Auteur Topic: Crockett & Jones  (1811387 keer gelezen)

Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones - Deel III
Reactie #900 Gepost op: 05 december 2007 - 11:35:54
Citaat van: "Sean Connery"

Wat ik net gelezen heb over bestellen via pediwear.co.uk of via plal.com is inderdaad erg verleidelijk. Ik heb in principe geen probleem om via internet te bestellen, ik doe dat zelfs regelmatig. Echter, vraag ik me wel af hoe ze zulke grote prijsverschillen met normale winkels kunnen realiseren. Een Westbourne kost normaal gesproken toch iets van 370-390 euro, dat scheelt ruim 30 procent! Komt er bij de douane niet nog een flinke heffing bij?

Bij pediwear.co.uk hebben ze normaal gesproken een vrij gebruikelijke prijs dus dat zal waarschijnlijk wel goed zitten. Bij plal.com is het echt spotgoekoop! Vraag me dan toch af of dat wel te vertrouwen is, of dat Maleisïe gewoon totaal geen belastingen heeft!

Je zult verbaast zijn te horen wat de inkoopprijs van een C&J Benchgrade danwel Handgrade is. Die ligt nog ver onder de prijs van Plal.

Ook Plal maakt dus gewoon winst. Kleding en schoenen gaan écht te vaak over de kop alvorens de consument mag betalen.

Daarom is Pediwear bereid onder de prijs van Plal te gaan zitten. Ze gaan echt niet met verlies verkopen!! Alleen maar voor de clandizie!

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #901 Gepost op: 05 december 2007 - 12:24:37
Citaat van: "Niels"

Je zult verbaast zijn te horen wat de inkoopprijs van een C&J Benchgrade danwel Handgrade is. Die ligt nog ver onder de prijs van Plal.

Ook Plal maakt dus gewoon winst. Kleding en schoenen gaan écht te vaak over de kop alvorens de consument mag betalen.

Daarom is Pediwear bereid onder de prijs van Plal te gaan zitten. Ze gaan echt niet met verlies verkopen!! Alleen maar voor de clandizie!

Het is inderdaad schokkend hoeveel winst er in totaal op schoenen en kleding wordt gemaakt!
Te koop: Caruso, Incotex en Hugo Boss

https://www.marktplaats.nl/verkopers/7084980.html

Napoleon

• Gast
Reactie #902 Gepost op: 05 december 2007 - 12:53:05
toch bizar handgrades voor 300 E (S&S bijna 500 E)

beetje schraal alleen om bij S&S te passen en pediwear te kopen  :?

Sean Connery

• Bekijk profiel
Reactie #903 Gepost op: 05 december 2007 - 12:54:58
Er zitten blijkbaar inderdaad behoorlijke marges op schoenen! Ik wil best wat meer betalen voor goede service en deskundig advies zoals bijvoorbeeld bij Sir Max, maar dit zijn wel erg grote verschillen. Op deze manier kan ik ook voor de Handgrade Collection gaan terwijl die normaal buiten mijn budget zouden liggen!

Plal is volgens AskAndyAboutClothes.com en Styleforum.net trouwens ook goed te vertrouwen, net als Pediwear. Je moet je maat natuurlijk wel al weten, maar verder is bestellen via internet zeker niet verkeerd!

Napoleon

• Gast
Reactie #904 Gepost op: 05 december 2007 - 12:57:32
dat is mn grootste bezwaar, kloppen maten wel, pasvorm toch ook weer afhankelijk van model, lastig om blind te bestellen

Sean Connery

• Bekijk profiel
Reactie #905 Gepost op: 05 december 2007 - 13:03:30
Dat is inderdaad het lullige van het verhaal. Je moet ergens anders eerst passen welke maat je voor een bepaalde leest moet hebben.

Ze schijnen bij pediwear en plal ook wel bestellingen terug te nemen als je een verkeerde maat hebt, maar dan zit je weer met dat gedoe met het terugsturen etc.

Napoleon

• Gast
Reactie #906 Gepost op: 05 december 2007 - 13:04:51
Dat is inderdaad het lullige van het verhaal. Je moet ergens anders eerst passen welke maat je voor een bepaalde leest moet hebben.

Ze schijnen bij pediwear en plal ook wel bestellingen terug te nemen als je een verkeerde maat hebt, maar dan zit je weer met dat gedoe met het terugsturen etc.
en ze gaan dat echt niet leuk vinden als je dat 3x doet bij hetzelfde paar schoenen  8)

Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #907 Gepost op: 05 december 2007 - 13:11:49
Citaat van: "Napoleon"

en ze gaan dat echt niet leuk vinden als je dat 3x doet bij hetzelfde paar schoenen  8)

Kerels, de 348 leest Lowndes is exact hetzelfde bij S&S, Sir Max, Van Arendonk, etc etc etc als bij Pediwear.

En ja, je zult eerst naar een winkel moeten om te passen, om vervolgens te bestellen bij Pediwear.

En ja, elk model zul je weer apart moeten passen aangezien elk model (ook bij dezelfde leest, leert de praktijk) weer een halve maat meer of minder kan opleveren.

En nee, ik heb er geen problemen mee om in de winkel te passen, waar ik mijn andere schoenen, riemen, spanners, schoenlepel, etc etc wél heb gekocht.

Ieder z'n keuze uiteraard. Maar als ik  €200 kan besparen op een Handgrade...

Sean Connery

• Bekijk profiel
Reactie #908 Gepost op: 05 december 2007 - 13:12:11

Laat staan als je "toch dat andere model nog even wilt proberen"   :)

Niels

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #909 Gepost op: 05 december 2007 - 13:28:13

Je kan als student zijnde ook gewoon 3 dagen extra gaan werken....

Napoleon

• Gast
Reactie #910 Gepost op: 05 december 2007 - 13:35:53

Je kan als student zijnde ook gewoon 3 dagen extra gaan werken....
dat bedoelde sean niet...maargoed ben wel eens met je eerdere verhaal

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #911 Gepost op: 05 december 2007 - 13:41:24

Plal is volgens AskAndyAboutClothes.com en Styleforum.net trouwens ook goed te vertrouwen, net als Pediwear. Je moet je maat natuurlijk wel al weten, maar verder is bestellen via internet zeker niet verkeerd!

Alleen, zoals ik al eerder opmerkte, als je iets bij Plal bestelt dan kan de douane lastig gaan doen. Onderschat dat niet, de koerier vraagt zo 100 euro extra.

foto010101

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #912 Gepost op: 05 december 2007 - 13:48:00

En ja, elk model zul je weer apart moeten passen aangezien elk model (ook bij dezelfde leest, leert de praktijk) weer een halve maat meer of minder kan opleveren.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat een ander model op dezelfde leest anders aan de voet zit. Hoe verklaar je dit dan?

En nee, ik heb er geen problemen mee om in de winkel te passen, waar ik mijn andere schoenen, riemen, spanners, schoenlepel, etc etc wél heb gekocht.

Ik heb er zelf ook niet zo veel moeite mee als ik in het verleden al schoenen en accesoires heb gekocht in de winkel. Echter, toen ik bij SirMax een C&J ging kopen en tevens een andere schoen wilde proberen was hij wel erg huiverig.  Voor die andere schoen moest ik maar een keer terugkomen...

Bontius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #913 Gepost op: 05 december 2007 - 14:09:26
Citaat
Echter, toen ik bij SirMax een C&J ging kopen en tevens een andere schoen wilde proberen was hij wel erg huiverig. Voor die andere schoen moest ik maar een keer terugkomen...

:? Ach ja, de emancipatie der verkopers. Ook vreemd als je mailt en vraagt of ze een bepaald model hebben, je bijna altijd als antwoord terugkrijgt "we hebben genoeg keuze".

Citaat
kan de douane lastig gaan doen. Onderschat dat niet, de koerier vraagt zo 100 euro extra.

Precies. Wat voor een gebakken lucht heffingen ze allemaal weten te verzinnen tegenwoordig is moeilijk meer te bevatten.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #914 Gepost op: 05 december 2007 - 14:16:47
Citaat van: "foto010101"

Echter, toen ik bij SirMax een C&J ging kopen en tevens een andere schoen wilde proberen was hij wel erg huiverig.  Voor die andere schoen moest ik maar een keer terugkomen...

Dat is wel vreemd..

:) "zou ik die eens mogen passen?"
=; "nee, kom daar maar een andere keer voor terug"
:( "o..k..?"  

Passen en elders kopen heb ik wel gedaan, maar dat was uit pure budgettaire overwegingen. Als ik in zo'n zaak goed behandeld wordt kom ik daar later zeker terug (wanneer geld een kleinere factor is). Heb toen overigens wel een paar schoenspanners gekocht voor de moeite, zodat ik niet met een schuldgevoel de winkel verlaat :wink:.