Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811412 keer gelezen)

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones - Deel III
Reactie #915 Gepost op: 05 december 2007 - 14:31:47
Citaat van: "Bontius"

Precies. Wat voor een gebakken lucht heffingen ze allemaal weten te verzinnen tegenwoordig is moeilijk meer te bevatten.

Ik dacht ooit een leuk Corneliani pak gescoord te hebben voor 450 euro. Het heeft me uiteindelijk meer dan 150 euro aan BTW, invoersrechten en inklaringskosten gekost!

Overigens, die inklarinskosten worden m.b.v. een belachelijke formule berekend:

Inklaringskosten = I(x), parameter x is de waarde van het pakket.

Idioot of niet?!

Citaat van: "Clay"

Dat is wel vreemd..

"zou ik die eens mogen passen?"
"nee, kom daar maar een andere keer voor terug"
"o..k..?"

Ja, ik voelde me er niet prettig bij.

Maar goed, even on topic blijven :D.
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #916 Gepost op: 05 december 2007 - 14:43:44
Terecht dat Eduard daar bedenkingen bij heeft bij 'nieuwe klanten', getuigende wat er hier allemaal wordt besproken.
This, madame, is Versailles.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #917 Gepost op: 05 december 2007 - 14:45:46
Citaat van: "Rogier"
Terecht dat Eduard daar bedenkingen bij heeft bij 'nieuwe klanten', getuigende wat er hier allemaal wordt besproken.

Ik was er al een aantal keren geweest. Maar goed, ik snap zijn kant ook wel.

Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #918 Gepost op: 05 december 2007 - 15:33:59
Citaat van: "foto010101"
Citaat van: "Niels"

En ja, elk model zul je weer apart moeten passen aangezien elk model (ook bij dezelfde leest, leert de praktijk) weer een halve maat meer of minder kan opleveren.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat een ander model op dezelfde leest anders aan de voet zit. Hoe verklaar je dit dan?

En nee, ik heb er geen problemen mee om in de winkel te passen, waar ik mijn andere schoenen, riemen, spanners, schoenlepel, etc etc wél heb gekocht.

Ik heb er zelf ook niet zo veel moeite mee als ik in het verleden al schoenen en accesoires heb gekocht in de winkel. Echter, toen ik bij SirMax een C&J ging kopen en tevens een andere schoen wilde proberen was hij wel erg huiverig.  Voor die andere schoen moest ik maar een keer terugkomen...

Hoe ik dat verklaar? door dit te hebben ervaren bij het passen. Doel dan wel op het verschil tussen een monk en een oxford  :wink:  Maar zoals ik al aangaf, het scheelt hooguit een halve maat. En daarnaast heb ik ook nog eens 2 verschillende voeten...

Verder heb je gelijk, een 348 is en blijft een 348. Dus over het algemeen zou elke C&J, los van het model, je moeten passen wanneer je eenmaal een 348 hebt gekocht.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #919 Gepost op: 05 december 2007 - 15:39:54
Ik heb er zelf ook niet zo veel moeite mee als ik in het verleden al schoenen en accesoires heb gekocht in de winkel. Echter, toen ik bij SirMax een C&J ging kopen en tevens een andere schoen wilde proberen was hij wel erg huiverig.  Voor die andere schoen moest ik maar een keer terugkomen...

Ff voor de duidelijkheid Foto, je hád dus daadwerkelijk al een paar gekocht en hij wilde je niet een ander paar laten passen? :?

Was het al sluitingstijd geweest ofzo? :P

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #920 Gepost op: 05 december 2007 - 15:43:07
Citaat van: "Mikey Fuoco"

Ff voor de duidelijkheid Foto, je hád dus daadwerkelijk al een paar gekocht en hij wilde je niet een ander paar laten passen? :?

Ja ik had er net een C&J gekocht, maar wilde heel graag ook nog even de Weymouth proberen. Het was op een donderdag, ergens rond 12 uur 's middags.

Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #921 Gepost op: 05 december 2007 - 15:43:46

Echter, toen ik bij SirMax een C&J ging kopen en tevens een andere schoen wilde proberen was hij wel erg huiverig.  Voor die andere schoen moest ik maar een keer terugkomen...

Dat is wel vreemd..

:) "zou ik die eens mogen passen?"
=; "nee, kom daar maar een andere keer voor terug"
:( "o..k..?"  

Passen en elders kopen heb ik wel gedaan, maar dat was uit pure budgettaire overwegingen. Als ik in zo'n zaak goed behandeld wordt kom ik daar later zeker terug (wanneer geld een kleinere factor is). Heb toen overigens wel een paar schoenspanners gekocht voor de moeite, zodat ik niet met een schuldgevoel de winkel verlaat :wink:.

Bij S&S wordt je zo iig niet behandeld. Ben er dus afgelopen vrijdag nog geweest, en wordt er altijd op de juiste manier welkom geheten en met alle egars behandeld.

Passen is nooit een probleem. Ook al zijn het 4 verschillende modellen.

Afzet zal neem ik aan groot genoeg zijn om er niet wakker van te liggen dat er enkele studenten geen paar schoenen kopen, maar alleen een riem of spanners...

Ze vinden het volgens mij juist mooi dat we daar een half uur met hun een discussie voeren over de juiste maakwijze van een Edward Green, of de kleurvoering van de nieuwe collectie C&J's.

Kijk en mocht ik nou een keer een MTO C&J willen, dan loop ik uiteraard bij S&S naar binnen! :wink:

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #922 Gepost op: 05 december 2007 - 15:44:10

En ja, elk model zul je weer apart moeten passen aangezien elk model (ook bij dezelfde leest, leert de praktijk) weer een halve maat meer of minder kan opleveren.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat een ander model op dezelfde leest anders aan de voet zit. Hoe verklaar je dit dan?

En nee, ik heb er geen problemen mee om in de winkel te passen, waar ik mijn andere schoenen, riemen, spanners, schoenlepel, etc etc wél heb gekocht.

Hoe ik dat verklaar? door dit te hebben ervaren bij het passen. Doel dan wel op het verschil tussen een monk en een oxford  :wink:  Maar zoals ik al aangaf, het scheelt hooguit een halve maat. En daarnaast heb ik ook nog eens 2 verschillende voeten...

Verder heb je gelijk, een 348 is en blijft een 348. Dus over het algemeen zou elke C&J, los van het model, je moeten passen wanneer je eenmaal een 348 hebt gekocht.

Nou dat je het zegt, ik kan me goed voorstellen dat een monk wat anders kan zitten dan een oxford. Thanks voor de tip.

Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #923 Gepost op: 05 december 2007 - 15:47:33
Citaat van: "Mikey Fuoco"

Ja ik had er net een C&J gekocht, maar wilde heel graag ook nog even de Weymouth proberen. Het was op een donderdag, ergens rond 12 uur 's middags.

Slechte 'zaak'!

Heb mijn Santoni 6144 toch alweer 1,5 jaar geleden gekocht bij S&S, en nu nog wordt er gevraagd of ik er nog tevreden over ben.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #924 Gepost op: 05 december 2007 - 15:48:04

Echter, toen ik bij SirMax een C&J ging kopen en tevens een andere schoen wilde proberen was hij wel erg huiverig.  Voor die andere schoen moest ik maar een keer terugkomen...

Dat is wel vreemd..

:) "zou ik die eens mogen passen?"
=; "nee, kom daar maar een andere keer voor terug"
:( "o..k..?"  

Passen en elders kopen heb ik wel gedaan, maar dat was uit pure budgettaire overwegingen. Als ik in zo'n zaak goed behandeld wordt kom ik daar later zeker terug (wanneer geld een kleinere factor is). Heb toen overigens wel een paar schoenspanners gekocht voor de moeite, zodat ik niet met een schuldgevoel de winkel verlaat :wink:.

Bij S&S wordt je zo iig niet behandeld. Ben er dus afgelopen vrijdag nog geweest, en wordt er altijd op de juiste manier welkom geheten en met alle egars behandeld.

Passen is nooit een probleem. Ook al zijn het 4 verschillende modellen.

Afzet zal neem ik aan groot genoeg zijn om er niet wakker van te liggen dat er enkele studenten geen paar schoenen kopen, maar alleen een riem of spanners...

Ze vinden het volgens mij juist mooi dat we daar een half uur met hun een discussie voeren over de juiste maakwijze van een Edward Green, of de kleurvoering van de nieuwe collectie C&J's.

Kijk en mocht ik nou een keer een MTO C&J willen, dan loop ik uiteraard bij S&S naar binnen! :wink:

Nou laat mij een week erna de Weymouth geprobeerd te hebben bij S&S haha. Ik werd net zo goed geholpen als bij SirMax door een wat oudere kerel met grijze krullen. Erg fijne zaak, lekker ruim van opzet en een flink aanbod.

Overigens, ik wil verder geen kwaad spreken over SirMax. Hij heeft mij altijd zeer deskundig geadviseerd. Iemand met hart voor zijn zaak. Dat neemt niet weg dat het iets anders had gekund natuurlijk...

Huey

• Gast
Reactie #925 Gepost op: 05 december 2007 - 17:06:59
het kan zijn dat die schoen voor een klant was he... Hij heeft mij wel eens schoenen laten zien die MTO zijn binnengekomen maar die mag je dan absoluut niet aantrekken. Kijken is met je oogjes en niet met je handjes (of voetjes in dit geval ;) )

Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #926 Gepost op: 05 december 2007 - 17:22:11
Citaat van: "Huey"
het kan zijn dat die schoen voor een klant was he... Hij heeft mij wel eens schoenen laten zien die MTO zijn binnengekomen maar die mag je dan absoluut niet aantrekken. Kijken is met je oogjes en niet met je handjes (of voetjes in dit geval ;) )

Kan dan toch gewoon netjes worden vermeld?!?! :?

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #927 Gepost op: 05 december 2007 - 20:33:27
Citaat van: "Sean Connery"

Plal is volgens AskAndyAboutClothes.com en Styleforum.net trouwens ook goed te vertrouwen, net als Pediwear. Je moet je maat natuurlijk wel al weten, maar verder is bestellen via internet zeker niet verkeerd!

Alleen, zoals ik al eerder opmerkte, als je iets bij Plal bestelt dan kan de douane lastig gaan doen. Onderschat dat niet, de koerier vraagt zo 100 euro extra.

Kan, maar hoeft niet. Om kort te gaan: ik heb kortgeleden de Westbourne (precies de schoen die S. Connery op het oog heeft) gekocht bij P.Lal.
270 euro van mijn cc afgeschreven en binnen 5 dagen bezorgd vanuit Maleisië.

De pasvorm van de leest en de maatvoering waren mij bekend dankzij Eduard van Sir Max, die mij mijn eerste paar schoenen op de 348 leest heeft verkocht. Mocht ik ooit vallen voor een andere leest (zit te denken aan handgrade op de 337) dan zal ik die absoluut weer bij Eduard kopen en dan leg ik met liefde 500e of meer neer voor zijn service en vakmanschap (um, en een paar schoenen dus). Alleen maar passen bij Sir Max en dan online een koopje scoren zou ik zelf niet doen, maar iedereen moet zelf weten wat hij doet natuurlijk.

DaanL

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #928 Gepost op: 05 december 2007 - 20:47:01

Toch helemaal niet netjes, getuigt van wantrouwen tegenover je klant. Lijkt mij ook zeer onverstandig, aangezien niet iedereen met dergelijke intenties een tweede paar wilt passen.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanitŕ - modern tailors
Reactie #929 Gepost op: 05 december 2007 - 21:25:22
Citaat van: "DaanL"

Toch helemaal niet netjes, getuigt van wantrouwen tegenover je klant. Lijkt mij ook zeer onverstandig, aangezien niet iedereen met dergelijke intenties een tweede paar wilt passen.

Dat is toch ook een beetje het ondernemersrisico vind ik. Voor hetzelfde geld verkoop je dat paar schoenen ook meteen. Nu weet je zeker dat je ze niet verkoopt.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanitŕ - modern tailors