mooi vind ik het wel. Naar alle waarschijnlijkheid wordt het wel een stofje met een beetje structuur, ik dacht aan bijvoorbeeld een blauwe 'birdseye'.
Ik zal vrijdag maar eens even kijken wat er allemaal mogelijk is en of het een en ander ook nog een beetje oogt aan het lijf.
Als het u interesseert zou ik daar eventueel verslag van uit kunnen brengen.

Mediaman

• Gast
Reactie #2632 Gepost op: 29 oktober 2009 - 07:00:30
Ja, graag een verslag.

3 knoops? Dan dringt zich bij mij de vraag op in welke branche ga je het dragen? Ik vind dat persoonlijk een beetje saai.

Nu nog geen DB, gewoon kopen als derde of vierde pak.

Blauw, prima.

Birdseye, prima.

Advies: K.I.S.S.

Veel plezier met het uitzoeken van het pak!

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2633 Gepost op: 29 oktober 2009 - 09:02:21
Ja, graag een verslag.

Nu nog geen DB, gewoon kopen als derde of vierde pak.
Nu nog geen hacking pockets, gewoon kopen als negende of tiende pak.

+1

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2634 Gepost op: 29 oktober 2009 - 09:10:06
Wat is er mis met schuine zakken? Waarom zou je dit niet op een eerste pak doen maar pas op een negende of tiende? Geldt dat ook voor overjassen trouwens? Ik heb het op mijn derde overjas laten doen trouwens, maar nu twijfel ik of dat wel kan. :-k

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2635 Gepost op: 29 oktober 2009 - 09:13:11
[-X

Typische beginnersfout Mikey, zoiets kan pas op je veertiende overjas. Dat is ook de eerste overjas die een andere kleur mag hebben dan antraciet.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2636 Gepost op: 29 oktober 2009 - 09:26:21
 ](*,) #-o  :lol:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2637 Gepost op: 29 oktober 2009 - 09:37:21
Wat is er mis met schuine zakken? Waarom zou je dit niet op een eerste pak doen maar pas op een negende of tiende? Geldt dat ook voor overjassen trouwens? Ik heb het op mijn derde overjas laten doen trouwens, maar nu twijfel ik of dat wel kan. :-k

Niks natuurlijk. Ze zijn alleen zo lelijk vaak. Niet op jouw overjas, natuurlijk!

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2638 Gepost op: 29 oktober 2009 - 16:12:54
Heeren,

Bedankt voor de adviezen!

Ja, graag een verslag.
...
Advies: K.I.S.S.

Veel plezier met het uitzoeken van het pak!

U doelt op de knopen op de mouw neem ik aan?  ;)
Zonder gekheid, de impuls om bij een MTM nu helemaal los te gaan is inderdaad moeilijk te bedwingen.
Hoewel ik mij natuurlijk realiseer dat 'less is more (and more stylish?)'.

Over de branche hoef ik mij denk ik nog even geen zorgen te maken, ik studeer voorlopig nog enkele jaren.
Het is de bedoeling dit pak te gaan dragen bij feestelijke gelegenheden als tenue de ville wenselijk danwel een optie is. Vandaar ook mijn overweging tussen twee relatief formele uitvoeringen, de DB en de 3-knoops.
Over de branche hoef ik mij nog even geen zorgen te maken denk ik, daar ik nog enkele jaren studeer voorlopig.

Ik houd er rekening mee dat als ik straks als pas afgestudeerde werktuigbouwkundige ga solliciteren, ik de kans loop met mijn DB mijn superieur te 'overtreffen' en dat ik tegen die tijd dan wellicht een nieuw pak nodig heb.

De hacking pockets vind ik persoonlijk een leuk en frivool detail, dat toch enigszins klassiek is. Als ik mij niet vergis stammen alle single-breasted jasjes en dus ook 'lounge suits' immers van de kledij af die te paard gedragen werd.
Ik heb nu ook een pak met dat detail, hetzij wel in een meer casual uitvoering van katoen, 2-knoops.
Ooit aangeschaft bij Reiss in London. Helaas kwalitatief niet meer toereikend voor mij, maar dat terzijde.

Ik zal er nog maar een nachtje over moeten slapen en morgen alle opties bij elkaar gaan bekijken.

Nog enkele vragen waarvan ik het op prijs zou stellen als u die kunt beantwoorden:
Ik heb monseigneur Nieuwenhuis ooit de after-dinner split zien propageren en dat vind ik een mooie afwerking.
Mijn voorkeur gaat echter uit naar een 'bretel-broek'. Zijn deze twee verenigbaar?
Heeft het dan zin om bij deze opties ook zijtrekkers te plaatsen of is dat overkill, in de categorie bretels en een riem?
Bedankt alvast.

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2639 Gepost op: 29 oktober 2009 - 16:32:52
Mijn broeken zijn zonder riemlussen maar met zijtrekkers dinnersplit en bretelknopen.