Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2166708 keer gelezen)

bertorelli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2565 Gepost op: 14 augustus 2009 - 20:52:34
Die discussie is hier a 1.000 keer gevoerd, dus die wil ik niet wéér oprakelen, maar wat ik er nog wel over zeggen wil, is dat je het (de Oger-style) in mijn optiek goed kan hebben als je een slank lichaam hebt. Als je een wat meer 'bourgondisch' gevormd lichaam hebt ;), is langer en iets wijder mooier.

Ik lees pas 53 berichten mee dus ik wil die discussie wel aan hoor ;)
What a mistake-a to make-a!

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2566 Gepost op: 15 augustus 2009 - 10:24:17
De Oger-stijl en de lichaamsvorm heeft in deze discussie er weinig mee te maken.

Ik zie gewoon zelf helemaal niets in een broek die een extra knik aan de achterkant geeft.

Naar mijn mening zijn er 3 manieren (serieuze) manieren om een broek te laten vallen. Bij een goede uitvoering geeft geen een knik aan de achterkant.

- Helemaal tot de zool, erg klassiek, weinig schoen te zien, maar de broek hangt achter helemaal recht en voor met een grote knik.

- Aan de achterkant rustende op ongeveer de helft van de achterkant van de schoen. Hierbij is de ideale situatie dat de voorkant slechts een klein knikje geeft, maar de achterkant moet naar mijn mening helemaal recht blijven hangen. Dus moet het wel allemaal precies op de juiste plek komen.

- Precies hangende op de bovenkant van de schoen, of er zelfs boven (hoogwater). Dat is het Osjee territorium. Dan is de uitvoering inderdaad wel het beste als je het allemaal strak om de enkels hebt omdat je anders alle kanten op gaat. Dan heb je inderdaad gelijk dat het wel bij je vorm moet passen.

Volgens mij is de optie waar tegenwoordig de meeste mensen voor kiezen in het midden (ik zelf meestal ook). En dat is denk ik ook de optie die het meest lastige in uitvoering is (iig waarbij ik vaker terug ben gegaan om de boel nog een beetje aan te laten passen)... Als je het allemaal lang maakt, of hoog, zit het altijd wel goed.  Maar als het precies met de juiste lengte op de helft van de hak moet hangen, nog met een medium-strakke pijp gaat het wel eens fout.

Maarja, dan ben ik ook echt een mega Pietlut, dus zal vooral mijn persoonlijke afwijking zijn ;).

Blijft inderdaad allemaal persoonlijke smaak, dat is allemaal waar.

Oh, en inkorten via de schouder kost inderdaad normaal gesproken meer. Mouw goed plaatsen schijnt een lastig klusje te zijn. Maar iedereen doet het volgens mij wel (in tegenstelling tot schouders innemen, daar begint niet iedereen aan).
Inderdaad kun je wel een klein beetje inkorten aan de onderkant van de mouw als de knopen allemaal al open zijn, maar je moet opletten dat de balans er niet uit is... Ik zie af en toe wel iemand rondlopen waar je duidelijk kan zien dat de lengte ingenomen is maar er niet de moeite is genomen de trensjes eruit te halen/naar boven te verplaatsen... Ziet er niet uit.

Oh, en de mouw van de foto: Inderdaad als het manchet van het wit wat omhoog gaat zit het allemaal netjes. Tikkeltje korter zou misschien net iets mooier zijn, maar zo is het zeker wel correct. Niets mis mee.
Laatst bewerkt op: 15 augustus 2009 - 10:27:34 door Confrère

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2567 Gepost op: 15 augustus 2009 - 11:54:40
Ik heb laatst mijn mouwen van mijn Suitsupply RTW-jasjes laten verlengen via de schouder, vanwege werkende knoopsgaten. Je bent je jasjes een dag of twee, drie kwijt, maar voor EUR 18,50 ben je klaar en het ziet er perfect uit!

Style is never out of fashion

Alberts

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2568 Gepost op: 15 augustus 2009 - 17:10:18
18,50 voor verlengen vanuit de schouder? Lijkt me HEEL sterk. Sowieso zit er voor zover ik weet weinig tot geen marge om te verlengen daar, en 18,50 voor het loshalen en aanpassen van een mouw vanuit de schouder zou echt belachelijk goedkoop zijn. Ik zou haast willen zeggen dat het een fout geweest moet zijn.
Dig where the gold is…unless you just need some exercise.
John M. Capozzi, Why Climb the Corporate Ladder When You Can Take the Elevator?

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2569 Gepost op: 15 augustus 2009 - 18:13:53
Niet iedereen haalt nog een keer een idiote markup op voor werk dat ze gewoon naar de pomp om de hoek sturen (kuch kuch Osjee kuch...)

Ik betaal zelf ook 17,50 euro voor inkorten/verlengen bij mijn kleermakers.
En in wat onbevolkte delen van het land doen ze het zelfs wel eens voor 10 euro... (ken zelfs een geval waar ze voor dat geld nog met een busje langskomen, afspelden, meenemen en daarna als het klaar is het thuis afleveren... Raar, maar waar)
Ladingen Turkse-pompjes in de Randstad doen het voor zo rond de 20 euro. Af en toe wil er wel eens eentje er 30 voor hebben.

Tsja, ik geef toe dat ik voor zulke bedragen ook absoluut niet wil werken... Maar ik wil alleen maar zeggen dat het vast geen fout is geweest als Humphrey dit voor 18,50 heeft laten doen.

Geen wonder dat een hoop kleermakers het moeilijk hebben om hun hoofd boven water te houden (in de Turkse kleermakers scene zijn er de laatste tijd heel veel interne overnames geweest kan ik je zeggen)

Kijk, bij SuSu kan ik het begrijpen als ze er niet veel voor vragen: Ze werken met in-house mensen en halen hun grootste inkomsten op via sales. Die zelfstandige pompjes die puur moeten leven van aanpassingen, werken als depot voor een stomerij en soms CMT werk of proef collecties... Tsja, ik vind het altijd een wonder... Aan de andere kant, als je kijkt naar wat ze aan inkomsten binnen krijgen in Turkije zelf, dan is het niet zo vreemd dat ze hier al snel blij zijn...

Amerikaanse tailor bedrijven halen vaak ook hun werknemers direct uit Turkije, en zetten ze dan in Amerika aan het werk voor soms maar 5 USD/uur... En je wil niet weten hoeveel aanmeldingen ze krijgen voor de examens van die Amerikaanse bedrijven!

Alberts

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2570 Gepost op: 15 augustus 2009 - 19:45:07
Volgens mij kost de mouw van een jasje op reguliere wijze kosten doorgaan al meer dan 25 euro. Dus gewoon onderkant open maken, iets verlengen, voering iets verlengen of een stuk tussen zetten en afwerken. Met (niet werkende) knoopsgaten verplaatsen zit erbij zit dit vaak al rond de 40 euro. Bij mijn weten word voor een mouw inkorten uit de schouder toch altijd een bedrag boven de 50 euro gerekend. Bij een degelijke kleermaker tik je daar gewoon rond de 70 euro voor af.
Then again, dit zijn mijn ervaringen.
FYI is er overigens absoluut geen sprake van een idiote markups bij ozjee op vermakingen.

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2571 Gepost op: 15 augustus 2009 - 19:58:30
Als er geen extreme markups aan de kant van Osjee zijn voor het vermaken (zoals ik via via vernomen heb), dan ben ik blij: dan gaan deze hoge prijzen direct naar de vermaakboer zelf. En als het om tailoring gaat, heb ik toch altijd het liefst dat de persoon die het werk doet ook echt de inkomsten krijgt.

Anyways, los van de mogelijke markups aan de verkoper:
Ik zou het er zelf absoluut niet voor betalen, niet aan een verkoper en niet aan een vermaakboer.
Kijk eens rond als je echt denkt dat zulke prijzen competitief zijn... Eerlijk zijn die prijzen misschien wel, als je kijkt naar de hoeveelheid werk die er in gaat zitten, maar competitief absoluut niet...

En kwaliteit zou ik mij ook geen zorgen om maken: Waar ik bij Osjee vele slechte ervaringen heb (dingen die ik daarna elders heb moeten laten corrigeren), maak ik mij daar bij mijn eigen kleermakers echt geen zorgen om (30 jaar ervaring, goede persoonlijke band, etc.). En zo zijn er echt wel meer.... (ik heb denk ik gebruik gemaakt van zo'n 20 verschillende bedrijven, geen van deze krijgt zulke bedragen)

Ik twijfel er dan ook niet aan dat ze bij SuSu prima werk kan leveren voor die 18,50 ekkies...

Tsja, dus waarom zou men meer betalen als je voor minder hetzelfde kan krijgen (en ook absoluut dezelfde kwaliteit of beter)?
Laatst bewerkt op: 15 augustus 2009 - 20:11:03 door Confrère

Alberts

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2572 Gepost op: 15 augustus 2009 - 20:10:24
Ik weet wat ozjee rekent, en ik weet wat er gerekend word bij de ateliers. Zit weinig verschil tussen, en in acht nemende dat het nog best wat werk is om alles in goede banen te leiden is het waarschijnlijk slechts kostendekkend.
Overigens, dingen bij ozjee laten vermaken en daarna elders corrigeren is altijd dom, als je kenbaar maakt dat het niet naar je zin is zal dit altijd worden opgelost(alsnog aangepast). Je betaald in feite maar 1 keer. Tevens betaal je voor de meest gangbare vermakingen sowieso niet.
Als jij goede ervaringen hebt voor zulke bedragen: prima. Ik zou zelf niet graag een duur jasje of pak laten maken voor zulke bedragen.
Laten we het hier verder weer over suitsupply hebben. Als zij dat kunnen doen voor 18,50 vanuit de schouder, geweldig. Wellicht iemand die bij suitsupply werkt die hier meer info over heeft, of anderen met ervaring? Op hun site staat het niet.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2573 Gepost op: 15 augustus 2009 - 20:15:47
Er hangt (of in elk geval hing) bij Suitsupply altijd een lijstje met vermaakprijzen in de pashokjes. Wie maakt de foto?

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2574 Gepost op: 15 augustus 2009 - 20:16:43
Over corrigeren elders dom zijn: Als bij meerdere pakken, en na veel heen en weer sturen (up to 3 x, en dat is scheepsrecht) duidelijk niet eens de moeite was genomen de boel te checken, zelfs niet als duidelijk is dat de klant steeds minder happy aan het worden is en geen zin heeft om voor niets langs te komen... Tsja, dan kap je op een gegeven moment met zo'n toko... Ze zijn echt niet de enige zaak die mooie spullen verkoopt ;)
Laatst bewerkt op: 15 augustus 2009 - 20:20:16 door Confrère

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2575 Gepost op: 15 augustus 2009 - 20:18:52
Efin ik zag de nieuwe collectie in de etalage staan bij Suitsupply.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2576 Gepost op: 15 augustus 2009 - 20:29:50
Efin ik zag de nieuwe collectie in de etalage staan bij Suitsupply.

Iets wat in het oog sprong, Gusto?

TimMureau

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2577 Gepost op: 16 augustus 2009 - 23:10:39
Toch heeft suitsupply wel enige bijdrage gelevert aan het kleedgedrag van de Nederlandse man.
De kwaliteit is niet top maar het ziet er vaak wel beter uit dan menig setpoint pak wat een aantal jaar geleden nog vaak gedragen werd door het meerendeel van de Nederlanders.

Return to innocence...

Evan_S

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2578 Gepost op: 23 augustus 2009 - 14:47:43
Heb gisteren bij SuSu Hengelo een donkerblauw/bijna zwart jasje gekocht. Katoen, 2,5-knoops, opstikte zakken en elbow patches. De elbow patches zijn er overigens niet opgestikt, maar in de stof genaaid. Érg nice.

Een maatje 44 zat bij mij als ware het maatwerk  :). Pasvorm lijkt bij SuSu steeds beter te worden.

TimMureau

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2579 Gepost op: 24 augustus 2009 - 16:22:46
Volgens mij gaan ze inderdaad hard vooruit.
Return to innocence...