Auteur Topic: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?  (729102 keer gelezen)

Charlie

• Gast
Re: [Schoenen - Verzolen] Waar? Hoe duur? Wat?
Reactie #645 Gepost op: 09 december 2010 - 13:16:44
Vergeleken met de vorige verzoling is het een verbetering, maar in alle eerlijkheid moet ik je toch zeggen dat ik het erg jammer vind. Dit soort zolen verpesten namelijk de schoenen op de lange termijn. Ik denk dat je beter een paar tientjes meer had kunnen uitgeven bij Nils Kalf voor een complete verzoling.

Sorry.

Edit: spelling.

Charlie

• Gast
Reactie #646 Gepost op: 09 december 2010 - 13:17:51
Want?

Omdat die dingen op den duur loslaten.

MacBert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #647 Gepost op: 09 december 2010 - 13:21:53
Ik denk dat verpesten een groot woord is. Spijkertjes en zwaluwstaart zijn natuurlijk mooi, maar dit ziet er naar mijn mening keurig uit.
Over dat loslaten, dan kun je het toch weer laten verzolen?

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #648 Gepost op: 09 december 2010 - 13:42:19
Stikken is niet zo netjes he? Maar goed voor 47 euro.

Charlie

• Gast
Reactie #649 Gepost op: 09 december 2010 - 14:03:57
Over dat loslaten, dan kun je het toch weer laten verzolen?

Ja, kunt het inderdaad weer laten verzolen. Alleen een complete verzoling zal langer meegaan dan deze halve verzoling. Persoonlijk vind ik het ook erg respectloos van een schoenmaker om überhaupt halve verzolingen aan te bieden. Ik vind dat de termen onkunde en laksheid in dat geval niet misplaatst zijn. Een echter schoenmaker laat naar mijn idee zijn klant nooit met een halve verzoling de deur uit gaan, tenzij de klant hier uitdrukkelijk zelf om verzoekt. Zelfs dan zou de schoenmaker een complete verzoling met enige klem moeten aanraden.

Je poetst immers toch ook zowel de gehele rechter- als de linkerschoen, nietwaar?  :?

DL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #650 Gepost op: 09 december 2010 - 14:04:02
Hij heeft toch hopelijk wel beide schoenen gedaan he Macbert?

Charlie, laat je niet zo gaan jo. Als hij een halve verzoling wilt omdat hij een hele te duur vindt is dat toch zijn goed recht?

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #651 Gepost op: 09 december 2010 - 14:12:08
Is het een blake? Ik zelf zou dit soort dingen toch in zijn geheel laten verzolen, ten eerste vind ik het mooier, ten tweede vind ik halve verzolingen altijd een te gemakkelijke oplossing alsof de schoenmaker niet bekwaam genoeg is.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #652 Gepost op: 09 december 2010 - 14:57:26
Ja, kunt het inderdaad weer laten verzolen. Alleen een complete verzoling zal langer meegaan dan deze halve verzoling. Persoonlijk vind ik het ook erg respectloos van een schoenmaker om überhaupt halve verzolingen aan te bieden. Ik vind dat de termen onkunde en laksheid in dat geval niet misplaatst zijn. Een echter schoenmaker laat naar mijn idee zijn klant nooit met een halve verzoling de deur uit gaan, tenzij de klant hier uitdrukkelijk zelf om verzoekt. Zelfs dan zou de schoenmaker een complete verzoling met enige klem moeten aanraden.

Seriously, you should get out more. Misschien iets voor het andere draadje, maar ik erger me steeds meer aan de pretenties die elke keer uit jouw posts blijken.

M.bt. de verzoling, ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit zoveel verschil heb gemerkt tussen hele en halve verzoling (afgezien van het gepruts van Hermsen) qua duurzaamheid. Een hele is absoluut mooier, zonder twijfel. Ik had overigens aan de schoenmaker een complete verzoling gevraagd, dus had op een gehele verzoling gerekend. Maar ja, toen hij me zei dat dat 47 euro ging kosten had er bij mij een belletje moeten rinkelen.

Nils Kalf is overigens bijna 3 keer zo duur in mijn geval, aangezien ik daarvoor naar A'dam moet of ze moet opsturen. Als deze zolen een beetje behoorlijke tijd meegaan dan ben ik tevreden. Er zit in ieder geval fatsoenlijk leer onder.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #653 Gepost op: 09 december 2010 - 15:01:14

Je poetst immers toch ook zowel de gehele rechter- als de linkerschoen, nietwaar?  :?

Hoe vaak heb jij je 14(?) paar schoenen laten verzolen? En om de hoeveel jaar?
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #654 Gepost op: 09 december 2010 - 15:12:25
Gelukkig heb ik zoveel schoenen dat ik eigenlijk nog niet echt aan verzolen hoef te doen. :mrgreen:
Een complete verzoling zou overigens voor mij de voorkeur genieten boven een deel herstel.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #655 Gepost op: 09 december 2010 - 15:18:20
Echt Charlie, je praat weer poep. Je hebt je leven nog niet veel anders in je handen gehad dan een muis, een balpen en je eigen plassertje, maar weet sans gêne te melden dat het plaatsen van een halve zool onkundig en laks is. Ik blijf me over je verbazen.

Mr.Barry

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #656 Gepost op: 09 december 2010 - 15:29:57
Echt Charlie, je praat weer poep. Je hebt je leven nog niet veel anders in je handen gehad dan een muis, een balpen en je eigen plassertje, maar weet sans gêne te melden dat het plaatsen van een halve zool onkundig en laks is. Ik blijf me over je verbazen.

Hé Fuoco, dergelijke wetenswaardigheden behoren tot de algemene kennis van iemand uit betere kringen. Dat je uberhaupt zo'n toon tegen hem durft aan te slaan...

Hé psst Charlie, ongetwijfeld tegen dovemansoren maar toch een poging: Misschien wordt het tijd om wat minder met dedain te spreken terend op je superieure kennis opgedaan uit boekjes. Anders gezegd: ga es neuken!

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #657 Gepost op: 09 december 2010 - 15:33:19
Hé Fuoco, dergelijke wetenswaardigheden behoren tot de algemene kennis van iemand uit betere kringen. Dat je uberhaupt zo'n toon tegen hem durft aan te slaan...

Stom van me. Als ik morgen niet meer post dan ben ik waarschijnlijk door de SIS van mijn bed gelicht. ](*,)

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #658 Gepost op: 09 december 2010 - 15:44:31

Hé psst Charlie, ongetwijfeld tegen dovemansoren maar toch een poging: Misschien wordt het tijd om wat minder met dedain te spreken terend op je superieure kennis opgedaan uit boekjes. Anders gezegd: ga es neuken!

Chapeau hahahaha!
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Charlie

• Gast
Reactie #659 Gepost op: 09 december 2010 - 16:12:14
Toch niet om het een of ander, maar het staat Floriss vrij om een mening te vragen en het staat mij vrij om een antwoord te geven dat ik wens te geven. Dat dit antwoord niet strookt met wat Floriss in gedachte had, dat is jammer te noemen. Jullie weten nu onderhand wel hoe ik op het forum ben en verder heb ik niet echt veel behoefte om deze discussie in dit topic voort te zetten.