Auteur Topic: Boeken - Algemeen  (654754 keer gelezen)

Charlie

• Gast
Boeken - Algemeen
Reactie #1515 Gepost op: 21 november 2014 - 17:54:16
Ongeacht de inhoud, in een vrij land moeten geen boeken verboden zijn. Het is een inperking van de vrijheid van meningsuiting, ook al zijn de ideeën uit Mein Kampf verwerpelijk. Het is effectiever om zulke verwerpelijke ideeën te bestrijden met argumenten dan censuur toe te passen.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1516 Gepost op: 22 november 2014 - 10:06:34
Argumenten smargumenten.

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1517 Gepost op: 22 november 2014 - 10:25:24
Ik begrijp het ook niet. Dat boek heeft A. Hitler miljonair gemaakt. Het werd cadeau gedaan aan elk paar dat huwde. Was in Duitsland toen zo enorm veel verspreid dat een verbod nu wat vreemd aandoet. Daarnaast is het sowieso een anachronisme in het huidige information-overload tijdperk. En tenslotte was NL een eeuw of wat geleden het enige land waar RK onwillige teksten gepubliceerd konden worden. Die traditie (vrijheid van meningsuiting) lijkt mij best het ondersteunen waard.

Charlie

• Gast
Boeken - Algemeen
Reactie #1518 Gepost op: 22 november 2014 - 11:49:31
Yup, te tijde van de Republiek werden er veelvuldig boeken uitgegeven die verboden waren, juist door die vrijheid van drukpers.

Sverre

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1519 Gepost op: 22 november 2014 - 14:45:47
Iemand al Piketty's Kapitaal in de 21e eeuw gelezen/op de boekenplank?

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Boeken - Algemeen
Reactie #1520 Gepost op: 22 november 2014 - 14:54:11
Pff dat boek past geen eens in mijn kast. Wil hem wel lezen maar heb weinig zin om in mijn vrije tijd ook nog over economie te lezen naast mijn economie studie. Koop wel een keer een samenvatting.

Adrem

• Gebruiker
  • mnml
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1521 Gepost op: 22 november 2014 - 15:21:01
De Nederlandse versie is een soort samenvatting hoorde ik?
To consciously avoid fashion is in itself a fashion.

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Boeken - Algemeen
Reactie #1522 Gepost op: 22 november 2014 - 15:47:34
Allebei zijn net geen 700 paginas er liggen wel inderdaad verschillende nederlandse samenvattingen (200 paginas oid) die geschreven zijn vanuit nederlands perspectief.

E.J.

• Gebruiker
  • Niets boven nieuw.
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1523 Gepost op: 22 november 2014 - 22:58:42
Ik lees wel een keer een samenvatting, opzich wel benieuwd maar idd om nu in de vrije tijd met dit soort dingen bezig te zijn.  ;P
Met bijkans beschamend gemak te plagiëren te parodiëren en via enigerlei andere vormen van ordinair jatwerk te exporteren.

Camicia

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1524 Gepost op: 05 december 2014 - 15:29:02
Update, het OM gaat dus in hoger beroep. Neem aan dat het Hof hetzelfde zal oordelen.

http://www.nu.nl/boek/3945937/in-hoger-beroep-uitspraak-verkoop-mein-kampf.html

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1525 Gepost op: 05 december 2014 - 20:40:21
Enorme clowns. Bah.
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1526 Gepost op: 06 december 2014 - 17:13:30
Allebei zijn net geen 700 paginas er liggen wel inderdaad verschillende nederlandse samenvattingen (200 paginas oid) die geschreven zijn vanuit nederlands perspectief.
Mijn Nederlandse, 813 pagina's tellende uitgave is volgens mij geen samenvatting. Wel verwijst Piketty in het boek naar zijn website waarop allerlei ondersteunende tabellen en informatie over de gebruikte methodologie is terug te vinden, de zogenaamde 'technische appendix'. (Overigens is er nogal wat discussie of de door Piketty gebruikte data wel correct zijn.)
[Overigens heb ik het boek voor professioneel gebruik aangeschaft.]

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Boeken - Algemeen
Reactie #1527 Gepost op: 06 december 2014 - 17:17:08
Piketty van de Sint gekregen, lijvig werk zeg. Nu bezig in 'De crisiskaravaan'.  :shock:

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Re: Boeken - Algemeen
Reactie #1528 Gepost op: 06 december 2014 - 17:23:13
Nee lijkt me inderdaad dan geen samenvatting mrBrussel. Ik wil overigens eerst Stiglitz' Price of inequality lezen. Vorig jaar snel doorheen gebladerd voor 'academische doeleinden'.

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Boeken - Algemeen
Reactie #1529 Gepost op: 06 december 2014 - 17:44:48
Het kroost van Winter en Durlacher kon niet achterblijven en heeft nu ook een boekje, meteen in drie talen uitgebracht. Lekker meeliften op het succes van pappie en mammie.

Harmonica o.i.d. heet ze, als ze even lekker is als ze schrijft komt het wel goed.

omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!