Heren.
Mouwlengte en tailleren heb ik besproken met de verkoper. Bij onderstaande foto kun je zien hoe doorgaans de mouwlengte valt. Het katoen stropt iets op waardoor de verkoper me aanraadde de mouw nog niet dadelijk in te korten en het eerst zo eens uit te proberen; idem voor het tailleren. Het tailleren overweeg ik toch ernstig, de verkoper vreesde wat voor het inboeten aan bewegingsvrijheid maar om te bowlingen of koeien om te duwen hou je meestal toch niet je jasje aan. Ook voor wat betreft schoenen heb ik nog veel te leren en zal de keuze van onderstaande schoen velen onder jullie haast last van plaatsvervangende schaamte bezorgen. Waarvoor mijn excuses alvast

2009 wordt zeker het jaar van de eerste 'betere' schoen voor mij. Deze schoen kocht ik overigens een aantal weken voor het pak. Maar ik ben wel benieuwd te horen wat maakt dat deze schoen niet zo onder dit pak past.
De maat: ik hoor het (voorlopig) nog in Keulen donderen als de term 'lengtemaat' valt. Ik heb in het pak gekeken en hier staat maat 52 (drop 6, stat R ?) en een datum: 8/12/03. Hier schrok ik toch even: is mijn pak zo oud? (vorige maand gekocht)
Ik vond in de winkel het jasje ook vrij lang. Men overtuigde mij echter dat dit niet zo was. Wat me nu leert toch ook al wat meer te vertrouwen op mijn eigen oordeel.
Overigens ben ik jullie zeer erkentelijk voor de gegeven commentaar, die ik zeker als opbouwend beschouw. Een van de mooie dingen op dit forum.