Auteur Topic: [Pakken] Suit Supply  (2166849 keer gelezen)

LB

• Bekijk profiel
Re: [Pakken] Suitsupply
Reactie #2415 Gepost op: 09 april 2009 - 20:00:48
Beste allemaal,

ter verduidelijking:

- het heeft geen zin om aan te geven bij een bestelling dat je geen 'geplakt' pak wilt,
- De actie die Suit nu heeft heet Suit-on-Demand omdat ze het pak in jouw confectiemaat pas gaan maken als jij hem  besteld/betaald,
- De stofjes zijn van Reda en zijn allemaal S140,
- 299e voor een S140 is al een goede prijs (extra pantalon +99e)
- de 299e is zonder vermaakkosten inderdaad
- De duurdere lijn van Suitsupply (Suit-up) met prijzen vanaf 430e loopt zeer goed heb ik uit een betrouwbare bron,

Verder nog vragen ? :lol:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2416 Gepost op: 09 april 2009 - 20:05:09
Ja: wat is er nou geplakt en wat niet? En waar worden de pakken gemaakt? Dat zijn korte en duidelijke vragen; ben benieuwd naar de aard van de antwoorden.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2417 Gepost op: 09 april 2009 - 20:12:16
LB = Lekker Belangrijk? Luigi Borrelli? Lage Broek?

Welkom LB, we hebben een voorsteltopic.  :P

LB

• Bekijk profiel
Reactie #2418 Gepost op: 09 april 2009 - 20:14:35
hahaha.. zeker duidelijke taal...

Ik weet dat er weinig geplakt wordt bij een Suit pak. Op het einde van de mouwen en misschien een klein beetje in het binnenwerk. Was het niet zo dat wanneer een pak geplakt is en het pak wordt nat (bv. regen), het pak gaat rimpelen omdat de 'lijm' waarmee het geplakt wordt op suikerbasis is en dus oplost?... Ik heb meerdere Suit pakken en die zijn allemaal wel eens redelijk nat geweest, maar gaan rimpelen zijn ze nooit...

Waar ze gemaakt worden?... In Azie, dat is duidelijk...  :lol:

LB

• Bekijk profiel
Reactie #2419 Gepost op: 09 april 2009 - 20:18:36
LB = lange benen (niet tenen :lol:)

LB

• Bekijk profiel
Reactie #2420 Gepost op: 09 april 2009 - 20:42:10
Mikey,

dank je wel voor je warme onthaal!...
ik heb mijn steentje bijgedragen aan het voorsteltopic.... 8)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2421 Gepost op: 09 april 2009 - 22:32:03
Lijm aan het einde van de mouwen?

LB

• Bekijk profiel
Reactie #2422 Gepost op: 09 april 2009 - 22:53:23
ik zou niet zeggen lijm, maar een strookje zwarte stof die bij het warm maken met een strijkijzer gaat plakken....

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2423 Gepost op: 09 april 2009 - 22:58:13
Richting schouder bedoel je? (Wat ik het 'begin' of liever de 'aanzet' zou noemen.)
Laatst bewerkt op: 09 april 2009 - 23:12:26 door Carwo

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2424 Gepost op: 10 april 2009 - 14:49:57
ik zou niet zeggen lijm, maar een strookje zwarte stof die bij het warm maken met een strijkijzer gaat plakken....

Vlieseline.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #2425 Gepost op: 11 april 2009 - 11:28:38
Vlieseline.

Inderdaad, maar dat zit in zo ongelooflijk veel pakken dat je dat moeilijk nog echt "gelijmd" kunt noemen. Meestal doelt men dan toch op het gebruik van lijm voor het verbinden van losse delen. Afgezien van het gebruik van plakvlies heb ik, ook bij dissectie, nooit lijm in de constructie kunnen ontdekken. Behalve in de halfcanvaspakken maar dat geven ze ook gewoon toe. Daarvan wordt in de onderste helft lijm gebruikt op het voorpand en rond de zakken.

De pakken van SuitSupply worden volgens mijn redelijk nauwkeurige informatie in China gemaakt, ergens in de buurt van Beijing.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Confrère

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2426 Gepost op: 11 april 2009 - 12:09:31
Vlieseline is inderdaad lijmvlies dat men gebruikt om bepaalde delen van pakken te verstevigen.
Bij een traditionele pakken constructie gebruikt met een (hand)ingenaaide canvas laag. Inderdaad is het zo dat eigenlijk alle pakken op bepaalde punten wel wat vlieseline gebruikt ter versteviging.

Mijn definitie van een plakpak is dat de voorpanden in plaats van een losse ingenaaide canvaslaag een vlieseline laag gebruikt.
Hou er trouwens rekening mee dat pakken naast de verstevigende laag ook een borststuk bevatten. Deze zit ook bij plakpakken los. Dit heeft niets te maken met de vlieslaag of canvas laag.

Het probleem van loslatende lijmvlies is meer een kwestie van goedkopere lijmvlies soorten en snelle productie (niet genoeg tijd om op de juiste wijze te drogen etc). Bij moderne lijmvlies van goede kwaliteit is dit gevaar minder aanwezig. Persoonlijk zie ik de belangrijkste winst van een echte losse canvas laag vooral in het beter meevormen, soepelere constructie. Niet bang hoeven te zijn voor loslatende lijmvlies is natuurlijk altijd prettig.

De verschillende pakken van het rek bij SuitSupply die ik vorige week gepast heb bevatten in iedergeval vlieseline/plakvlies over het voorpand, dit wilde de verkoper ook absoluut niet ontkennen. Uiteraard was dit niet het geval bij de half-canvas zomerpakken: deze hebben namelijk haast geen 'binnenwerk'. De vorm komt vooral uit het borst-stuk en verder geeft het pak zelf weinig vorm mee.

Bij de MTM pakken zou dit niet het geval zijn: zou er echt sprake zijn van een losse canvas laag net zoals pakken van Cornaliani, Caruso, etc.. De tip om even aan te geven dat geen plakvlies wil bij je MTM was puur een persoonlijke tip van de verkoper en ging alleen om de MTM pakken. Dit heeft niets te maken met On Demand pakken.

Of het bij de Suit-on-demand pakken gaat om een lijmvlies laag of een canvas laag, durf ik niet te zeggen want ik heb deze pakken nog niet gezien. De verkoper die in gesproken heb ook niet, dus hij kon daar geen uitspraak over doen. Hij ging er vanuit dat het om plakvlies zou gaan, aangezien het om productie naar confectiematen gaat en niet om het MTM programam. Of hij gelijk heeft, durf ik niet te zeggen maar de uitleg klinkt logisch.

LB

• Bekijk profiel
Reactie #2427 Gepost op: 13 april 2009 - 20:50:30
Zeer interessant....

Wat ik heb gehoord is dat de Suit-On-Demand pakken gewoon naar de pasvormen van de confectiematen worden gemaakt en dus waarschijnlijk ook in dezelfde fabriek worden gemaakt. Verder worden de MTM pakken ook in dezelfde fabriek gemaakt als de confectie (en dus SOD) pakken, alleen wordt de stof dan uitgesneden op jouw maten en niet op een confectiemaat. Ook zullen de MTM pakken vast wel een hele andere productie hebben dan de confectie-massa.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #2428 Gepost op: 13 april 2009 - 21:24:24
Dat staat hierboven toch ook al meermaals?
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Dragoon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #2429 Gepost op: 14 april 2009 - 15:05:52
Heb voor vrijdag een afspraak om gebruik te maken van de MTM-actie. Collectie MTM begint vorm te krijgen. Wacht nu nog op me eerste van MN, straks nog 2 erbij :)

Helemaal nu het warmer begint te worden en ik dus zonder overjas over straat ga is het belangrijk om er superstrak bij te lopen.