Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2166706 keer gelezen)

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2550 Gepost op: 14 augustus 2009 - 09:43:47
Ik ben zelf ook een fan van een enkele deuk, eentje aan de achterkant ben ik niet blij mee.
Inderdaad allemaal een kwestie van smaak. Erg correct is gewoon de broek redelijk lang te laten en de achterkant tot net op de zool te laten vallen aan de achterkant. Dan heb je aan de voorkant een mooie enkele knik. Maar dan moet de pijp wel breed genoeg zijn om mooi te vallen. Erg populair bij Savile Row, maar liefhebbers zien het vaak als een tikkeltje oubollig en laat te weinig van de mooie schoenen te zien.

Bij een strakke pijp laat ik het het liefst met weinig mogelijk knik maken, om de knik aan de achterkant te verminderen. Ik merk dat de pijp anders regelmatig aan de achterkant op de hak gaat 'leunen' en zo een dubbele knik maakt.

MMorley: Als je er niet tevreden mee bent, zou ik gewoon even langs gaan. Ze hebben inhouse tailors. dus geen kosten om het even een tikkeltje meer naar je smaak te maken lijkt mij.

Zelf zit ik er meer mee om af en toe terug te gaan naar mijn vaste (zelfstandige) kleermakers als mijn broek net een centimetertje te lang is naar mijn smaak.... Die arme heren zijn vaak overbelast en werken hard om de huur van hun pandjes te kunnen betalen, dan laat ik ze meestal even met rust. Ik kom er zo vaak, dat ik er wel naar vraag als ze het een beetje rustig hebben... En ze dan ook even wat nieuw werk te leveren (is altijd wel wat te doen).

Alberts

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2551 Gepost op: 14 augustus 2009 - 10:47:05
Ja ik ben er wel uit, ik ga morgen terug. Heb al gebeld en helaas duurt het aanpassen van de mouw een werkdag, dus ik kan er niet op wachten. De broek gaat ook iets korter, enkele deuk vind ik niet erg, maar het neigt nu te snel naar een dubbele deuk.
weet niet of je knoopsgaten werkend zijn, maar dan moet de mouw in principe korter vanuit de schouder. Volgens mij doen ze dat bij ss niet eens.
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2552 Gepost op: 14 augustus 2009 - 11:16:40
Bij SuSu Utrecht hangen nog wat linnen pakken uit de zomercollectie voor 199 nu. Volgens mij was er nog niet zoveel van de wintercollectie binnengekomen.

Mediaman

• Gast
Reactie #2553 Gepost op: 14 augustus 2009 - 11:45:17
Met een in aanbouw zijnde garderobe word ik toch erg blij van dit jasje!  =P~

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2554 Gepost op: 14 augustus 2009 - 11:53:22
Altijd goed Mm.

Dat vest wat daaronder zit, iemand dat al gezien? :)

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2555 Gepost op: 14 augustus 2009 - 12:19:55
weet niet of je knoopsgaten werkend zijn, maar dan moet de mouw in principe korter vanuit de schouder. Volgens mij doen ze dat bij ss niet eens.

Zou vreemd zijn als ze dat niet doen: Al hun RTW werk heeft tegenwoordig al open knoopsgaten.
Niet verstandig, want dan moet het inderdaad altijd via de schouder. Is inderdaad meer werk, maar het is inderdaad dan nog de enige optie.
En trouwens goed te doen (heb laatst nog voor mijn moeder 4 jasjes via de schouder in laten korten bij mijn kleermakers, zelfs het sierstiksel van een van de jasjes hebben ze netjes daarna er weer ingezet. Ging ook om jasjes waar de knoopsgaten al open waren, zie je vaak bij dames RTW).

Zou heel raar zijn als ze die optie bij SuSu niet aanbieden - Bijna niemand heeft precies de juiste lengte voor RTW.... Of willen ze dan iedereen met enige kleine afwijking gelijk richting MTM pushen ;)?

Denk het niet...

Mediaman

• Gast
Reactie #2556 Gepost op: 14 augustus 2009 - 13:07:24
Altijd goed Mm.

Dat vest wat daaronder zit, iemand dat al gezien? :)

Ik vind het zo onder het jasje niet eens zo'n slecht gezicht.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2557 Gepost op: 14 augustus 2009 - 13:12:39
Zou vreemd zijn als ze dat niet doen: Al hun RTW werk heeft tegenwoordig al open knoopsgaten.
Niet verstandig, want dan moet het inderdaad altijd via de schouder. Is inderdaad meer werk, maar het is inderdaad dan nog de enige optie.
En trouwens goed te doen (heb laatst nog voor mijn moeder 4 jasjes via de schouder in laten korten bij mijn kleermakers, zelfs het sierstiksel van een van de jasjes hebben ze netjes daarna er weer ingezet. Ging ook om jasjes waar de knoopsgaten al open waren, zie je vaak bij dames RTW).

Zou heel raar zijn als ze die optie bij SuSu niet aanbieden - Bijna niemand heeft precies de juiste lengte voor RTW.... Of willen ze dan iedereen met enige kleine afwijking gelijk richting MTM pushen ;)?

Denk het niet...

Er is heus wel ' ruimte'  voor - of + 2 cm. aan de onderkant. :idea:

Alberts

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2558 Gepost op: 14 augustus 2009 - 16:28:25
De ruimte is er wel, maar het ziet er niet uit als je knopen praktisch gelijk onderaan je mouw beginnen. Een minieme aanpassing is wellicht te doen, maar 2cm lijkt mij erg veel.
Om in te gaan op Confrere: Ik heb het ook niet verzonnen, maar een keer gehoord dat ze het niet doen. Overigens zou ik het ook niet willen classificeren als "goed te doen", het is doorgaans een van de duurdere, zoniet de duurste aanpassing die aan een jasje gedaan kan worden, even hele bizarre dingen daargelaten. Naast het feit dat de hele mouw eruit moet, is het eigenlijk ook een must dat het armsgat versmald word. Dit omdat een mouw doorgaans taps toeloopt.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2559 Gepost op: 14 augustus 2009 - 16:46:53

Als hier het onderste knoopje niet openstaat, dus het onderste knoopje gewoon het knoopje is dat we zien op de foto, dan denk ik dat twee centimeter inkorten nog net moet kunnen. Maar laat het anderhalf zijn, dan ziet het er al beter uit.

Ik ben het voor een deel wel met je eens, maar te lange mouwen vallen veel eerder op dan de knopen die misschien iets te laag zitten.

Alberts

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2560 Gepost op: 14 augustus 2009 - 16:50:24
En dat ben ik op mijn beurt weer met jou eens.
Overigens denk ik dat er 1 knoopje open staat, volgens mij heeft ss altijd 4 knoopjes. Kan je de mouw denk met een redelijk resultaat wel 1 cm ongeveer inkorten.
Vanuit de schouder is natuurlijk "onbeperkt" maar zal een stuk duurder zijn, als het uberhaubt al gedaan wordt bij ss.
Overigens lijkt de mouwlengte op de foto redelijk, maar het overhemd zit vrij  laag.

ericnl

• Bekijk profiel
Reactie #2561 Gepost op: 14 augustus 2009 - 19:34:00
Ik heb op de foto inderdaad de manchet op de ruimste stand staan, daarom kan het nog, maar het geheel is te lang. Ik ben vandaag dus terug geweest en met de manchet op de smalste stand gemeten en er gaat 1 cm vanaf. Dit kan nog van het uiteinde af zonder dat de eerste knoop te dicht op de rand komt. Als het meer was geweest dan hadden ze het vanuit de schouder gedaan (ik heb begrepen dat ze dat wel doen als het nodig is). Na het afspelden zag het er inderdaad nog acceptabel uit, zeker als je het laatste knoopje open laat.

Van de broek gaat ook ongeveer een cm af, dan valt de tweede deuk net weg.
Laatst bewerkt op: 14 augustus 2009 - 19:35:56 door ericnl

bertorelli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2562 Gepost op: 14 augustus 2009 - 19:34:54
Ja ik ben er wel uit, ik ga morgen terug. Heb al gebeld en helaas duurt het aanpassen van de mouw een werkdag, dus ik kan er niet op wachten. De broek gaat ook iets korter, enkele deuk vind ik niet erg, maar het neigt nu te snel naar een dubbele deuk.

Een broek hoort eigenlijk op de schoen te rusten, een lichte deuk is perfect. De zogenaamde Oger style is gewoonweg verschrikkelijk fout. Maar ze hebben 't goed verkocht.
What a mistake-a to make-a!

ericnl

• Bekijk profiel
Reactie #2563 Gepost op: 14 augustus 2009 - 19:41:09
Bedankt trouwens voor jullie kritische blik, zo weet ik zeker dat het zometeen perfect is.

Ik zal ook foto's maken en posten van het eindresultaat.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2564 Gepost op: 14 augustus 2009 - 19:44:50
Een broek hoort eigenlijk op de schoen te rusten, een lichte deuk is perfect. De zogenaamde Oger style is gewoonweg verschrikkelijk fout. Maar ze hebben 't goed verkocht.

Die discussie is hier a 1.000 keer gevoerd, dus die wil ik niet wéér oprakelen, maar wat ik er nog wel over zeggen wil, is dat je het (de Oger-style) in mijn optiek goed kan hebben als je een slank lichaam hebt. Als je een wat meer 'bourgondisch' gevormd lichaam hebt ;), is langer en iets wijder mooier.