Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729147 keer gelezen)

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #915 Gepost op: 08 juli 2011 - 20:29:44
Naar welke schoenmaker ga jij tegenwoordig, Ramone? Ik heb geen zin om alles op te sturen naar Nils Kalf, maar weet zo snel niemand anders.

Tsja, niet meer naar Hermsen iig. Ik heb een min of meer vaste schoenmaker in Brielle zitten, gewoon omdat ik daar vaak kom. Het is een vriendelijke en kundige man, maar geen Nils Kalf. Ik zou mijn goodyear Santoni's bijvoorbeeld niet door hem laten verzolen, maar met zoiets als dit vertrouw ik hem wel.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #916 Gepost op: 08 juli 2011 - 20:42:27
Juist het gebrek aan kwaliteit bij Santoni zorgt ervoor dat ik mijzelf daar nooit aan zal wagen. Maar zelf zou ik gewoon even wachten tot het noodzakelijk is om ze te verzolen. Wanneer de tijd daar is breng ze naar Nils Kalf.

Kuttrol.

Ik zal happen. Ik heb negen paar Santoni's en vier paar C&J's. Mag jij raden welke het eerste verzoold gaan worden. Voor de duidelijkheid, alles is ongeveer even vaak gedragen.

Charlie

• Gast
Reactie #917 Gepost op: 08 juli 2011 - 20:50:29
Haha, ik moet lachen om het feit dat sommigen zo lekker gepikeerd raken van mijn berichten.

Love it.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #918 Gepost op: 08 juli 2011 - 20:53:16
Nare vent.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #919 Gepost op: 08 juli 2011 - 20:56:02
Haha, ik moet lachen om het feit dat sommigen zo lekker gepikeerd raken van mijn berichten.

Love it.

Nogmaals de vraag, hoeveel Santoni-eigenaren moeten je overtuigen dat je een lulverhaal vertelt voordat je die aannames van je de prullenbak in gooit?

Of ben je echt niet meer dan een troll?

"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #920 Gepost op: 08 juli 2011 - 20:57:28
...maar de zool die eronder zit is echter flinterdun! Heeft iemand tips? Misschien binnenkort een plakje rubber eronder, of gewoon wachten tot hij 'op' is? Durf er nauwelijks mee op straat, het lijkt wel een pantoffelzooltje.
Ik heb vrijwel een soortgelijke zool (qua dikte) onder één Santoni-paar (wel RP gemaakt). Die gaan toch alweer enkele jaren mee (bij regelmatig dragen), dus de slijtage zou best mee kunnen vallen. Het is echter wel het eerste Santoni-paar van mij dat verzoold moet gaan worden.

Laatst bewerkt op: 08 juli 2011 - 21:02:37 door Fedor

Charlie

• Gast
Reactie #921 Gepost op: 08 juli 2011 - 21:10:18
Nogmaals de vraag, hoeveel Santoni-eigenaren moeten je overtuigen dat je een lulverhaal vertelt voordat je die aannames van je de prullenbak in gooit?

Santoni kwaliteit? Wat een slap gelul. Dunne zooltjes, kwalitatief slecht leer, schoenen die nooit een leven meegaan. Dat is mijn definitie van slechte kwaliteit. Kom bij mij alsjeblieft niet aan met zo'n gratuite bewering als: 'dit zijn gewoon goede schoenen' want dit is gewoon simpelweg niet waar. Investeer in een paar echte kwaliteitsschoenen en niet in dit soort tweedehandse mode-troep.

Noem me een trol, wat je wilt. Maar weet dat het staat mij vrij om berichten te plaatsen die ik wens te plaatsen. Dat hier bepaalde lieden snel op de teentjes zijn getrapt kan me geen donder interesseren. Lees mijn berichten maar niet, ik zal er niet minder om posten.

Aju.

Mediaman

• Gast
Reactie #922 Gepost op: 08 juli 2011 - 21:11:40
Wanneer zijn de schoolvakanties weer afgelopen?

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #923 Gepost op: 08 juli 2011 - 21:14:10

Love it.

Is dit gedrag in jouw ogen ook 'the hallmark of a gentleman'?

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #924 Gepost op: 08 juli 2011 - 21:16:47
Voor iemand die nul ervaring heeft doe je verdraait veel aannames. Is een beetje hetzelfde als jij nu zou verkondigen dat je sex niet lekker vind.

Er zijn hier legio SF-ers die meer dan tevreden zijn met de levensduur en kwaliteit van Santoni. SF-ers die een hoop meer ervaring hebben met verschillende merken schoenen dan een omhoog gevallen jochie met een grote bek en een paartje CJ's. Jouw definities zijn niet zo interessant want nergens op gebaseerd.

Je plaatst maar wat je wil, je wordt ondertussen alleen door vrijwel niemand nog serieus genomen, en die groep zal alleen maar groter worden. Als je daar je lol vandaan haalt, ga vooral je gang.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #925 Gepost op: 08 juli 2011 - 21:17:47
Santoni kwaliteit? Wat een slap gelul. Dunne zooltjes, kwalitatief slecht leer, schoenen die nooit een leven meegaan. Dat is mijn definitie van slechte kwaliteit. Kom bij mij alsjeblieft niet aan met zo'n gratuite bewering als: 'dit zijn gewoon goede schoenen' want dit is gewoon simpelweg niet waar. Investeer in een paar echte kwaliteitsschoenen en niet in dit soort tweedehandse mode-troep.

Hoeveel Santoni's heb jij Charlie? Hoeveel heb je er in je handen gehad? Of vond je ze gewoon erg duur en koop je liever C&J Benchgrades voor de helft van de prijs? Niks mis mee, maar dan is je citaat natuurlijk gelul.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #926 Gepost op: 08 juli 2011 - 21:22:38
Ik heb vrijwel een soortgelijke zool (qua dikte) onder één Santoni-paar (wel RP gemaakt). Die gaan toch alweer enkele jaren mee (bij regelmatig dragen), dus de slijtage zou best mee kunnen vallen. Het is echter wel het eerste Santoni-paar van mij dat verzoold moet gaan worden.

Wat bedoel je met 'RP-gemaakt'?

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #927 Gepost op: 08 juli 2011 - 21:31:54
Santoni is gewoon prima. Draag ze al zo'n 15 jaar jaar en heb nog nooit een paar hoeven te verzolen. Mijn Engelse schoenen aan de andere kant zijn gemiddeld al drie keer terug gegaan naar fabrikant, terwijl ze veel minder gedragen zijn. Charlie weet zoals gewoonlijk weer eens niet waar hij het over heeft.

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #928 Gepost op: 08 juli 2011 - 21:38:20
Charlie veroorzaakt wel weer deining zeg, negeer die gast als je hem niet serieus neemt. Lukt dat niet, ga dan door in het café. En all y'all better get on topic.

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #929 Gepost op: 09 juli 2011 - 01:27:57
Santoni is gewoon prima. Draag ze al zo'n 15 jaar jaar en heb nog nooit een paar hoeven te verzolen. Mijn Engelse schoenen aan de andere kant zijn gemiddeld al drie keer terug gegaan naar fabrikant, terwijl ze veel minder gedragen zijn. 

Is dit in jouw opinie ook representatief voor de huidige Santoni, marcos? Er gaan namelijk verhalen in de rondte dat de huidige Santoni schoenen qua kwaliteit minder zijn dan een jaar of tien geleden. En als dat zo het geval is dan is het leuk dat de schoenen die 15 jaar geleden gemaakt zijn nu nog steeds meegaan, maar dat wil niet zeggen dat de schoenen die ik nu koop het over 15 jaar ook nog steeds doen.
Wat ik voornamelijk bedoel: de santoni's die je hebt, zijn die allemaal zo oud of heb je ook (relatief) recente aankopen? En zo ja, hoe verhouden die zich tot elkaar?

(Ik heb mijn (tot nu toe enige paar) Santoni's nu een half jaar en ben er zeer content mee; maar over duurzaamheid kan ik dus niets zeggen ;-))

Excuus als deze vergelijking (recent) al een keer gemaakt is, dan is mij die ontgaan