Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729113 keer gelezen)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #960 Gepost op: 17 juli 2011 - 09:52:56
Ziet er goed uit, Don.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #961 Gepost op: 18 juli 2011 - 20:59:41
Heb een vooraanzicht nodig om de teen te kunnen beoordelen.

Hier dan..

[attachment deleted by admin]

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #962 Gepost op: 18 juli 2011 - 21:44:04
Hoeft nog niet. Kan je nog wel een poos op lopen. Als je heel goed kijkt, zie je dat de zool uit meerdere laagjes bestaat. De bovenste twee moeten onbeschadigd blijven.

Charlie

• Gast
Reactie #963 Gepost op: 18 juli 2011 - 21:48:33
Dat is exact hetzelfde probleem dat ik had met mijn schoenen voordat ik embouts eronder liet plaatsen.

Gewoon embouts eronder en klaar is Clay.

Mattie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #964 Gepost op: 18 juli 2011 - 22:18:09
Ik zit na te denken om embouts onder mijn nieuwe schoen te laten zetten en mogelijk een hele langzool zoals Don dit onlangs heeft gedaan + embouts op een ander paar. Aan wat voor prijzen moet ik dan denken?

Rod

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #965 Gepost op: 18 juli 2011 - 22:50:17
Ik zit na te denken om embouts onder mijn nieuwe schoen te laten zetten en mogelijk een hele langzool zoals Don dit onlangs heeft gedaan + embouts op een ander paar. Aan wat voor prijzen moet ik dan denken?

Nij Nils Kalf zo'n 125 euro voor complete verzoling, incl. zwaluwstaart hak en embouts.
Dit is met Rendenbach zool, wat ik zover meerdere malen heb laten doen. Maar het kan ook met goedkopere zool, die prijs weet ik niet.

Losse embouts onder de 20 euro voor een paar schoenen, tenzij de schoenen een erg scherpe punt hebben. Dan rond de 25 euro.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Reactie #966 Gepost op: 19 juli 2011 - 10:09:52
Ik zou toch niet al te lang wachten als je embouts wil hebben. Als de zool vooraan namelijk te ver versleten is kan hij geen embouts meer plaatsen zonder ook de zool te moeten vervangen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Charlie

• Gast
Reactie #967 Gepost op: 19 juli 2011 - 11:31:18
Ik zou toch niet al te lang wachten als je embouts wil hebben. Als de zool vooraan namelijk te ver versleten is kan hij geen embouts meer plaatsen zonder ook de zool te moeten vervangen.

Dat is niet geheel juist. Dit heb ik namelijk ook gehad. Nils Kalf zet dan teenstukken eronder, wat de zool weer rechttrekt en daarover plaatst hij de embouts. Dit ziet er niet uit, maar hij vervangt niet de gehele zool.

Afgaande op het plaatje zullen de teenstukken er wel onder moeten worden geplaatst als je embouts onder die schoenen wenst, want het ziet er naar uit de het al iets te ver is afgesleten.

Patrick Bateman

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #968 Gepost op: 19 juli 2011 - 13:17:27
waar gaat dit nog over?
He was a cop, and good at his job. But then he committed the ultimate sin and testified against other cops gone bad. Cops who tried to kill him, but got the woman he loved instead. Framed for murder, now he prowls the badlands. An outlaw hunting outlaws.

Charlie

• Gast
Reactie #969 Gepost op: 19 juli 2011 - 13:23:31
Lijkt me dat het juist gaat over iets waar dit forum o.a. voor bedoeld is: informatie uitwisseling.

Mattie

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #970 Gepost op: 19 juli 2011 - 21:33:39
Nij Nils Kalf zo'n 125 euro voor complete verzoling, incl. zwaluwstaart hak en embouts.
Dit is met Rendenbach zool, wat ik zover meerdere malen heb laten doen. Maar het kan ook met goedkopere zool, die prijs weet ik niet.

Losse embouts onder de 20 euro voor een paar schoenen, tenzij de schoenen een erg scherpe punt hebben. Dan rond de 25 euro.

Bedankt Don en Rod zal de schoenen opsturen wanneer Nils terug is van vakantie voor embouts. Wat is de toegevoegde waarde van een Renbach zool ten opzichte van de andere opties? En de toegevoegde waarde van zwaluwstaarten?
Laatst bewerkt op: 19 juli 2011 - 21:35:20 door Mattie

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #971 Gepost op: 19 juli 2011 - 21:44:12
Lijkt me dat het juist gaat over iets waar dit forum o.a. voor bedoeld is: informatie uitwisseling.

En dit vind ik zelfs nog wel interessant. Als ik het goed begrijp restaureert hij dus de neus om die vervolgens weer weg te slijpen om er dan een stuk metaal onder te schroeven?
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Charlie

• Gast
Reactie #972 Gepost op: 19 juli 2011 - 23:06:16
En dit vind ik zelfs nog wel interessant. Als ik het goed begrijp restaureert hij dus de neus om die vervolgens weer weg te slijpen om er dan een stuk metaal onder te schroeven?

Ja, het moet geheel vlak zijn om de embouts eronder te plaatsen. Zonder de teenstukken zou de zoolneus van Clay's schoenen niet vlak zijn en kan dus ook niet goed worden bepaald hoe de embouts moeten worden geplaatst en kan het zelfs zo zijn dat aan een kant de embout dieper wordt geplaatst dan aan de andere kant.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #973 Gepost op: 20 juli 2011 - 16:11:25
Nils Kalf is gesloten tot 27 juli. Stond net voor een dichte deur :-(
The man with style, is the man who can smile

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #974 Gepost op: 26 juli 2011 - 15:35:40
Voor zover het hier nog niet bekend was: Bert Hartemink, tot voor kort werkzaam bij Nils Kalf aan de Heiligeweg in Amsterdam, is voor zichzelf begonnen en heeft sinds april een eigen zaak op de Utrechtsestraat (tussen Keizersgracht en Prinsengracht).

Bert kan evenals Nils het zogenaamde langzoolwerk leveren, met Rendenbach leer, embouts, zwaluwstaarthak etc. Prijs is vergelijkbaar met die van Nils (momenteel rond de 110 - 120 euro). Daarnaast doet Bert desgewenst ook plak- en halve zolen. Hij verkoopt eveneens de producten van Saphir Médaille d'Or.