Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729146 keer gelezen)

Mediaman

• Gast
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #930 Gepost op: 09 juli 2011 - 08:59:42
Er gaan namelijk verhalen in de rondte dat de huidige Santoni schoenen qua kwaliteit minder zijn dan een jaar of tien geleden.

Van waar komen die verhalen dan? Van hier?

guest45

• Gast
Reactie #931 Gepost op: 09 juli 2011 - 10:00:38
Is dit niet reeds besproken?
Santoni vind ik kwalitatief niet meer zo goed als enkele jaren geleden; modellen die na 6 jaar nog steeds in de collectie zitten hebben nu een mindere afwerking (bijv. stiksel bij de hiel) tov hun eerder geproduceerde soortgenoten. Dit was overigens wel te verwachten voor een merk dat in enkele jaren zo gegroeid is. Over het algemeen zijn het toch nog prima schoenen die wel een jaartje of 5 mee moeten kunnen. Santoni koop je, mijns inziens, voornamelijk voor het design en de patina en niet in de eerste plaats voor de kwaliteit. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor Berluti. Het zijn 'spannendere' maar minder degelijke schoenen dan hun engelse tegenhangers. Ieder zijn voorkeur.

Mediaman

• Gast
Reactie #932 Gepost op: 09 juli 2011 - 10:07:29
Als het hier 'besproken' is beschouw ik het niet als betrouwbare informatie, eerder speculatie.

guest45

• Gast
Reactie #933 Gepost op: 09 juli 2011 - 10:22:05
En wanneer is het dan geen speculatie? Als we alle schoenen aan ISO tests gaan onderwerpen?

Mediaman

• Gast
Reactie #934 Gepost op: 09 juli 2011 - 10:33:06
En wanneer is het dan geen speculatie? Als we alle schoenen aan ISO tests gaan onderwerpen?

Wat is het bewijs dan buiten de speculaties op dit forum?

De redenatie dat alles wat zo gegroeid is in enkele jaren moet minder afgewerkt zijn dan zijn voorgangers is zo krom als een hoepel.

guest45

• Gast
Reactie #935 Gepost op: 09 juli 2011 - 10:37:29
Ik zie het verschil wel tussen een dubbele stiknaad en een enkele  ;-)

Mediaman

• Gast
Reactie #936 Gepost op: 09 juli 2011 - 10:40:52
Ik zie het verschil wel tussen een dubbele stiknaad en een enkele  ;-)

Laat maar zien dmv een fotovergelijking.

guest45

• Gast
Reactie #937 Gepost op: 09 juli 2011 - 10:53:12
De schoenen die ik onlangs in een winkel zag hadden een stiksel op de hiel als hieronder.

Terwijl mijn oudere versie van hetzelfde model een stiksel heeft als deze CJ Handgrade.

Het is maar een klein verschil en ik beweer zeker ook niet dat Santoni drastisch in kwaliteit achteruit gegaan is. Ze hebben het zich alleen her en der net wat makkelijker gemaakt.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #938 Gepost op: 09 juli 2011 - 10:55:50
Is dat mijn schoen?

guest45

• Gast
Reactie #939 Gepost op: 09 juli 2011 - 10:57:13
ja  :)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #940 Gepost op: 09 juli 2011 - 10:57:47
Mooi.

Mediaman

• Gast
Reactie #941 Gepost op: 09 juli 2011 - 11:15:36
Het is maar een klein verschil en ik beweer zeker ook niet dat Santoni drastisch in kwaliteit achteruit gegaan is. Ze hebben het zich alleen her en der net wat makkelijker gemaakt.

Met die nuancering kan ik goed leven, want het tweede is wel de teneur en daar verzet ik me tegen.

Grote waardering voor de moeite die je doet om je punt te onderbouwen en jij draagt de schoenen tenminste ook zelf.

Dank.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #942 Gepost op: 09 juli 2011 - 11:17:47
Vraagje voor de experts hier:

http://www.assem.nl/schoenen/herenschoenen/instapschoenen/santoni/grijs/7553/3510.10.11/

Vandaag heb ik deze clownsschoenen in de sale bij V/d Assem opgepikt. Leuk voor de zomer natuurlijk, maar de zool die eronder zit is echter flinterdun! Heeft iemand tips? Misschien binnenkort een plakje rubber eronder, of gewoon wachten tot hij 'op' is? Durf er nauwelijks mee op straat, het lijkt wel een pantoffelzooltje.

Ik heb ooit eens een rubbertje onder Santoni's met een soortgelijke constructie laten plaatsen. Moet zeggen dat de schoen er esthetisch op heeft moeten inboeten. Onverwoestbaar, dat wel, maar een beetje uit het lood. De dikte van de zool is, denk ik, prima in verhouding met de puntigheid van de neus; ga je hier aan morrelen dan klopt de schoen niet meer. De schoenen hieronder zijn al enkele jaren oud (een van de eerste 'spitsere' series), en met zo'n zooltje eronder is het 'm net niet. Voel je 'm?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #943 Gepost op: 09 juli 2011 - 11:27:34
Charlie veroorzaakt wel weer deining zeg, negeer die gast als je hem niet serieus neemt. Lukt dat niet, ga dan door in het café. En all y'all better get on topic.

Zou je hém juist niet moeten aanspreken op dat getroll als de 'deining' je stoort?

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #944 Gepost op: 09 juli 2011 - 12:04:09
Is dit in jouw opinie ook representatief voor de huidige Santoni, marcos? Er gaan namelijk verhalen in de rondte dat de huidige Santoni schoenen qua kwaliteit minder zijn dan een jaar of tien geleden. En als dat zo het geval is dan is het leuk dat de schoenen die 15 jaar geleden gemaakt zijn nu nog steeds meegaan, maar dat wil niet zeggen dat de schoenen die ik nu koop het over 15 jaar ook nog steeds doen.
Wat ik voornamelijk bedoel: de santoni's die je hebt, zijn die allemaal zo oud of heb je ook (relatief) recente aankopen? En zo ja, hoe verhouden die zich tot elkaar?

(Ik heb mijn (tot nu toe enige paar) Santoni's nu een half jaar en ben er zeer content mee; maar over duurzaamheid kan ik dus niets zeggen ;-))

Excuus als deze vergelijking (recent) al een keer gemaakt is, dan is mij die ontgaan

De afgelopen 15 jaar tot een jaar geleden heb ik elk jaar wel verschillende paren gekocht. Ik zie dat de zool bij de oudere exemplaren anders was, maar qua duurzaamheid zie ik geen achteruitgang. Ik moet wel zeggen dat ik nooit Santoni's met van die hele dunne zooltjes heb gekocht.

De stiksels aan de achterkant zijn bij mijn oude schoenen trouwens precies hetzelfde als bij mijn nieuwe.