Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729165 keer gelezen)

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #900 Gepost op: 29 juni 2011 - 21:23:52
Jazeker, ik vind ook dat mensen hun expertise moeten kunnen delen, daar worden we allemaal wijzer van. Net zoals dat persoonlijke ervaringen belangrijk zijn, opdat men daarvan kan leren. Overigens pretendeer ik niet dat ik het recht heb om iemands werk volledig af te schrijven, ik kan alleen putten uit mijn eigen ervaring.
Wel vind ik dat er een soort van grens is tot hoever iemand mijns inziens mag gaan met het tentoonspreiden van eigen werk en het uitnodigen tot het gebruik maken van diensten / kopen van goederen. Maar dat is een dunne scheidslijn, dat besef ik ook wel.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #901 Gepost op: 08 juli 2011 - 18:32:35
Vraagje voor de experts hier:

http://www.assem.nl/schoenen/herenschoenen/instapschoenen/santoni/grijs/7553/3510.10.11/

Vandaag heb ik deze clownsschoenen in de sale bij V/d Assem opgepikt. Leuk voor de zomer natuurlijk, maar de zool die eronder zit is echter flinterdun! Heeft iemand tips? Misschien binnenkort een plakje rubber eronder, of gewoon wachten tot hij 'op' is? Durf er nauwelijks mee op straat, het lijkt wel een pantoffelzooltje.

Charlie

• Gast
Reactie #902 Gepost op: 08 juli 2011 - 18:39:36
Juist het gebrek aan kwaliteit bij Santoni zorgt ervoor dat ik mijzelf daar nooit aan zal wagen. Maar zelf zou ik gewoon even wachten tot het noodzakelijk is om ze te verzolen. Wanneer de tijd daar is breng ze naar Nils Kalf.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #903 Gepost op: 08 juli 2011 - 18:41:35
Hoeveel Santoni's had je ook alweer, Charlie?

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #904 Gepost op: 08 juli 2011 - 18:43:46
Rubber zou ik niet doen; daar schijnt nog wel eens vocht tussen te komen wat niet heel goed is voor het binnenwerk (zo heb ik gelezen).
Zou er gewoon op gaan lopen en zodra ze doorgesleten zijn een goede rendenbach zool eronder laten monteren.

Leuk schoentje overigens!

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #905 Gepost op: 08 juli 2011 - 18:47:25

http://www.assem.nl/schoenen/herenschoenen/instapschoenen/santoni/grijs/7553/3510.10.11/

Vandaag heb ik deze clownsschoenen in de sale bij V/d Assem opgepikt. Leuk voor de zomer natuurlijk, maar de zool die eronder zit is echter flinterdun! Heeft iemand tips? Misschien binnenkort een plakje rubber eronder, of gewoon wachten tot hij 'op' is? Durf er nauwelijks mee op straat, het lijkt wel een pantoffelzooltje.

Ik denk niet dat ik een expert ben, maar dat terzijde. Als je er écht mee zit dan zou ik het even voorleggen aan Van den Assem of een schoenreparateur wiens oordeel je vertrouwt.

In mijn leven heb ik een paar Santoni's gehad (inmiddels verkocht), als ik er zo naar kijk dan lijkt het dezelfde soort zool te zijn. Destijds had ik volgens mij vier paar die ik rouleerde (3x C&J, 1x Santoni). Dan valt het wel mee met de slijtage.

Sowieso is het wel aardig om even te kijken naar een wat ouder paar schoenen en na te gaan hoe die slijten. Als je veel slijtage rond de voorkant ziet, dan zou ik er even embouts op laten zetten.

Edit: tikfout

Mediaman

• Gast
Reactie #906 Gepost op: 08 juli 2011 - 19:18:27
Juist het gebrek aan kwaliteit bij Santoni zorgt ervoor dat ik mijzelf daar nooit aan zal wagen. Maar zelf zou ik gewoon even wachten tot het noodzakelijk is om ze te verzolen. Wanneer de tijd daar is breng ze naar Nils Kalf.

De zool is in elk geval dunner dan het bord voor je kop. Waarschijnlijk slijt de zool ook harder dan dit bord, de zool zou ik vervangen, het bord gaat waarschijnlijk een leven lang mee.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #907 Gepost op: 08 juli 2011 - 19:44:56

Priceless.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Charlie

• Gast
Reactie #908 Gepost op: 08 juli 2011 - 19:51:06
Op je Italiaanse teentjes getrapt, MM?

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #909 Gepost op: 08 juli 2011 - 19:52:13

Hoeveel Santoni-eigenaren moeten je overtuigen dat je een lulverhaal vertelt voordat je die aannames van je de prullenbak in gooit?
Laatst bewerkt op: 08 juli 2011 - 19:53:48 door floriss
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #910 Gepost op: 08 juli 2011 - 19:56:21

Tuurlijk heb jij de schoenen uit de FAM lijn wel eens gezien uberhaupt?
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mediaman

• Gast
Reactie #911 Gepost op: 08 juli 2011 - 20:03:34

Nee hoor en mijn teentjes zijn Nederlandse kwaliteit!

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #912 Gepost op: 08 juli 2011 - 20:06:52

Eventjes terug naar de OP, want van bovenstaande posts kan ik alleen maar droevig worden. Dat lijkt inderdaad een machtig dun zooltje, Ramone. De gasten van SF.net laten er nog wel eens een rubbere 'toppy' op zetten, althans ik dacht dat ze het zo noemden. Zou ik denk ik ook doen. Is het blake, of is het een gelijmde zool?

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #913 Gepost op: 08 juli 2011 - 20:23:20
Jongens, jongens, toch.

Uiteraard heb ik het even aan V/d Assem voorgelegd maar daar kwam (zoals verwacht) niks zinnigs uit, die lui weten bijna nog minder van schoenen dan Charlie.

Dit is mijn vijfde paar Santoni's, waarvan slechts 1 'goodyear' genaaid is. Ik weet dus hoe degelijk de gemiddelde blake-Santoni-zool is (heel degelijk, in mijn ervaring), maar de zool van dit zomerschoentje is echt compleet anders. Flinterdun, maar wel doorgenaaid. Misschien toont het niet duidelijk op de foto.

Ik ga er morgen voor de zekerheid even mee langs de schoenmaker. Zo'n 'toppy' had ik ook in gedachten, even kijken wat hij erover zegt. Thanks voor de feedback!

Laatst bewerkt op: 08 juli 2011 - 20:27:51 door Ramone

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #914 Gepost op: 08 juli 2011 - 20:26:01
Naar welke schoenmaker ga jij tegenwoordig, Ramone? Ik heb geen zin om alles op te sturen naar Nils Kalf, maar weet zo snel niemand anders.