Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811404 keer gelezen)

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones - Deel III
Reactie #975 Gepost op: 01 januari 2008 - 21:57:24
hebben ze daar überhaupt sale?

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #976 Gepost op: 01 januari 2008 - 21:58:47
Citaat van: "Bogart"
hebben ze daar überhaupt sale?

meen 1x over een sale gelezen te hebben hier op het forum, maar dat scheen heel uitzonderlijk te zijn.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #977 Gepost op: 01 januari 2008 - 22:04:34
Dacht ik al, heb het nog nooit meegemaakt.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #978 Gepost op: 02 januari 2008 - 14:09:43
Iemand bekend met dit type schoen? Bagshot op 348 leest.

(zie ook vraag&aanbod subforum)

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #979 Gepost op: 02 januari 2008 - 18:20:13
Even verder over de Tetbury schoenen en de plooien. Zouden de plooien  niet voorkomen kunnen worden door een zooltje erin te laten leggen zodat er minder ruimte is bij de wreef?

Wie heeft er nog meer last van excessieve plooivorming bij de 348 leest?
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #980 Gepost op: 02 januari 2008 - 18:28:04
Citaat van: "foto010101"
Even verder over de Tetbury schoenen en de plooien. Zouden de plooien  niet voorkomen kunnen worden door een zooltje erin te laten leggen zodat er minder ruimte is bij de wreef?

Heb zelf wel bij een paar Magnanni's gemerkt dat een teveel aan ruimte bij de wreef kan worden verholpen door een zooltje en heb ook zooltjes gekocht bij een ander paar halfhoge schoenen waar ik tijdens het passen merkte dat er een lichte speling zat bij de wreef. Dit paar ga ik echter eerst wat uitlopen voordat ik het zooltje erin leg.

Bij m'n Hallams op de 348 leest heb ik nauwelijks teveel aan ruimte, dus een zooltje gebruik ik daar niet bij en ze plooien zeker niet meer dan mijn andere schoenen.

edit: na het dragen gebruik ik natuurlijk meteen spanners, draag ze niet heel vaak, zo'n 1-2x per week, afhankelijk van het weer.

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #981 Gepost op: 02 januari 2008 - 18:28:33

Ik zal binnenkort een foto maken van mijn dalton. Ik vind de plooien boven de maat en lelijk.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #982 Gepost op: 02 januari 2008 - 18:38:42
Ik heb juist weer plooien (andere leest, btw) terwijl ik erg weinig ruimte op de wreef heb; misschien zitten ze bij mij daardoor op een andere plek (meer naar voren), maar ze kunnen dus ook ontstaan bij schoenen die krap om de wreef zitten.

Tinus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #983 Gepost op: 02 januari 2008 - 20:23:08
je kunt plooien op de wreef krijgen door beide. natuurlijk is het heel normaal dat een schoen loopplooien krijgt. dat is niet te voorkomen. het is natuurlijk wel mooi te houden door er inderdaad schoenspanners in te doen.
maar als je een schoen voor de eerste keer pas kun je al voelen of hij veel gaat plooien. als je met je duim over de wreef heen gaat en er blijft veel leer over dan heb je teveel ruimte en gaat de schoen veel erger plooien. een schoen moet daar glad aansluiten. maar als een schoen te strak zit gaat het leer op de wreef trekken en krijgen je ook meer plooien.
maar het plooien kan natuurlijk ook nog heel erg afhankelijk zijn van de leest i.c.m je voet.
als het leer goed om de voet heen zit zal hij het minste gaan plooien.
You should wear your clothes; never allow your clothes to wear you” Hertog van Bedford

Topdude

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #984 Gepost op: 02 januari 2008 - 20:38:04

Nu ben ik zelf een zooltjes-gebruiker. En ik wil er vanaf. Ik draag meestal VB of Floris omdat ik dat over het algemeen leuke modellen vind. MAAR, voor mijn voet zijn ze eigenlijk te breed. En dus een zooltje erin proppen maar.

Een zooltje is naar mijn idee een lapmiddel. Voor een schoen die 170 euri kost denk ik dan, vooruit dan maar.
Maar ga je voor C&J (en daar wil ik nu ook voor gaan i.v.m. hun E-leest) en ben je bereid om 350+ euronen uit te geven, dan vind ik dat doodzonde als daar nog lapmiddelen aan te pas moeten komen om die schoen passend te krijgen.
Ik ga dat zeker niet meer doen. Niet voor dat geld tenminste.

Naar mijn idee doe je met zooltjes en andere troep die je nog onder de tong kunt plakken teveel concessies. Een schoen moet niet alleen esthetisch verantwoord zijn, hij moet boven alles goed passen.

Dus voor mij geen zooltjes meer. En ik kan het iedereen dan nu ook van harte afraden.  :)

Bart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #985 Gepost op: 02 januari 2008 - 23:03:43

Absoluut geen last van. Ik heb drie paar C&J's op de 348 leest en die zitten echt als gegoten. Helemaal geen last van plooien en volledig aansluitend aan de voet.
Stemt rechts en haalt links in

Migliore

• Gebruiker
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Reactie #986 Gepost op: 03 januari 2008 - 09:15:09

Het heeft natuurlijk niet direct met de leest te maken! Het probleem van confectie schoenen is dat ze dus ook een confectie leest hebben. Welke leest dan ook, het zal toch de gemiddelde schoendrager moeten passen. Omdat natuurlijk elke voet anders is, zal de ene leest iets beter passen bij de een en een andere leest weer bij de ander! De 348 leest is in princiepe een slanke leest. Dit zou impliceren dat hij minder geschikt is als confectie leest, omdat er waarschijnlijk minder voeten makkelijk in zouden passen. Als hij dan wel goed past zou de leest redelijk tot gegoten moeten zitten en dan is er van overmatige plooivorming geen sprake.

Bij mij werkt dat dus zo met de Arca van Cortay. Die lijkt voor mijn voet gemaakt en daardoor past hij als een condoom. De plooivorming zul je altijd hebben (het is per slot van rekening geen houten klomp), maar een plooitje is natuurlijk iets anders dan opbollend overtollig leer wat we bij veel schoenen zien!

Een andere oorzaak van plooivorming is natuurlijk de leersoort, al zul je daar bij de schoenen waar we het hier altijd over hebben, geen problemen in zien.

Wat wel een duidelijke oorzaak is, is het feit dat heel veel schoenen te ruim verkocht worden. Niemand wil zijn schoenen inlopen en alles moet gelijk zo makkelijk lopen als dat ene paar santoni's met rapid blake zool!
Het pijnlijke genot van het inlopen van een schoen die exact de juiste maat heeft, betaald zich altijd terug in draagplezier, draagcomfort en levensduur van de schoen.

Advies:
Ga naar een winkel waar je echt goed advies krijgt (die je ook wel eens weigeren een bepaalde schoen te verkopen, bijvoorbeeld Sir Max).
Koop schoenen liever een halve maat te klein, dan te groot, en neem alle tijd om ze in te lopen!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca

Pierre Corthay on Blogspot

Janusz

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #987 Gepost op: 03 januari 2008 - 09:28:08
Amen, mooi verwoord!
"Rugby is a hooligans game played by gentlemen; soccer is a gentleman's game played by hooligans; football is a hooligans game played by hooligans."

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #988 Gepost op: 03 januari 2008 - 10:49:16
Citaat van: "cypripedium"

Ik zal binnenkort een foto maken van mijn dalton. Ik vind de plooien boven de maat en lelijk.

Mijn Daltons plooien idd. ook iets meer dan me lief is, maar echt lelijk vind ik het niet. Gek genoeg heb ik daar bij mijn andere paar op de 348 leest (Westbourne) hoegenaamd geen last van, deze lijken toch iets 'strakker' om de voet te zitten. Ik heb er ook een iets ander model schoenspanner in zitten, dat kan natuurlijk meespelen.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #989 Gepost op: 20 januari 2008 - 20:04:22
Afgelopen week een paar C&J Handgrade Aldwych op de 350 leest in de kleur bordeaux gekocht. Het leer is licht gepatineerd. In het echt ziet het er uiteraard nog beter uit dan op de foto.

Profiel, wel met flitseffect:

Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html