Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729129 keer gelezen)

Fedor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #975 Gepost op: 26 juli 2011 - 15:37:53
Leuk zo'n nieuwe goede schoenmaker, maar waarom weer in Amsterdam... het wordt tijd dat andere steden ook een top-schoenmaker krijgen.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #976 Gepost op: 19 augustus 2011 - 18:18:03
Leuk zo'n nieuwe goede schoenmaker, maar waarom weer in Amsterdam... het wordt tijd dat andere steden ook een top-schoenmaker krijgen.

Inderdaad. Hoewel het opsturen van een paar schoenen mij tot nu toe prima bevalt. Wel minder geschikt voor informatie inwinnen en dergelijke.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #977 Gepost op: 19 augustus 2011 - 19:29:09
Ik moet mijn Alfred Sargent's eigenlijk opsturen. Ik heb nog steeds niet echt een geschikte doos.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #978 Gepost op: 19 augustus 2011 - 20:15:15
Ik moet mijn Alfred Sargent's eigenlijk opsturen. Ik heb nog steeds niet echt een geschikte doos.

Bij een schoenenzaak vragen om een lege doos?

Of misschien kan je wel een MTM doos krijgen? De "Waar vind ik ... ? - topic" maar proberen.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #979 Gepost op: 19 augustus 2011 - 21:23:24
Elk beetje serieus postkantoor heeft speciale dozen voor verzending.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #980 Gepost op: 19 augustus 2011 - 22:03:41

De originele schoenendoos dicht tapen?
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #981 Gepost op: 19 augustus 2011 - 22:30:22
Elk beetje serieus postkantoor heeft speciale dozen voor verzending.

Ik zal inderdaad eens kijken bij ons postkantoor of zij een mooie doos hebben voor de schoenen. Vullen jullie de doos nog op met papier, piepschuim of iets anders?

Voel ik me niet vertrouwd bij. Ten eerste omdat ik denk dat de schoenen op die manier sneller gestolen zouden worden en ten tweede omdat ik denk dat Nils de doos dan niet meer kan gebruiken voor retour.

Hoe betalen jullie Nils eigenlijk als je de schoenen opstuurt? Krijg je ze retour met een rekening?

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #982 Gepost op: 19 augustus 2011 - 22:48:01
Ik zal inderdaad eens kijken bij ons postkantoor of zij een mooie doos hebben voor de schoenen. Vullen jullie de doos nog op met papier, piepschuim of iets anders?

Voel ik me niet vertrouwd bij. Ten eerste omdat ik denk dat de schoenen op die manier sneller gestolen zouden worden en ten tweede omdat ik denk dat Nils de doos dan niet meer kan gebruiken voor retour.

Hoe betalen jullie Nils eigenlijk als je de schoenen opstuurt? Krijg je ze retour met een rekening?
Dat wordt wat. Er wordt met reparatie begonnen nį vooruitbetaling van het volledige bedrag. Overigens gebruik ik ook een non-discripte kartonnen doos. Met wat oude kranten als vulling. Als je er dan toch expliciet om vraagt... :)

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #983 Gepost op: 19 augustus 2011 - 23:00:55
Kon het me al niet voorstellen dat een schoenmaker voor betaling aan het werk ging. Helder Don, bedankt!

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #984 Gepost op: 19 augustus 2011 - 23:35:43

Ik stuur de schoenen altijd in een oude schoenendoos. Gaat prima en die krijg ik ook weer dichtgemaakt terug.

Wat betreft de betaling: na opgave van een prijs geef je een "go", betaal je het volledige bedrag en gaat de schoenmaker vervolgens aan de slag.

Charlie

• Gast
Reactie #985 Gepost op: 20 augustus 2011 - 00:05:52
Vullen jullie de doos nog op met papier, piepschuim of iets anders?

Nee, gewoon schoenzakken.

Gewoon wat inpakpapier om te schoenendoos heen en dichtplakken met duct tape.

Stuur ze altijd eerst op, vervolgens beoordeeld hij ze en stuurt hij een offerte op. Ik betaal altijd gewoon via internetbankieren.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #986 Gepost op: 20 augustus 2011 - 12:27:18
Moeten je AS nu al verzoold worden?
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #987 Gepost op: 20 augustus 2011 - 17:45:41
Moeten je AS nu al verzoold worden?

Ik heb mijn licht-bruine paar nu ruim een jaar. De zool hoeft nog niet vervangen te worden, maar het stukje zool onder de neus van de schoen is wel echt aan vervanging toe.

Bedankt heren. Ik stuur wellicht in de loop van de week een pakketje naar Nils.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #988 Gepost op: 31 augustus 2011 - 00:47:09
Bedankt Don en Rod zal de schoenen opsturen wanneer Nils terug is van vakantie voor embouts. Wat is de toegevoegde waarde van een Renbach zool ten opzichte van de andere opties? En de toegevoegde waarde van zwaluwstaarten?

Ik heb simpelweg gevraagd naar de meest duurzame manier van verzolen en het is een Rendenbach-onderwerk geworden met steeltips. Kalf zit sinds 1987 in het vak, Rendenbach sinds 1871. Volgens mij kan ik er dan - als geļnteresseerde leek - wel op vertrouwen dat het goed komt.

Ik meen te weten dat de zwaluwstaart-verbinding afkomstig is uit de meubelmakerij. Behalve dat ik het gewoon mooi vind, helpt het ervoor te zorgen dat het rubberen deel op zijn plaats blijft zitten. Dat rubberen deel is essentieel, anders zou de hak veel te snel slijten. Dat heb ik ervaren toen ik dat stuk rubber kwijtraakte van een paar schoenen dat nu ter reparatie is. Nu moet de hak opnieuw worden opgebouwd.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanitą - modern tailors
Reactie #989 Gepost op: 31 augustus 2011 - 01:03:24
Daarnaast zorgt het rubber ook voor de nodige antislip. Zonder dat ga je behoorlijk snel op je plaat, zeker als het nat is buiten.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanitą - modern tailors