Ja, kunt het inderdaad weer laten verzolen. Alleen een complete verzoling zal langer meegaan dan deze halve verzoling. Persoonlijk vind ik het ook erg respectloos van een schoenmaker om überhaupt halve verzolingen aan te bieden. Ik vind dat de termen onkunde en laksheid in dat geval niet misplaatst zijn. Een echter schoenmaker laat naar mijn idee zijn klant nooit met een halve verzoling de deur uit gaan, tenzij de klant hier uitdrukkelijk zelf om verzoekt. Zelfs dan zou de schoenmaker een complete verzoling met enige klem moeten aanraden.
Seriously, you should get out more. Misschien iets voor het andere draadje, maar ik erger me steeds meer aan de pretenties die elke keer uit jouw posts blijken.
M.bt. de verzoling, ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit zoveel verschil heb gemerkt tussen hele en halve verzoling (afgezien van het gepruts van Hermsen) qua duurzaamheid. Een hele is absoluut mooier, zonder twijfel. Ik had overigens aan de schoenmaker een complete verzoling gevraagd, dus had op een gehele verzoling gerekend. Maar ja, toen hij me zei dat dat 47 euro ging kosten had er bij mij een belletje moeten rinkelen.
Nils Kalf is overigens bijna 3 keer zo duur in mijn geval, aangezien ik daarvoor naar A'dam moet of ze moet opsturen. Als deze zolen een beetje behoorlijke tijd meegaan dan ben ik tevreden. Er zit in ieder geval fatsoenlijk leer onder.